Kulkukoira  Proturbo

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4870 Vastauksia
  • 1066822 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa berryla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1365 : 11.04.2019, 21:27:25 »
Joo eipä taida tosiaan adapteria olla. Pitänee katsella jokin sopiva kaapeli ohjainboxilla... Onhan nuita uusia myynnissä vaikka kuin, mutta ei tunnu käytettyjä olevan myynnissä

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1366 : 11.04.2019, 22:09:27 »
Jännä ettei Ruotsista bildelsbaseniltakaan näytä löytyvän näitä vanhempia säädettäviä latauskaapeleita. Kysyttyjä ovat vissiin.

Poissa Goldr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1367 : 11.04.2019, 22:38:50 »

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1368 : 12.04.2019, 07:08:11 »
Tervehdys!



Saakos tuohon jotain adapteria, vai pitääkö siihen hankkia jostain uusi kapistus. Jos jollain on ylimääräinen, niin täällä olisi tarvis.
Itse ainakin ostin latauskaapelin ebayn kautta tsekeistä. En muista merkkiä, mutta se on harmaa ja 3-asentoinen tehonsäätö. Se on minulla autossa mukana ja tallissa on sininen mennekes-johto koko ajan kiinni, niin ei tarvi niin paljon irrotella johtoja koko ajan. Jos ostaa kotilatausaseman ,niin pärjää sillä markettijohdolla, mutta asema maksaa halvimmillaan 700€. Tai tarviihan sen säädettävän schuko-johdon , jos esim työpaikalla lataa lämmitystolpasta.

Poissa asdzesar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1369 : 12.04.2019, 11:55:56 »
Mahtaako noiden alkupään numeroidusta 300kpl erästä löytyä muualtakin järjestysnumero kuin ratin tarrasta? Huomasin, että omassa yksilössä on ratissa ainakin paikka tuolle numerolle (tai R-design-tarralle), mutta tarraa ei ole. Kiinnostaisi tietää onko tämä näitä alkueräläisiä vai onko vaan eksynyt kyseinen ratti jostain. Huono kuva mutta kuitenkin.

Edit. Niin ja käyttöönottopäivä taisi olla huhtikuussa 2013.

« Viimeksi muokattu: 12.04.2019, 12:01:49 kirjoittanut asdzesar »

Poissa Volutus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1370 : 13.04.2019, 14:27:50 »
Millaisissa olosuhteissa tuon sähköajon pitäisi tosiasiallisesti olla käytettävissä?

Viime kuussa ostettu Hollannin-tuontini kävi eilen siinä kuuluisassa kompressorin vaihdossa tehtaan piikkiin. Mitään vaikutusta tällä ei kuitenkaan näytä olleen: joka kerta kun auton käynnistää, on edelleen aivan Herran hallussa, kumpi moottori milloinkin käynnistyy.

Esimerkiksi tänään, n. seitsemän asteen ulkolämpötilassa, akku täyteen ladattuna ja huolellisen (45 min) esilämmityksen jälkeen dieselpuoli käynnistyi nappulasta aivan kuin ei sähköstä tai sillä ajamisesta olisi koskaan kuultukaan. Pure ei kuulemma ollut käytettävissä "hybridijärjestelmän tilapäisten rajoitusten" takia. Kojelaudan oikeanpuoleisen mittarin pikkuviisari näyttää tällaisessa tilanteessa nollaa. Navigointinäytön "Ajotilasto"-ruudulta selviää, että sähköä kaikesta huolimatta käytetään polttoaineen lisäksi ja tämä toki hitusen laskee kulutuslukemaa pitemmällä matkalla. Tällaiset "tilapäiset rajoitukset" jatkuvat yleensä vähintään 10-20 km.

Mitään muita tässäkään ketjussa mainittuja vikailmoituksia tai varoituksia auto ei anna, ainoastaan tuon "tilapäisistä rajoituksista" kertovan.

