Ateho  Elekma

740 facelift IFM "T-Reg"

  • 220 Vastauksia
  • 73295 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #210 : 10.07.2019, 21:35:26 »
On se hieno  S*

Vanteet näyttyy sopivasti R:n pegasuksilta ja lippa kruunaa takapään. Tohon kun laittais vielä 760 faceliftin ns. ökyvalot taakse niin  S*

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #211 : 26.09.2019, 19:54:28 »
On se hieno  S*

Vanteet näyttyy sopivasti R:n pegasuksilta ja lippa kruunaa takapään. Tohon kun laittais vielä 760 faceliftin ns. ökyvalot taakse niin  S*

Ökyvalot ois juu kivat. Tässä on vaan kauheesti nyt muuta laiteltavaa. :) Valitettavasti käyttikseen meni nuo vanteetkin, mutta hain tollaset tilalle nyt enshätään:





Samoin tuli pakoputkea vähän oiottua, kävi turhan lähellä maata. Vielä tarvis tota keskivaimentimelle ylöspäin menevää pätkää lyhentää niin suorenis ja nousis about ideaaliseen korkeuteen ja asentoon. Putkenpää löyty varastosta kans ja voi veljet, aika iso vaikutus ääniin kyllä kun saa pakokaasut ja -äänet johdatettua tuon puskurin ohi taakse. Sisämelu pieneni huomattavasti. Kaks läpivirtaavaa vaimenninta nyt katin jälkeen. Kaikki paitsi katti 2,5", siihen vielä yleismallinen 2,5" tilalle jossain vaiheessa.

Kardaani tässä jyristänyt noin 2 vuotta ja nyt kun innostuin niin irrotin tuon kardaanin tukikumi-laakeri-asetelman roikkumisasentoon. Laakerissa ei mitään vikaa, se on 3v sitten vaihdettu, mutta foorumeita selailtuani bongasin sen tukikumin modauksen. Kokeilin veistää kardaanin liikettä rajoittavaa harjannetta kumirenkaasta noin 3-4mm ja 80% tärinöistä hävisikin.  :o Eli se paha 70-90km/h hävis kokonaan, tilalle tuli 55-65 vauhtiin pintakaasulla ja moottorijarrutuksessa havaittava pieni värinä.

Samalla pesasin moottorin ja alapuolelta vaihdelaatikkoa / öljypohjaa jne.

Maanantaina uusi tuulilasi (210e asennettuna uusine listoineen). Sit voikin vähän kattella leimakuntoon.

Alustaa oon miettinyt kans. Nyt kun noilla 16" renkailla ajellut, en varmaan 17" laita takaisin ollenkaan. Sen verran pintakova alusta, että toi 16" pehmeys on jo luksusta. Mutta sitten mietin, että vois melkeenpä vähän "korottaa" alustaa ja samalla pehmentää. Nyt edessä varmaan 2 kierrosta pätkästyt lesjöt ja takana lyhkäset kuormajouset. Pätkäsemättömät lesjöt vois olla vaihtoehto.

Mistäs porukka on ostanut jakopäähilppeet ja yläpään tiivistesarjat?
« Viimeksi muokattu: 26.09.2019, 20:16:39 kirjoittanut JesseV »

Poissa mhaimi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #212 : 26.09.2019, 21:07:14 »
Mennyt ihan kokonaan ohi tämä. Tyylikäs peli  O0

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #213 : 25.07.2021, 19:51:38 »

Poissa Juha Nikkanen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #214 : 22.09.2022, 01:58:08 »
Noniin, en tiä onko oikein kirjotella aiheesta tänne jatkoa vai ottaa suoraan uus palsta, mutta tuskin jaksan aiheesta kauheesti päivittää (jatkossakaan) varsinkaan kuvien kanssa joten kirjotetaan pikku tarina mitä tälle laitteelle nykyään kuuluu.

Ostin tän tosiaan joskus vuosi sitten, oireina oli vuotava kampuran stefa ja ehkä jotain muuta pientä. Tai siis näin oletettiin. Siinä kun oli kokeillut sekä tarvike että alkuperästä kampuran stefaa ja vuoto vaan jatkui tulin todenneeksi että ahdoilla tuo ampuu öljyt kampuralta pihalle aina, alipaineella ajettaessa öljyt pysy sisällä. Vika paikantu lopulta männänrenkaisiin, eli ei muutaku kone pois keulilta. Siinä kun se nyt sit oli auki, osu vastaan H-profiili veivit jostain halvalla jotka ostin sit tähän. Samalla männät vaihtu vapareista turbon mäntiin jotta ruttua olis vähän vähemmän. Kansi koneistamon kautta paikalleen, venttiilivälykset check ja kone takas paikoilleen.

Kampuralta öljyn tulo loppu siihen, mutta kaikkialta muualta sitä sit vielä tulikin. Laatikko vuoti isosti myös, vaihdoin laatikon vähän ajettuun m47 joka hillitsi vuotoa isosti, ja toimi myös huomattavasti paremmin. Jakajan stefa, tottakai vuoti aika paljonkin. Jostain Tampereelta tähän sit löyty stefa ja nyt on tuntunut pysyvän kuivana siltä osin. Öljynpaine anturi vuoti vahvasti myös, tän paikantaminen oli hankalaa. Sit menikin aikaa ja auto oli pitkään merkkaamatta paikkaansa ainakaan suuremmin, mutta taas ruvennut merkkaamaan paikkaansa muutamalla öljytipalla. Heinäkuussa rupes tiputtaan peräöljyä sen verta etten kehdannu ajaa edes kotipihaan, laipan stefan vaihto auttoi tähän. Elokuussa jätti myös kunnon lätäkön jäähäriä, tämä paikantu lohkolämppäriin.  :D

Eli hommaa on ollut. Montaa paikkaa ei tunnu olevan mikä ei olis vielä vuotanut, hermot on mennyt useesti ja meinannut myydä eteenpäin jo useesti, mutta vielä se tossa menee. Ja merkkas taas ruutunsa tänäänkin  :D

No, muihin juttuihin.

