Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 240GL "Hopeanuoli" MYYTY VOI POISTAA

  • 307 Vastauksia
  • 96631 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240GL "Hopeanuoli" Pesua
« Vastaus #105 : 04.03.2016, 13:18:05 »

Juuri käyty pesemässä hammastanko, kardaani, kansi ja laatikko. Laatikosta ei kunnolla lika irronnut pohjapuolelta, täytyy puhaltaa jotta maalin saa pysyy varmasti
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240GL "Hopeanuoli" Moottori ja jarrut läjässä
« Vastaus #106 : 08.03.2016, 01:50:13 »
Paripäivää sitten niputtelin koneen läjään. Kanen läjäsin: uudet venankumit, jäykemmät jouset ja K nokka, säädettävällä pyörällä. Hattu paikoilleen alakertaan. Isäukkoa käytin sen verta sain kannenpultit kirittyä, pukki ois muuten karannut alta  :)
Imusarja, johtosarja löysi tiensä paikoilleen. Paksumman maakaapelin rakentelin laturille. Termariksi tuli Volvon 92. Tyhjäkäyntimoottorikin sai pornonpunasta päälleen  :D






Jarrulevyt puhalsin ja maalailin eteen myöskin. Satulat löysi tiensäpaikoilleen, uusien jarrupalojen ja asennussarjan kera. Koiranluutkin laitoin hollille


Eillen kävin kamun hallilla puhaltamassa vaihdeloodan yms kuuluvat hilppeet ja maalailin samalla osat


Tänään laittelin pohjassa menevät jarruputket ja bensalinjat paikoilleen. Ostin oikein paineilmalla toimivan ilmauslaiteen merkiltään Vata. Hyvinhän se alkoi... Etunmaiset uudet ilmausruuvit oli kartioltaan pienemmät kuin käytetyt ja voi kuvitella ilmaa repii välistä eikä jaksannut pitää kiinni asennossa. Nooh entiset putsailin ja laittelin paikoilleen. Ei sitten ottannut tolkkua tuosta ilmauslaitteesta koko ajan kusi ilmaa sekaan nipan ja liittimen välistä joten varmistin vielä kieroksen lopuksi ihan perinteisellä polkemis menetelmällä. On ainakin nesteet vaihdettu reilu 1l meni läpi  :D Tulihan ne jarrutkin sieltä
« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:35:43 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Bambu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • Volvo 240
Vs: Volvo 240GL "Hopeanuoli" Moottori ja jarrut läjässä
« Vastaus #107 : 08.03.2016, 09:44:34 »
Viimesenpäälle rakentelua :) Menikös nuo turbon alkuperäis etuiskarit nyt heittämällä vakioiden paikalle?

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240GL "Hopeanuoli" Moottori ja jarrut läjässä
« Vastaus #108 : 08.03.2016, 13:10:03 »
Viimesenpäälle rakentelua :) Menikös nuo turbon alkuperäis etuiskarit nyt heittämällä vakioiden paikalle?

Kiitos -H-

Oranssi putkihan lähti noista irti, kuten kuuluukin, tuli iskaritolpan putken yli eli siitä piti vähä leikata pois jotta holkkilla sai kiristettyä. Muuten Bolt on
Mielestäni nämä ei ole turbon iskarit, jollain foorumilla puhuttiin "karavaani" iskareista ja lisävarusteluettelossa alustasarjan yhteydessä tulee
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240GL "Hopeanuoli" Osasia
« Vastaus #109 : 09.03.2016, 23:46:09 »
Hammastangosta purin raidetangot, pumpun, letkut yms hailppeet pois. Puhallella tanko ja pumppu saa sievän niistäkin  :)
Kiinike tuet, pannat putsasin ja maalasin. Paisarin teline sai kokea saman.

Loodaan ostin öljyt ja varastosta kaivelin uuden startin


« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:35:59 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240GL "Hopeanuoli" Osasia
« Vastaus #110 : 10.03.2016, 23:24:08 »
Aamusta säädettiin GoodFella85 kanssa ventiilit, suuri kiitos avusta -H-
Ventiilikopan laittelin paikoilleen ja korkin
Puhaltelin päivällä hammastangon, pumpun ja vaihdeloodan palkin. Pesua, happoa ja maalia. palkkiin tuli lisäksi massa

Vois rueta suunittelemaan kohta koneen paikoilleen laittoa


 :D


« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:36:20 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240GL "Hopeanuoli" Hammastankoa
« Vastaus #111 : 12.03.2016, 00:58:49 »
Hammastangon näpläilin paikoilleen, kuten myös vakaajan uusien kumien kanssa  8)

Ohjaustehostajan asentelin pakettiin paikoilleen

Jännä oli, erikohdassa sisemmissä raidetangoissa kiinnitys itse tangolla. Toisessa vähä laidassa ja vinossa ku toisessa tikkukeskessä. Ostaa uudet tähän, vinossa olevat oli väljiä ja Japeen tartten vänkärinpuolelle sisemmän vänkärille, väljä tuntuu olevan  :idiot2:, saan suoran evakoitua siihen  :D


Etusivua päivittelin ajantasalle
« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:36:42 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240GL "Hopeanuoli" Renkailla
« Vastaus #112 : 12.03.2016, 23:16:18 »
Kipasin uudet sisemmät raidetangot, näppäilin paikoilleen ja suojakumit niiihin. Päiksi tuli Trw valmistamat, mitkä jo kauvan aikaa sitten ostin.

