Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 945 Classic -98

  • 92 Vastauksia
  • 35905 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #45 : 11.08.2014, 22:30:54 »
Kirjotellaanpa taas välillä tarinaa kun kaikenlaista pientä tullut tuolle tehtyä.

Vaimennushommia tuli tehtyä aika lailla tuolle. Katto sai pintaansa stp:n goldia, ja samalla tuli liimattua kiinni nuo metalliset vahvikerimat(jotka edellisestäkin ysistä joutui liimaamaan :P)

Varapyöräkoteloon tuli liimailtua mattoa ja ovet sai myös vaimennuskäsittelyn ulko- ja sisäpelliltään. Suurin osa muovisista sisustapaneeleista tuli vaimennettua silent coatilla ja vaahtomuovilla. Samalla tuli ruuvailtua noita poppimasiinoita paikoilleen, etupäätä hoitaa DLS:n R6 midit ja nobelium-sarjan diskantit. Takakonttiin tuli bassopäätä tukevoittamaan peerlessin iänikuinen XLS 12". Xetecin 8-kanavainen :P 8G1000-vahvari tuli myös ruuvailtua paikoilleen ja paikkansa se löysi tuolta varapyörän välitilasta.

Kevyttä huoltoa tuli myös tehtyä. Tuli harjoiteltua jakopään laittoa ensimmäistä kertaa :) Kävin suosiolla siniseltä tuohon jakopäähan volvon oman lukitustyökalun 65 eurolla, kun tuo on automaatti. Jakopäässä ei mitään ihmeellistä ollut, tosi helppo homma tuon lukitustyökalun kanssa.


Etupäähän tuli myös vaihdeltua nuo reaktiotankojen etupäiden puslat. Ratti tahtoi hieman hakata näpeille, niin piti laitaa vaihtoon, entiset olikin aika surkeassa jamassa. Ohjaustuntuma ja vakaus paranikin oikein mukavasti :pomo:


Tuossa edellä mainitut ledipolttimot löysivät myös tiensä paikoilleen. Paranihan se valoteho oikein mukavasti, mutta jäi se WAU!-efekti vähän uupumaan :P


Pohjapanssari löysi myös tiensä auton alle, ei tarvitse enää huonommilla teillä niin paljon kiviä pelätä. Ei näköjään hirveästi tykännyt tuo panssari puolen vuoden säilytyksestä pihalla, kun on hieman ruosteeseen vetänyt ;D Tämä panssarihan oli jo tuossa edellisessä dieselissä paikoillaan, ja yhtä lailla bolt-on oli tähänkin. Alusta tuli myös vetästyä läpi parilla litralla bilteman ruosteen estoainetta, elikkäs pellavaöljyllä. Edelliseenkin tuota tuli laitettua aikoinaan, haju aika mielenkiintoinen, mutta haihtuu kyllä parissa viikossa :buck2:


Ulkokuorelle tuli näytettyä vähän myllytyskonetta. Ensin tuli vedettyä karkealla fareclan G6 tahnalla ja sen perään hienolla G10 tahnalla. Aika paljon sai noita pieniä naarmuja pois ja hieman edes huomaamattomaksi noita pahoja naarmuja. Tuo värikin antoi uusia puolia itsestään, iltahämärässä taittuu aika paljon petroolin siniseen, joten kai tuo sitten on jonkin sortin helmiäisväri tuossa. Tänään pääsi eroon noista nuhjuisista kilvistäkin, kun kävin hakemassa tuosta paikalliselta konttorilta tuliterät kilvet eteen ja taakse.




Mitähän vielä, jotain varmaan unohtui mutta raportoidaan kun tulee mieleen :)
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #46 : 13.10.2014, 09:21:04 »
Tulipa tämäkin käytettyä leimalla ekaa kertaa omasta toimesta. Eipä sieltä ihmeitä huomautettavaa löytynyt, mitä nyt kässäri oli 1kN ja 2kN, mutta hyväksyttävissä rajoissa. Katsastusmies jopa vähän kehaisikin auton kuntoa, että aika näpäkässä kunnossa vielä ikäisekseen :)

Katsastuksen kun sai suoriteltua, saikin ruuvvailla keulalle nuo 225:set boschit. Nyt näkeepi taas ajella syksyn pimeillä :pomo:



Ja tulihan sitä laiteltua talvikumitkin jo alle, ei tosin ole vielä tuossa kuvassa. Harvemmin on ollut näin päin, että rengasmeteli vähenee huomattavasti talvikumeilla :idiot2: Aikamoista mekkalaa sitten pitänee nuo loppuunajetut misukat, kun nuo nordman plussatkin on hiljaisemmat :2funny:
« Viimeksi muokattu: 13.10.2014, 09:29:20 kirjoittanut TuomasR »
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 765
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #47 : 13.10.2014, 10:03:29 »
Lainaus
Tulipa tämäkin käytettyä leimalla ekaa kertaa omasta toimesta. Eipä sieltä ihmeitä huomautettavaa löytynyt, mitä nyt kässäri oli 1kN ja 2kN, mutta hyväksyttävissä rajoissa. Katsastusmies jopa vähän kehaisikin auton kuntoa, että aika näpäkässä kunnossa vielä ikäisekseen :)