Välillä (tänäänkin) käy jopa niin, että auto kyllä siirtyy Pure-nappulasta "käyttämään" Pure-tilaa: valo jää palamaan ja kojelaudassa lukee ajotilana "Pure". Tästäkin huolimatta diesel käy koko ajan ja tehomittarin pikkuviisari näyttää nollaa; kulutus tai mikään muukaan auton käytöksessä ei eroa mitenkään Hybrid-ajotilasta ilman sähköä.

Joinakin päivinä taas kaikki toimii aivan niin kuin pitäisikin: sähköllä ajetaan heti startista siihen saakka (~ 30 km), kunnes akku on tyhjä. Jopa niin saattaa käydä, että pysähtymällä hetkeksi, moottori sammuttamalla ja heti uudelleen starttaamalla siirrytään dieselistä sähköajoon tai päinvastoin. Esilämmityksellä tai lämmittämättä jättämisellä ei tunnu olevan mitään luotettavaa vaikutusta suuntaan eikä toiseen.

Yleensä tuo saatavilla olevan tehon määrä joka tapauksessa, myös em. vikatilanteessa, hyppää nollasta puoliväliin ja pure tulee käytettäväksi viimeistään n. 30 km ajon jälkeen. Olinko autoa ostaessani täysin väärässä, kun kuitenkin kuvittelin, että erityisesti tällaiset koti–kauppa–koti (à 3 km) -tyyppiset hyvin lyhyet ajot onnistuisivat ja kannattaisi tehdä pelkällä sähköllä?

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1371 : 13.04.2019, 14:36:35 »
Kuvittelit ihan oikein, jotain vikaa siinä autossa kyllä on.

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1372 : 13.04.2019, 17:36:12 »
Eipä kuulosta normaalilta. Ainakin omassa pure on käytössä, ja toimii käytännössä aina. Esilämmitys ei juuri vaikuta.
Tollanen ei käytettävissä ilmotus on tullu joskus,  ja kesti semmosen kilometrin- pari korkeintaan.
V60 D6

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1373 : 13.04.2019, 17:38:25 »
Eipä kuulosta normaalilta. Ainakin omassa pure on käytössä, ja toimii käytännössä aina. Esilämmitys ei juuri vaikuta.
Tollanen ei käytettävissä ilmotus on tullu joskus,  ja kesti semmosen kilometrin- pari korkeintaan.
Juuri näin, ja mielestäni sekin johtunut pakkasesta.

Poissa Volutus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1374 : 13.04.2019, 18:41:51 »
Miten esittäisitte asian huolto- ja myyjäliikkeille? Vian kuvaushan on tässä tapauksessa melko monisanainen.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1375 : 13.04.2019, 20:36:06 »
Miten esittäisitte asian huolto- ja myyjäliikkeille? Vian kuvaushan on tässä tapauksessa melko monisanainen.

Vikakoodin luennalla aloittaisin. Minun auto myös ilmoittelee tilapäisestä, mutta se menee yleensä ohi. Auto kannattaa heti virtojen kytkennän jälkeen painaa Pure-moodiin. Moottori haluaa aina lämmittää nesteet Hybrid-moodissa, joskus kesällä ehkä mennään suoraan Hybrid-moodilla.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Pikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1376 : 14.04.2019, 10:07:35 »
Millaisissa olosuhteissa tuon sähköajon pitäisi tosiasiallisesti olla käytettävissä?

Viime kuussa ostettu Hollannin-tuontini kävi eilen siinä kuuluisassa kompressorin vaihdossa tehtaan piikkiin. Mitään vaikutusta tällä ei kuitenkaan näytä olleen: joka kerta kun auton käynnistää, on edelleen aivan Herran hallussa, kumpi moottori milloinkin käynnistyy.

Esimerkiksi tänään, n. seitsemän asteen ulkolämpötilassa, akku täyteen ladattuna ja huolellisen (45 min) esilämmityksen jälkeen dieselpuoli käynnistyi nappulasta aivan kuin ei sähköstä tai sillä ajamisesta olisi koskaan kuultukaan. Pure ei kuulemma ollut käytettävissä "hybridijärjestelmän tilapäisten rajoitusten" takia. Kojelaudan oikeanpuoleisen mittarin pikkuviisari näyttää tällaisessa tilanteessa nollaa. Navigointinäytön "Ajotilasto"-ruudulta selviää, että sähköä kaikesta huolimatta käytetään polttoaineen lisäksi ja tämä toki hitusen laskee kulutuslukemaa pitemmällä matkalla. Tällaiset "tilapäiset rajoitukset" jatkuvat yleensä vähintään 10-20 km.