Ulkonäkö lienee pysynyt pitkälti samana, puskurit maalasin mustalla uusiks joskus vuos sitten syksyllä. Onhan ne siitä taas jo vähän haalistunut, mutta menettelee vielä. Helmoista ajoin vaan suurimmat ruosteet tänä kesänä pois rälläkällä, ja maalasin uudestaan. Jos ei muuta, ulkonäkö parani huomattavasti.

Sisusta pysynyt myös melko samana, seosmittari tuli laitettua joskus vuosi sitten. Toki myös kaikenlaista rojua ja varaosaa tuntuu pyörivän "ihan vaan varuiks" kontissa ja takapenkillä, et siivousta se varmaan vähän kaipais sielt täältä.

Tekniikka sai päivitystä juuri. Ahdin päivitty johonkin kiinalaiseen, tokikin huomattavasti vakiota isompaan. Pakosarjan ostin torista halvalla bilteman hukkiksen kanssa, hintaan nähden (joku 200 yht.) aivan jees olosesti tehty. Välijäähy piti jäädä vakioks, mutta ei tahtonut löytyä järkevää ratkasua ahtoputkien ja ilmanputsarin sijoittelun kanssas vakio välijäähyllä, joten motonetin 100e jäähy tilalle. Tää nyt ois toki ollut edessä varmaan johonkin väliin muutenkin joten sama se.

Suuttimet vaihdoin jo vuosi sitten öö, oisko 850R peräsin olevat oranssit suuttimet. Otin kk suuttimen pois käytöstä ja laskin bensan paineita ja näillä tuli ihan hyvä edellisellä setupilla. Toistaseks samat suuttimet edelleen käytössä uudella setupilla, toki bensan paineet nousi 3->6bar karkeesti ja kk suutin on taas mukana. Lienee pumppu vähän kovilla nuolla paineilla, mutta eipä se ole kun hyvin pienen hetken vedättäessä noin korkeella.

Jotkut vähän isommat siniset suuttimet mulla on vielä olemassa, tarvii niitä kokeilla joku päivä jos sais joko b paineita alas ja/tai ahtoja hieman ylös. Ahtoja tällä hetkellä 0,7 bar, kiloonhan noi vois nostella jos saa vaan seokset pysymään näillä tarvikkeilla aisoissa. Vaikka kai tuolla nytkin ihan kivasti kerkiää  :D

Itseä ihmetyttää eniten miten tuo voi edes toimia tuon bendix reginan kanssa vielä noinkin hyvin. Luit oikein, tässä on edelleen tuo vakio ohjusjärjestelmä. Ehkä toi regina on vaan "liian tai tarpeeks tyhmä" että se pelaa noinkin hyvin edelleen. Joskus kun talous antaa myöden se varmasti toki päivittyy. Mut jos tuo nyt toimii muuten tuollasenaan, täytynee ensin kaivaa rahaa laatikon upgradeen, en luota et tuo M47 kestää ihan hirveesti enempää mitä sielä nyt on. No, onneks on toinen vielä varalle ainakin.

Siinä nyt jotain tarinaa, jos kiinnostusta on voin jotain kuviakin yrittää kaivaa tänne. :D

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #215 : 05.07.2023, 21:00:55 »
Moikka! Mitäs tälle kuuluu tänä vuonna? :) Laita muutama kuva.  :)

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #216 : 12.07.2023, 11:50:55 »
Mielestäni tää oli myynnissä/myyty jo eteenpäin. Ei taida olla nykyinen enää sitte foorumilaisii?
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #217 : 15.07.2023, 19:58:49 »
Mielestäni tää oli myynnissä/myyty jo eteenpäin. Ei taida olla nykyinen enää sitte foorumilaisii?
Aijaa, no höh. :( No sentään täältä löytyy vielä auton historiaa iso pätkä, jos uutta omistajaa joskus kiinnostaa. :)

Paikalla laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5026
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #218 : 15.07.2023, 20:41:36 »
Juu ja kuviin päässy komeesti Oriveden pesula ja sen pesuhalli.
Ei laittele kaveri enää kalvoja.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Seitensatkumies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 594
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #219 : 18.07.2023, 10:48:43 »
Mielestäni tää oli myynnissä/myyty jo eteenpäin. Ei taida olla nykyinen enää sitte foorumilaisii?

Nyt kesäkuussa tarjottiin tätä autoa mulle, myyjä kehui, että ollut hänellä pari vuotta joten vielä ilmeisesti käyttäjällä juha Nikkanen :)
745 -88 B200E käyttis
745 -92 D24TIC harraste käyttis
744 GLE -89 harraste/kesäauto
Exät: 744 -89 D24, 744 -89 B200E

Poissa Juha Nikkanen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #220 : 03.08.2023, 13:31:02 »
Moikka! Mitäs tälle kuuluu tänä vuonna? :) Laita muutama kuva.  :)

Joo mä luovuin tästä kesäkuussa kun ei yksinkertasesti aika enää riittäny harrastamiseen. Mitä ostajan kans muutamaan kertaan jutellu niin meni ainaki hyvinharrastavaan kotiin, ensin palo renkaita ja sit kortti :D

Kai sille jotain jatkojalostusta oli myös suunnitteilla. Ikävä vehjettä vähän on, mut parempi et on jollai käytössä kun mulla pihassa seisomassa.

 

Autoracing  KL-varaosat