Minä kans käytin omaani leimalla viime torstaina.., "käyttöjarrut" edessä ja takana oli todella hyvät, heittoa ei yhtään mutta käsijarrussa heittoa 29%.. mutta saa olla noin., availemaan en tähän palaan rupea.. Tosin äänimerkki piti vaihtaa jo ennakkoon kun ääni muistutti sitä paljon puhuttua jalan alle jäänyttä sorsaa.. nyt kuuluu kaivolta kotiin.. ja kovasti.. paineilmatorvet löysi tiensä maskin taakse..  :pomo:
Ja tippuihan se emännällä kuskin puoleinen peilinlasikin kenttään (irtosi liimauksistaan) Piti ensin metsästää käytetty varaosa josta sai tarvittavat osat ennen kun pystyi katsastukseen tarjoamaan..
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #48 : 14.10.2014, 14:51:14 »
Minä kans käytin omaani leimalla viime torstaina.., "käyttöjarrut" edessä ja takana oli todella hyvät, heittoa ei yhtään mutta käsijarrussa heittoa 29%.. mutta saa olla noin., availemaan en tähän palaan rupea.. Tosin äänimerkki piti vaihtaa jo ennakkoon kun ääni muistutti sitä paljon puhuttua jalan alle jäänyttä sorsaa.. nyt kuuluu kaivolta kotiin.. ja kovasti.. paineilmatorvet löysi tiensä maskin taakse..  :pomo:
Ja tippuihan se emännällä kuskin puoleinen peilinlasikin kenttään (irtosi liimauksistaan) Piti ensin metsästää käytetty varaosa josta sai tarvittavat osat ennen kun pystyi katsastukseen tarjoamaan..

Tästä pitää kyllä jo herkistellä nuo käsijarruhilppeet, niin paljon joutuu voimaa käyttämään että pitää. Edellisessä ysissä piti ihan kevyellä vedolla, kun oli paikat kunnossa. Käyttöjarrut taasen toimii tässä erinomaisesti ja huomattavan paljon herkemmin edeltäneessä dieselissä.

Itsellä ihme kyllä oli edellisessä melkein puol milliä ajetussa ysissä alkuperäiset torvet kuten myös tässäkin :o
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #49 : 19.11.2014, 21:23:17 »
Tullut pientä perushuoltoa tehtyä tällekin. Uutta öljyä ja suodatinta meni sisään joku aika sitten.

Sitten tuli kunnosteltua tuo ilmansuodatinboxi, kun oli enää muutamalla klipsulla kansi kiinni. Jostain topicista täältä tuli bongattua nämä rosteriklipsut. Nätisti sai istumaan alkuperäisten klipsujen kohdille pikku pulteilla, eikä varmaan tarvitse uusia enää tämän auton elinikänä 8)


Samassa rytinässä tuli purettua pois tuo turbo+sarja, aikamoinen kasa johtoa tulikin tuosta(jouten tuo sarja, jos jota kuta kiinnostaa :P). Immulle tuli kanssa annettua pesu samalla, kun on taas kulkenut tuo auto aika empien pidemmän aikaa. Ja kyllähän se auttoikin oikein mukavasti kulkuun, kuin olisi eri auto alla. Lieneekö sitten päässyt scheissea tuolta kannen välistä immulle, kun ei ollut enää kovin tiukassa kiinni :-\ Saa nähdä joutuuko tässä sitten kohta puoliin immuostoksille, orggikselta näyttäisi tuo paikoillaan oleva :-X

Uudet tulpat odottelisi vielä takapenkillä paikoilleen laittoa, pitänee ruuvailla nekin paikoilleen joku päivä tässä.
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 622
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #50 : 20.11.2014, 08:44:04 »
Mistä hommasit nuo rosteriklipsit ?
Sama homma edessä kun osat löytyy .

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #51 : 20.11.2014, 14:28:26 »
Mistä hommasit nuo rosteriklipsit ?
Sama homma edessä kun osat löytyy .

Ebayn ihmeellisestä maailmastahan nuo klipsit on peräisin. Tässäpä linkki kohteeseen: http://www.ebay.co.uk/itm/361017490415?pt=item540e51bbef

Sen verran pitää vielä sanoa tuosta korjauksesta noilla. Kun laittaa nuo klipsit pulteilla kiinni tuohon koteloon, sisäpuolella pulttien päät tulevat juuri sopivasti ilmansuodatinelementin tielle :( Mutta ei ollut kovin paha haitta, kun käytin M4-koon pultteja. Suodatin meni kuitenkin ihan nätisti paikoilleen, kun asetteli vaan kunnolla sen.
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #52 : 20.11.2014, 16:29:08 »
Ebayn ihmeellisestä maailmastahan nuo klipsit on peräisin. Tässäpä linkki kohteeseen: http://www.ebay.co.uk/itm/361017490415?pt=item540e51bbef

Sen verran pitää vielä sanoa tuosta korjauksesta noilla. Kun laittaa nuo klipsit pulteilla kiinni tuohon koteloon, sisäpuolella pulttien päät tulevat juuri sopivasti ilmansuodatinelementin tielle :( Mutta ei ollut kovin paha haitta, kun käytin M4-koon pultteja. Suodatin meni kuitenkin ihan nätisti paikoilleen, kun asetteli vaan kunnolla sen.