Mitään muita tässäkään ketjussa mainittuja vikailmoituksia tai varoituksia auto ei anna, ainoastaan tuon "tilapäisistä rajoituksista" kertovan.

Välillä (tänäänkin) käy jopa niin, että auto kyllä siirtyy Pure-nappulasta "käyttämään" Pure-tilaa: valo jää palamaan ja kojelaudassa lukee ajotilana "Pure". Tästäkin huolimatta diesel käy koko ajan ja tehomittarin pikkuviisari näyttää nollaa; kulutus tai mikään muukaan auton käytöksessä ei eroa mitenkään Hybrid-ajotilasta ilman sähköä.

Joinakin päivinä taas kaikki toimii aivan niin kuin pitäisikin: sähköllä ajetaan heti startista siihen saakka (~ 30 km), kunnes akku on tyhjä. Jopa niin saattaa käydä, että pysähtymällä hetkeksi, moottori sammuttamalla ja heti uudelleen starttaamalla siirrytään dieselistä sähköajoon tai päinvastoin. Esilämmityksellä tai lämmittämättä jättämisellä ei tunnu olevan mitään luotettavaa vaikutusta suuntaan eikä toiseen.

Yleensä tuo saatavilla olevan tehon määrä joka tapauksessa, myös em. vikatilanteessa, hyppää nollasta puoliväliin ja pure tulee käytettäväksi viimeistään n. 30 km ajon jälkeen. Olinko autoa ostaessani täysin väärässä, kun kuitenkin kuvittelin, että erityisesti tällaiset koti–kauppa–koti (à 3 km) -tyyppiset hyvin lyhyet ajot onnistuisivat ja kannattaisi tehdä pelkällä sähköllä?

Ei kuulosta kyllä mitenkään normaalilta.

Oletko tai pystytkö mitenkään helposti tarkistamaan 12v akun kuntoa/ jännitettä ? Tuo diselin käyttäminen voisi olla siitä kiinni, että on saatava 12v laturilta virtaa jotta kaikki apulaitteet toimivat.

Joskus olevinaan virta riittää ja joskus taas ei, tästä johtuisi tuo ongelmakuvauksen mukainen toimii ei toimi.

Vikakoodien luku ja siittä sitten asioiden poissulkeminen pikkuhiljaa lienee ainut tapa.

Kerro toki lisää kun asioita selviää.
V60 Hybrid, vm. 2014

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1377 : 14.04.2019, 11:00:36 »
Sellainenkin tuli mieleen että onhan pysäköintilämmittimen käyttö sallittu asetuksissa? Eli sieltä minne vasemman viiksen kautta pääsee.

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1378 : 14.04.2019, 19:03:46 »
Sama minullakin tuli mieleen. Tarkennuksena, ei pysäköintilämmitin vaan polttoainelämmitin.
Jos keli on sen verran viileä, ettei sähkövastuksien teho riitä, niin diesel jyrähtää armotta päälle, jos ei tuota lämmitintä ole kytketty päälle asetuksissa.

« Viimeksi muokattu: 14.04.2019, 19:07:22 kirjoittanut Uusivolvoilija »

Poissa Volutus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1379 : 14.04.2019, 19:49:29 »
Kyllä se päällä on. Webaston pöhinä kuuluu ja ohjaamo on mukavan lämmin liikkeelle lähtiessä. Kojelaudan symbolien mukaan palmun alla pysäköidään.

Lämmittämisellä ei ole tosiaan ollut mitään mainittavaa vaikutusta hybridin toimintaan. Välillä tuntuu sähkö lähtevän jopa paremmin päälle, kun aivan kylmiltään startataan.

 

Ateho  Elekma