Saisinkohan vähän vahvistusta asiaan. 2,5 turbossa fuskaa jakopäästä öljyä. Auto on Focus ST, mutta mekaanisesti taitaa olla hyvin lähellä V70 2,5t:tä ja V50 T5:sta.
Ensimmäisellä kerralla n.170tkm vaihtoivat öljynsuodattimen jalan kun jakopää kastui.
No 25tkm meni ok ja taas oli jakopää märkä. Tällä kertaa nokka-akseleiden stefat vaihtoon.
No nyt taas 15tkm ajettu ja kun talvirenkaat ruuvasi alle niin taas on vuotanut. Korjaamolla epäilivät että todennäköisesti on VVT-pyörät väljänä. Kuinka sen voisi varmistaa? Tuleeko muuta vikaa mieleen mistä voisi johtua. Tällä kertaa saisi tulla kuntoon. Mitä pitäisi huomioida ettei vika toistu jos on VVT-pyörät. Ilmeisesti VVT-solenoideissa on joku öljysihti mikä voi mennä tukkoon ja lisää pyörien kuulumista eli niiden putsaus.
Edit: En löytänyt parempaa paikkaa kirjoitukselle kun ei liity Volvoon, mutta tässä osastossa on varmaan paras tieto aiheesta. Ford korjaamoihin en tässä luota kun moottoria on niissä vain vähän varsinki yli 200tkm ajettuina. Volvolla eivät kai pääse testereillä tutkimaan.