Mulla noita samoja ja pistin alumiinisilla poppareilla.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mavil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Räpeltäjä
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #53 : 20.11.2014, 20:46:56 »
Samat klipsit mullakkin mutta pussissa vielä.

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #54 : 16.12.2014, 23:13:19 »
Taas on vähän tullut ihmeteltyä tuota kulkemisen huonontumista :( Immun putsauksen jälkeen kulki tosi nätisti viikon pari. Mutta nyt on taas samalla tavalla alavääntö kateissa ja risteyksissä meinaa köhiä jos joutuu pysäyttämään auton(automaatti). Pitääköhän sitä sitten tosiaan hommata uus immu sitten :-\

Vikakoodejakaan ei oo suostunut ilmaantumaan minkäänlaista. Pikkaisen oli tuo immulta mitattava jännite ulkona tuosta FAQ:n mainitusta 2,3V:sta, noin 2,4V mittailin.
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #55 : 18.12.2014, 22:53:13 »
Tänään tuli tuoretta rengasta alle, kun alkoi olla jo hieman lipsut nuo Nordmanit omaan makuun. Alle tuli Pirellin Icecontrol-kitkat 205/55/16 koossa kietaistuna noille hydrille. Ensivaikutelma oikein mukava noista renkaista, tuntuu pitoa olevan ihan mukavasti ja ovat tosi hiljaiset nastojen jälkeen. Ja hintakin oli mielestäni aika kohtuullinen 450e :) Alla olleet Nordmanit löytyykin tuolta kierrätyskeskuksen puolelta ;)
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #56 : 09.01.2015, 19:21:54 »
Kaivattu kulku tuli hankittua tänään takaisin motonetin tiskiltä. Tuli haettua uusi Boschin IMMu pellin alle, nyt taas mennään kuten kuuluukin. Suolasen hintainen on kyllä tähän tuo IMMu, mutta en kehdannut alkaa kokeilemaan tuuriani käytetyillä :P

Samalla rysäyksellä tuli ostettua uusi Boschin lambda, kun näyttää että voi olla ihan alkuperäinen paikoillaan. Ihan lähinnä ikääntymisen puolesta tuli hommattua tuo uusi, kun käsittääkseni nuo hidastuu aika paljon vanhetessaan. Pitäs vielä asennella paikoilleen :P

Uutta tulppaa laittettua kans samalla paikoilleen.

Apråpå, ihmeellisesti hiljeni pakoäänet kun vaihtoi tuon immun :idiot2: Ennen piti ihan jäätävää jytinää, kun pisti pään konttiin, nyt ei kuulu enää juuri mitään :idiot2:
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #57 : 09.01.2015, 20:45:12 »
Seokset meni kohdilleen joten nyt käy "sukkasillaan" :).

Ero on vähän kuin vanha kaasariauto ryyppy päällä PRÖMPRÖMPRÖMPRÖM
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #58 : 10.01.2015, 15:27:38 »
Seokset meni kohdilleen joten nyt käy "sukkasillaan" :).

Ero on vähän kuin vanha kaasariauto ryyppy päällä PRÖMPRÖMPRÖMPRÖM

Joo, noinhan se varmaan on. Jännä että LH antaa mennä noin pitkälle, eikä anna mitään vikakoodeja :o


Tulipa tässä mieleen sattumalta nuo alla olevat jouset, tunnistaako kukaan noita jousia kuvan perusteella. Madallusjouset nuo on vissiin auton korkeuden perusteella, eikä ole pätkityt. Pisti vain tuo musta väri noissa ihmetyttämään, kun yleensähän nuo madallusvieterit on vähän räväkemmän värisiä :P Muistelisin että edellistä edellinen omistaja sanoi vaihdattaneensa jouset Wetterillä, että voisiko nuo olla sitten jotkut volvon omat madallusvieterit ???

Tuossapa kuvassa takajousi:

Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #59 : 10.01.2015, 16:01:09 »
Lesjön numeroinnilta näyttää mutta numero on väärä. Pitäis olla 71245. Jos ois laitettu sedanin jouset niin numero 70007.
Paljonko noissa on kierroksia ja onko tiheempi kierre toisessa päässä? 9,5 kierrosta farkun jousissa ja 12 sedanin.

 

Elekma  Autoracing