Carcom Oy  Ateho

Volvo 242 -81 TIC -MYYTY-

  • 127 Vastauksia
  • 53739 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #75 : 01.07.2013, 22:01:30 »
Oon odottanu, et millon joku suomes uskaltaa ja nyt se on nähty. Pulttikaaret kruunaa 240:n, viä vähä leveempää vannetta kaipais  :pomo:
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #76 : 01.07.2013, 22:10:19 »
Onkos siellä nyt ne 50mm lätyt takana?
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #77 : 01.07.2013, 22:13:34 »
Oon odottanu, et millon joku suomes uskaltaa ja nyt se on nähty. Pulttikaaret kruunaa 240:n, viä vähä leveempää vannetta kaipais  :pomo:
Vanteet on 8" leveet nyt ja aika isoilla spacereilla jo.
Melkeenpä jos jotain teen niin otan viellä takajousista puoli kierrosta pois. Sit on omasta mielestä hyvä ainakin hetken aikaa  :P

Onkos siellä nyt ne 50mm lätyt takana?
Joo edessä 25mm ja takana 50mm spacerit.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2094
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #78 : 01.07.2013, 22:38:06 »
 :o määki tartten tommoset kaaret!  O0
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #79 : 03.07.2013, 15:30:18 »


Tänään saapu tollaset pienet brembot..

Tarvii alkaa tekeen adaptereja ja varmistaa viellä, että mahtuvat 16" vanteiden sisään.
Nopeella mittauksella jäis vajaa sentti satulan ja vanteet väliin.  :)
Olis kiva jos sais nää botniaringin ratapäiville kiinni.

Pitää ilalla arpoo mitkä jarrupalat tilaan..

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #80 : 18.07.2013, 14:04:21 »
Tota juu..
Ebc:n redstuffit tilasin bremboihin, mutta keksin kuitenkin laittaa toisen projektin 6 mäntäset d2 satulat tähän.
Lähinnä siks, että ne on noille levyille tehty ja adapterit oli paljon helpompi väsää.


Sitten.. tässähän on ollut taas vähän ongelmia megan ja vr anturin kanssa.
Ei tosiaan saanut toimimaan, kun anturi aivan kiinni triggerissä ja sillonkin sytkä katkes itsestään jo 6000rpm kohilla.
Noh kaivoin eilen kiinnostuskiikarit esiin ja aloin tutkimaan.. Skoopilla kattelin ja ei tullut häiriöö mistään.
Vaihtoehdoiks ei loppuviimein jäänyt, kun väärä komponentti kytkennässä ja sehän sieltä vihdoin ja viimein löyty.
C31 konkka jonka pitäis olla 0.001µF olikin 0.1µF.
Elikkä jenkkilässä varmaan pakattu väärä komponentti pussiin. Kytkentävirheestähän ei voi olla kyse, oon kumminkin sen verran hyvä jätkä.  ::)

Noh uus komponentti paikalleen ja tulos on nyt se, että milli rakoo vr anturissa ja alko se rajotinkin löytyyn sieltä 7000 kohilta.
« Viimeksi muokattu: 18.07.2013, 19:50:48 kirjoittanut Juzi »

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #81 : 03.08.2013, 16:43:06 »
Eipä tullut lähdettyä ratapäiville, kun laiskuuttani en viellä saanut jarruja pultattua kiinni(vanhat on tietty jo irrotettu  :2funny:).
Sit tuli sovittua viellä kaupat pentan kampurasta epähuomiossa tälle päivälle.  8)

Eli talven juttuja sit varmaan joku 16v stroukkikone  :o
Joop hitusen taas lähti käpälästä tääkin auto..

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #82 : 25.08.2013, 18:49:02 »
Nonnih nyt on rempatut alatukivarret autossa kiinni, kun vanhat meinas ruostua katki..


Katsastusta ajatellen pitäis varmaan viellä yks paikka hitsata pohjaan ja hakee penkkilappu..
Tatechille soittelin ja luultavimmin ensviikolla onnistuu.

