Carcom Oy  Ateho

B18 venttiilin säätöruuvi poikki

  • 5 Vastauksia
  • 2249 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa valiantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
B18 venttiilin säätöruuvi poikki
« : 23.02.2013, 13:52:45 »
Päivää!

Onnistuin saamaan yhden venttiilin säätöruuvin poikki mutterin juuresta.
Paljonkos joutuu purkamaan, että saa tuon ruuvin tyngän pois sielätä työntötapin päältä?
Mistä kannattais lähtee ettiskeleen uutta ruuvia?

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: B18 venttiilin säätöruuvi poikki
« Vastaus #1 : 23.02.2013, 16:40:32 »
Moi. Keinuvipuakseli pois ja kierrät säätöruuvin pois "alakautta". Uusia saa esim.
http://www.cvi-automotive.se/en/articles/2.10302.42141/tappet-adjuster-screw-b18b20
Kannattanee kysellä myös kierrätyskeskuksella, jollain on varmaan jäänyt "ylimääräisiä".
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6360
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: B18 venttiilin säätöruuvi poikki
« Vastaus #2 : 23.02.2013, 17:12:46 »
Saisiko keinuvipua siirrettyä sivulle sen verran, että nysän saisi alakautta pois? Ei se jousi ainakaan niin jäykkä ole, etteikö sitä sen puolesta saisi siirrettyä, mutta riittäkö liikevara muuten.

Eipä se koko keinuvipuakselin irroittaminenkaan mikään iso työ ole :buck2:

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: B18 venttiilin säätöruuvi poikki
« Vastaus #3 : 23.02.2013, 17:31:42 »
Saa varmaan, mutta ensin pitää saada venttiilivälys niin suureksi, että keinuvipu siirtyy ohi työntötangon. Ei ole myöskään iso homma ottaa koko keinuvipuakseli pois ja vaihtaa kaikki säätöruuvit ja mutterit.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: B18 venttiilin säätöruuvi poikki
« Vastaus #4 : 24.02.2013, 08:24:50 »
Pari on tullut napsattua poikki kun aloittelin volvoilua. Sitten ymmärsin ettei sitä mutteria tarvi kiertää kiinni apinanraivolla. Mulla olisi ylimääräisiä vivustoja joista saat ruuvit.

Poissa valiantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: B18 venttiilin säätöruuvi poikki
« Vastaus #5 : 25.02.2013, 19:01:21 »
Homma etenee näillä ohjeilla. Kiitoksia vastauksista!

 

KL-varaosat  Race.fi