Ai niin, onko ideoita, kuinka paljon korin jäykkyys kasvaa.
Muistaakseni tuulilasiissa sanoivat Calibran kiertojäykkyyden kasvaneen yli 10%.
Liekö moinen mahdollista, jos on, nii vanha Volvo voi vahvistua vielä enemmän,
Runkopaslkit on korissa kiinni pistehitsillä, pitääkö nämäkin hitsata umpeen asti. tosin 2/3 runkopalkeista vaihetaan, niin sitten tulee automaattisesti vahvistettua ne.
Ajattelin semmosia 2-3-4 cm sauman pätkiä jotain 5cm välein, riittänee, niin ei tule niin hemmetinmoista hitsaus urakkaa.
Tiättekö muita jäykistekonsteja? Ajattelin laittaa turvallisuusmielessä crmo putket ovien ja takalaitojen sisään, sillain että putken päähän hitsautetaan laippa, josta ruuvataan se kiinni. Kun ei taida mulla onnistua kotioloissa crmo-putken hitsaus.
Toinen vaihtoehto olisi 40mm alumiiniputki 5mm seinämällä.
Kolariturvallisuusmielessä nuo ois varmaan aika hyvät.