Carcom Oy  Ateho

T5-R, T5 (Italy) perusviritys

  • 33 Vastauksia
  • 14594 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa intelops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #15 : 28.06.2012, 21:34:40 »
pelkkä lastu vai lastu ja putket? väännöstä en tiedä mitä on vakiona mutta 34 pollea kuulostaa ihan hyvältä...tonnilla?

moottori ei taida vakiona kestää isompaa turboa parantelematta ?
olisiko jollain hinta-arviota hevosvoimien hinnasta tuollaiseen? 100hv olisi jo iso parannus
« Viimeksi muokattu: 28.06.2012, 21:37:56 kirjoittanut intelops »
S40 -05
Ex-Volvo c70 -00
Ex S40 -96
Ex 360 DL -8x

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #16 : 28.06.2012, 23:00:38 »
pelkkä lastu vai lastu ja putket? väännöstä en tiedä mitä on vakiona mutta 34 pollea kuulostaa ihan hyvältä...tonnilla?

moottori ei taida vakiona kestää isompaa turboa parantelematta ?
olisiko jollain hinta-arviota hevosvoimien hinnasta tuollaiseen? 100hv olisi jo iso parannus
Tuon 235/380 saa pelkällä lastulla. Tuon 16T:n taitaa kestää ilman muutoksia, mutta jos yli 300 aikoo päästä niin voi olla sisuskalut koneessa kovilla.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3082
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #17 : 29.06.2012, 00:02:18 »
Tuon 235/380 saa pelkällä lastulla. Tuon 16T:n taitaa kestää ilman muutoksia, mutta jos yli 300 aikoo päästä niin voi olla sisuskalut koneessa kovilla.

Juuri tuon kestävyyden takia "tyydyin" tuohon 16T:n. Ajattelin että tämä on kuitenkin käyttöauto...

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #18 : 03.02.2013, 19:14:05 »
Minkälaisia ja hintaisia kankia tohon T5:sen mottiin olisi laitettava jos tavotellaan ~350hp? Tohon tehotavotteeseen ilmeisestikkin riittää vaan kanget, 19T mitsu, cooleri, suuttimet, putkisto ja softa?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa 850r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #19 : 03.02.2013, 19:48:00 »
Äkkiseltään tulis mieleen et 19t on aika tapissa jos edes riittää tonne saakka? Spm kanget varmaan edullisin vaihtoehto

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #20 : 03.02.2013, 21:10:03 »
Äkkiseltään tulis mieleen et 19t on aika tapissa jos edes riittää tonne saakka? Spm kanget varmaan edullisin vaihtoehto

Joo 19T on semmonen 300+ ahdin.. Mut kuitenki..340hv on joku nettiautossa myytävästä v70:stä ottanu tolla ahtimella. Onkos vakio T5:ssa 13g mitsu vai mikä? No miettii sitä turboa sitte lähempänä. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #21 : 04.02.2013, 00:32:10 »
Samalla kun koneen avaa niin kannattaa myös vaihtaa sinne 2.3 litrainen koneen romut, saa vähän kuutiotuumia lisää. Muuten tässä jo lueteltukkin jo ne helpoimmat kohteet :)
Itse vaihdoin 2.0 italyyn 2.3 lelut sisään ja 15g ahtimen. moottorinohjaukselle ei tehty mitään,ajettiin penkissä ( italyn motronic näköjään ahtoi 0.8-0.9 kun 2.3 muistaakseni jotain 0.5-0.7?) niin saatiin tehoiksi 238hp ja jotain 410 nm. en tarkempaa muista täytyisi tarkistaa.seokset oli vähän rikkaalla koko ajan. hupia kesti 2-3kk kun uusi kytkin alkoi moottoritiellä ohituksissa sulamaan :D nyt auto seissyt vuoden,pitäisi vissiin se sintterilevy ja sachs paine asetelma tilata vihdoinkin....