Käsijarrun säädin ja pääsi jo seisoo omilla töppisillään. Vanteiksi tuli Hydrat

Vaihdelootaan laittelin kepakkotelineen, kumituen, haarukan paikoilleen. Haarukan pallon alle laittelin ohuen prikan, mielyttävämpi käyttää. Öljyt myös vaihtuivat
« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:37:43 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240GL "Hopeanuoli" Renkailla
« Vastaus #113 : 13.03.2016, 00:52:26 »
Nyt on niin paljon kiiltävää osaa ettei raski ajella enää.   :D  Vielä näppäät ison vitriinin minkä hyllylle nostat auton kimaltelemaan.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240GL "Hopeanuoli" Motti paikoillaan!
« Vastaus #114 : 14.03.2016, 00:00:11 »

Moottoria ruetiin Isäukon kanssa suhertaa paikoilleen. Sitä ennen laittelin uuden silmälaakerin, Vp ja pultit loctite 246 kiinni, paineasetelma ja levy paikoilleen, laatikko sai painelaakerin jonka purin atomeiksi ja laitoin reilusti rasvaa sisälle. Eivät tahdo tehtaalla raskia rasvaa laittaa näihin. Laatikko ja startti paikoilleen.








Moottorin laitto ei menny edes huonostikkaa  :facepalm: Piti nostimeen tehdä yhdet lisä reijät sai tarpeeksi vartta, laatikko oli liikaa kuten myös kaasuläppä jonka ansiosta tehostimesta lähti maalia. Saihan sitä vängetä kun pöljä uusilla kumeilla, meni kuitenkin paikoilleen. Kuului kyllä kummaltakin hyvin yleissivistys sanoja välillä  ::)





Nyt on niin paljon kiiltävää osaa ettei raski ajella enää.   :D  Vielä näppäät ison vitriinin minkä hyllylle nostat auton kimaltelemaan.

Kiitos -H-
Kyllä nämä käyttöö varten on, toinen asia raskiiko talvella ajaa  :D
« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:38:18 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240GL "Hopeanuoli" Laatikko paikoillaan
« Vastaus #115 : 16.03.2016, 01:12:19 »
Päivästä nosteltiin keula pukeille ja tarjoteltiin laatikko paikoilleen. Ihmeen hyvin, isompia sarhauksia luiskahti paikoilleen. Loodan tuki paikoilleen ja sitten sai vähä johtoja yhdistella. Tuli sitä ennen tuollaista äänieristeen tapaista laitettua tulipeltiin

Enää ei puutu kuin loput  :D



« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:38:41 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240GL "Hopeanuoli" Peltisarjan sommittelua
« Vastaus #116 : 18.03.2016, 23:41:51 »
Tulipellin ja moottorin väliset letkun laitoin paikoilleen. Kaasuvaijerin, kytkinvaijerin ja säätelin passeliksi. Peltisarjaa tuli myös sommiteltua paikoilleen ja edelleen viisaammat kertokaa mikä ihmeen merkitys noilla kammiolla on tai mikä niitten virallinen nimi on, vaikka millä nimellä kokeillu hakea netinsyövereistä en oo löytyänny juttua


« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:38:55 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Volvo 240GL "Hopeanuoli" Peltisarjan sommittelua
« Vastaus #117 : 19.03.2016, 13:01:57 »
"Resonaattorit? Nehän ne. Vierekkäiset pytyt yhdistetään tuommoisella kammiolla (tai kannulla, tästä nimi "kannusarja") ja se kuulemma saa aikaan värähtelypiirin jolla saadaan pakosarjalle toinen viritystaajuus. Kuulemma muotia ralli- ja jopa jokkispiireissä kun etsitään lisää hepoja., Mitoituksen saloja ei kukaan ole vielä pystynyt minulle valottamaan."

Tuollaisen kertomuksen löysin :D
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6144
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvo 240GL "Hopeanuoli" Peltisarjan sommittelua
« Vastaus #118 : 19.03.2016, 13:34:41 »
Siisti konehuone! :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 608
Vs: Volvo 240GL "Hopeanuoli" Peltisarjan sommittelua
« Vastaus #119 : 19.03.2016, 14:46:26 »
Ajaako nuo "kammiot" jollain tapaa samaa asiaa kun esim v8 tuplaputkissa x-pipe?
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy