Elekma  Autoracing

Volvo 240GL "Hopeanuoli" MYYTY VOI POISTAA

  • 307 Vastauksia
  • 96634 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240GL "Hopeanuoli" Miltei nipussa
« Vastaus #150 : 20.04.2016, 00:06:52 »
Konepellin laittelin paikoilleen, siihen alkuperäinen äänieristysmatto, pissapojan moottorit, suuttimet konepeltiin, Potkukankaat joihin lisäsin äänieristystä. Sähköflektin telinettä suunittelin tehä, sain piirretyksi aukon paikan. Huomenissa ostaa sulakeboxi ja pakoputken tiiviste. Uudet renkaatkin huomenissa saan alle. Sitten armotonta säätöä, vähä pelko perseessä joutuuko pienemmät suuttimet vaihtaa, käy kieltämättä aika paksusti  :D Tuohon vielä lastun teetättää, varmaan tukehtuu  :2funny:

« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:44:41 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240GL "Hopeanuoli" Kesäkumit
« Vastaus #151 : 20.04.2016, 23:32:21 »
Täälläkin oli vanteet kumien laitossa. Pulsarit käy nii tähän, investoin kumit Seiberling 195/55/15
Vaihtelin katin kiinnitysputken tiivisterenkaan, entinen oli poikki, piti magneetilla onkia palanen katin sisältä  :D
Tuli myös säädeltyä tätä, nyt lähtee hyvin käyntiin ja pysyy myös käynnissä. Vielä sais vähä herkutella, on siinä 950-1000 tyhjäkäynti. Nyt en enää muista paljon tuli ennakkoa, mutt ärsyttävän tarkka säätää muuten jää kierokset ylemmäksi ennimmin kuin alemmaksi. Nokkapyörää vähä liikuttaa, sitten saat ennakkoa vääntää ja kaasuläppän asentoa/tunnistinta Helpottas varmasti ajais "tasautus" tuo motti  :)







« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:44:59 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 240GL "Hopeanuoli" Kesäkumit
« Vastaus #152 : 21.04.2016, 00:10:40 »
Kuvissa tää näyttää LH2.4:selta, siispä mistä säädät sytkää?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240GL "Hopeanuoli" Kesäkumit
« Vastaus #153 : 21.04.2016, 00:57:25 »
Kuvissa tää näyttää LH2.4:selta, siispä mistä säädät sytkää?

On on. Hulluksi mie oon tullut, ettei jakajaa pyörittämällä pysty ennakkoa säätäämään?
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa peteq

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240GL "Hopeanuoli" Kesäkumit
« Vastaus #154 : 21.04.2016, 07:55:30 »
Mukavalta näyttää näin vanhan Volvo miehen silmään.Mukavaa että joku jaksaa näitäkin pitää kunnossa.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 240GL "Hopeanuoli" Kesäkumit
« Vastaus #155 : 21.04.2016, 10:17:59 »
Ompas hän edustavan näköinen  S*

Millä pistit valopellin kiinni? Pop niiteillä...? ???

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 240GL "Hopeanuoli" Kesäkumit
« Vastaus #156 : 21.04.2016, 11:59:28 »
On on. Hulluksi mie oon tullut, ettei jakajaa pyörittämällä pysty ennakkoa säätäämään?
Triggeri kampiakselilla ja EZK päättää sytyksen.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Volvo 240GL "Hopeanuoli" Kesäkumit
« Vastaus #157 : 21.04.2016, 12:55:30 »
Kuin jäykät moottorintukikumit tässä on?
Miksi tuollainen lisätuki?

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240GL "Hopeanuoli" Kesäkumit
« Vastaus #158 : 21.04.2016, 23:21:53 »
Mukavalta näyttää näin vanhan Volvo miehen silmään.Mukavaa että joku jaksaa näitäkin pitää kunnossa.

Kiitos -H-

Ompas hän edustavan näköinen  S*

Millä pistit valopellin kiinni? Pop niiteillä...? ???

Kiitos -H-

Popniiteillähän se on hännästä alunperinkin kiinni. 2x/puoli + pultit. On rosteriniitit eivät ruostu  :)

Triggeri kampiakselilla ja EZK päättää sytyksen.