Katotaan nyt samalla ne huipputehot vaikka jouduin modaan hukkista sen verran, että varmasti vuotaa hiukan.
http://youtu.be/7OmquztmHxw  Siellä on nyt audin muovisen bypass venan jousi, että sain ahdot tonne 0.5bar tietämille  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 25.08.2013, 19:06:04 kirjoittanut Juzi »

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #83 : 01.09.2013, 13:43:59 »
Noniin torstaina on sitten penkkiaika tatechille.
Katotaan nyt mitä siitäkin tulee.
Luultavasti ei muuta, kun katsastukseen se teholappu. Hukkis vuotaa aika rajusti ja suuttimet loppuu kesken  :D

Sain jarrutkin päivitettyä vihdoinkin.


Sit tottakai se mopo lähti käsistä ton evo3 koneen suunnittelussa:


Elikkä 16v kansi, eaton m62, 86mm iskulla oleva pentan kampura ja hx40superin #18 pakopesä on nyt hyllyssä uutta konetta ajatellen.  ::)

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #84 : 01.09.2013, 14:28:00 »
Eikös tuon akselin saa maximissaan hiottua 85mm iskulle, vai onko sinulla pienemmällä silmällä veivit? Näyttäisi kyllä tuossa sinun akselissa olevan tupla määrä vastapainojakin versus omaan.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #85 : 01.09.2013, 14:36:08 »
Eikös tuon akselin saa maximissaan hiottua 85mm iskulle, vai onko sinulla pienemmällä silmällä veivit? Näyttäisi kyllä tuossa sinun akselissa olevan tupla määrä vastapainojakin versus omaan.
Ei tota mitään hiota, kun vakio Penta AQ151 kampura 55 runkolaakereilla.
Toki se on vähän eri näköinen kun sun kampura, koska tämä on 100 sarjan eikä 10.
« Viimeksi muokattu: 01.09.2013, 15:56:06 kirjoittanut Juzi »

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #86 : 01.09.2013, 16:18:57 »
Noniin torstaina on sitten penkkiaika tatechille.
Katotaan nyt mitä siitäkin tulee.
Luultavasti ei muuta, kun katsastukseen se teholappu. Hukkis vuotaa aika rajusti ja suuttimet loppuu kesken  :D

Sain jarrutkin päivitettyä vihdoinkin.


Sit tottakai se mopo lähti käsistä ton evo3 koneen suunnittelussa:


Elikkä 16v kansi, eaton m62, 86mm iskulla oleva pentan kampura ja hx40superin #18 pakopesä on nyt hyllyssä uutta konetta ajatellen.  ::)
Kyllä noilla eväillä ruetaan saamaan jo tehoo pihalle (lohkosta) :D Eivaa.. komeelta näyttää
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #87 : 01.09.2013, 17:07:10 »
Ei tota mitään hiota, kun vakio Penta AQ151 kampura 55 runkolaakereilla.
Toki se on vähän eri näköinen kun sun kampura, koska tämä on 100 sarjan eikä 10.

Asia kunnossa, kunhan ihmettelin.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #88 : 05.09.2013, 15:08:00 »
Tööt..
Penkkiaika siirty maanantaille.
En tiedä miks, mutta 2h ennen kun piti sinne lähtee.. Noh onneks ei ole, kun 10km matka tatechille, niin eipä tuo mitään haitannut.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #89 : 09.09.2013, 14:58:58 »
Ei ne ahot noussu sielt penkissä mihkää nii tuli sit huipputehoks nyt 370hp ja 400nm @1.2bar ja koko matkan vuotavalla hukkiksella.
Tarviihan tää käydä kyllä penkkaan viel oikeella hukkiksen jousella jossaivälissä.  ::)

Mut tavote oli saada alle 186hv pienillä paineilla ja siinä onnistuttiinkin pienen kikkailun jälkeen.
Nyt pääsee muutoskatsastaan ahtimelle tämän..

 

Elekma  Autoracing