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #22 : 04.02.2013, 12:52:05 »
Itse vaihdoin 2.0 italyyn 2.3 lelut sisään ja 15g ahtimen. moottorinohjaukselle ei tehty mitään,ajettiin penkissä ( italyn motronic näköjään ahtoi 0.8-0.9 kun 2.3 muistaakseni jotain 0.5-0.7?) niin saatiin tehoiksi 238hp ja jotain 410 nm. en tarkempaa muista täytyisi tarkistaa.seokset oli vähän rikkaalla koko ajan. hupia kesti 2-3kk kun uusi kytkin alkoi moottoritiellä ohituksissa sulamaan :D nyt auto seissyt vuoden,pitäisi vissiin se sintterilevy ja sachs paine asetelma tilata vihdoinkin....
Alkuperäinen 2.3 T5 kytkin kestää 500nm. Tämä 150 000km kokemuksella.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3082
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #23 : 10.02.2013, 22:31:52 »
Minkälaisia ja hintaisia kankia tohon T5:sen mottiin olisi ...

No siinä vähän suuntaa-antavaa...

http://www.samppasport.fi/shop/cat/product_details.php?p=383

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #24 : 10.02.2013, 22:53:27 »
Joo 19T on semmonen 300+ ahdin.. Mut kuitenki..340hv on joku nettiautossa myytävästä v70:stä ottanu tolla ahtimella. Onkos vakio T5:ssa 13g mitsu vai mikä? No miettii sitä turboa sitte lähempänä. :)

Italian 2.0 T5 mallissa on muistaakseni toi 13g ja 2.3 T5 on 15g. Siis ainakin 850 malleissa.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #25 : 10.02.2013, 22:59:39 »
Yhdistin pari eri T5 / T5-R keskustelua samaksi.

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #26 : 21.02.2013, 06:49:11 »
Alkuperäinen 2.3 T5 kytkin kestää 500nm. Tämä 150 000km kokemuksella.

Itsellä tuo kuitenkin sanoi sopimuksen irti samalla lailla kun toinen omista 850:stä myös tehoilla 304hp ja joku 410-430 nm. ei kumpikaan kestänyt yli 400nm... sachs oli molempien merkki muistaakseni

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #27 : 21.02.2013, 21:03:15 »
ompas pienet väännöt kun pelkällä lastulla saa jo ton verran eikä tehoja ole kun 270-280hp. Mahtaako toi "pikkulohko" vaikuttaa asiaan?
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #28 : 19.03.2013, 09:41:23 »
ompas pienet väännöt kun pelkällä lastulla saa jo ton verran eikä tehoja ole kun 270-280hp. Mahtaako toi "pikkulohko" vaikuttaa asiaan?
Siis tuo 304hp/409nm oli 2.3 lohkolla joka on aivan sama kun 2.0 italy,mutta ei ollut säädetty mitenkään (ei edes lastua mutta seokset pysyivät hyvänä 12.2-12.8 paitsi ahtimen herätessä kävi vähän laihalla 13-13.5 noin 300rpm/0.3 sek ajan) ja paineet olivat aika alhaalla.
Tolla suli siis toinen kytkin kuminpoltossa kolmosella.

Toinen suli 2.0 josta tehty 2.3 ja numerot 238hp/joku mikä yli 400nm olikaan.
Tässä 238hp oli tosiaan 2.0 moottorin ohjaus ja ahdot taisivat olla jossain 0.8 paikkeilla...
Ja se suli lahti helsinki moottoritiellä ohitteluissa kun oli kiire hakea mamma lentokentältä :D onneksi rauhassa pääsi kotiin ajamaan ettei tarvinut mammaa hinurilla hakea  ;D

Poissa tsei tsei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #29 : 19.03.2013, 13:35:01 »
lainaan tätä topikkia mutta mitäs eroa on noilla turbon ja vaparin nokilla? kun porukka mainostaa jos on nuo vaparin nokat vaihdettu...

 

Elekma  Autoracing