Eikös ezk säädä automaattisesti 7 astetta puoleen ja toiseen, perusennakon lisäksi? näin ainakin jostain olin lukevinaan.

Kuin jäykät moottorintukikumit tässä on?
Miksi tuollainen lisätuki?

Tarvikemallin kumit, uudet sellaiset
Tein aikaisemmin Whiteen samanlaisen. Aika ei kulu moottorin vääntämiseen, hyöty voi olla jopa 20nm nollasta lähdetään liikkeelle

Jar-iilta sain tähän uuden karhiat kuormajouset. Kiitos -H- Täytyy miettiä nyt mitä tuonne laittaa, peräpää tulee käsittelyyn kesällä
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240GL "Hopeanuoli" Flektin pelti
« Vastaus #159 : 23.04.2016, 00:17:35 »
Tuossa aloittelin vääntää flektin peltiä tekemään, aukon, tuet hitsasin, reijät tein. Enää puuttuis maaluu puoli



Kunnollisen sulakeboxin hommasin ja asentelin samaan paikkaan kuten japessa


Muutama fiilistely kuva  8)


« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:45:36 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240GL "Hopeanuoli" Flekti valmis
« Vastaus #160 : 27.04.2016, 00:45:10 »
Tuli muutamapäivä sitten maalattua pelti. Tänään kasailin flektin ja pellin pakoilleen + syylärin. Tarvittavat johdotukset vedin, pakkosyötön vedin myös kapinettiin. Kaikki johdot sukitin myös. Nesteet sisään ja käyttelin sekä vähä tuli ajeltua pihalla  8) Talliin takaisin, pohjapansarin asentelin paikoilleen.





« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:45:55 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 240GL "Hopeanuoli" Kesäkumit
« Vastaus #161 : 27.04.2016, 10:13:21 »
Popniiteillähän se on hännästä alunperinkin kiinni. 2x/puoli + pultit. On rosteriniitit eivät ruostu  :)

Tässä mun värmeessä oli pistehitseillä ??? Näemmä vaihtunut jossakin vaiheessa.

Tämähän valmistuu uhkaavaa vauhtia kesämiittiin?  :o

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240GL "Hopeanuoli" Kesäkumit
« Vastaus #162 : 27.04.2016, 11:34:29 »
Tässä mun värmeessä oli pistehitseillä ??? Näemmä vaihtunut jossakin vaiheessa.

Tämähän valmistuu uhkaavaa vauhtia kesämiittiin?  :o

Helpostikkin valmistuu kesämiittiin, eihän tässä ole kuin lipantaakse olevan muovinlaitto, käsijarrukonsolin kasaus, öljyn vaihto, pyöränkulmat sekä katsastus  :)
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240GL "Hopeanuoli" Suuttinta
« Vastaus #163 : 02.05.2016, 00:12:26 »
Vaihtelin alkuperäiset keltaiset suuttimet paikoillee, tämähän rupes tyhjäkäyntiä käymään nii sievästi. Taisi saada soppaa noilla T5 oranseilla. Kattoa jos ettis aavistuksen isommat, toki tulee lastua tähän nii toisaalta tarviiko isommat?
« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:46:13 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 240GL "Hopeanuoli" Suuttinta
« Vastaus #164 : 02.05.2016, 00:36:43 »
Joo eipä tosiaan tämmösessä jakaja vaikuta mihinkään, kurkista jakajan sisään niin huomaat miksi. Mikäli lambdasäätö toimii oikein, noin 270cc suuttimilla voi ajella vakiohilkkeillä ja sillä saa kyllä alavääntöä lisää, mutta eivät varmasti auta vakiokoodin ongelmassa että 3500rpm yläpuolella ollaan joko sikarikkaalla tai musta savu-rikkaalla. Käytännössä tämmöseen tarttisi lastu tehdä ajamalla, ja oletan että näin ei oltu tekemässä? On sevverta alkuperäsestä poikkeava pata, ja toisaalta nuo vapari-LH:n bensakartat on jotain niin uskomatonta kuraa että ne tarvii enivei ajaa aivan täysin uuteen uskoon jos ne tahtoo oikeasti kohdilleen saada.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Carcom Oy  Elekma