Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

DIY kiertokanget

  • 102 Vastauksia
  • 47914 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fellah

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: DIY kiertokanget
« Vastaus #90 : 26.03.2012, 11:30:26 »
Tuolla menetelmällä kannattaisi pinnoittaa 50% kevennettyjä vinokoneen "linnunluu" veivejä.
Markkinat olisivat suosiollisia.

Ei tullu mielee, et kuinka paljon ne tulis maksamaa??
Jos oikein muistan, yks 5kg purkki tota pinnotetta maksaa n.100€.. Sillä tekee kyllä Paljon.
Uunin käyttö maksaa n.20-30€/tunti + lämmitys 2-3 tuntii, milloin sitä ei voi käyttää, mutta täytyy maksaa..
Talon tunti veloitus, mitä se on poissa "tuotannosta",n.100-150€/tunti..
Nämä siis pelkät pinnotuksen hinnat.. Noin suurinpiirtein..
Markkinat olis varmasti TODELLA suotuisat...

Tietysti päälle tulee materiaalikustannukset, työkalu kustannukset, teräpalakustannukset ja konetunnit... Vois siitä sarjalle jäädä hintaa 1500-2000€... Vieläkö kiinnostaa?? Tietysti tämä on vain karkea arvio, lopullinen hinta voi olla kaksinkertainen...

Minun täytyy tehdä ne pikku hiljaa hissukseen, koska en todellakaa halua maksaa tuollaista summaa!! Se onnistuu VAIN, jos pystyn tekemään jollain vapaalla koneella töiden ohessa, töiden jälkeen, tai viikonloppuisin, jos ei ole koneet käytössä. Ja yleensä ne on!
Ja kuka nyt haluais työpaikalla viettää kaiken vapaa-aikansaki?? Mulla on ainaki muuta tekemistä! Eli työnohessa täytyy saada tehtyy.

No tehkääpä mulle sellaiset kalikat joiden poikkileikkaus on vaikkapa 10*10mm, siten että ovat paksummat päistään, koiranluun malliset.

Kuten tuossa linkissä kuva 3:
http://www.mech.northwestern.edu/courses/meb40/lab399.html

Kalikat voivat myös olla pyörähdyssymmetriset, sorvissa tehdyt.

Tuommoiset pinnoittamattomina ja pinnoitettuina, niin vedän ne poikki ja raportoin tänne myötö- ja murtolujuudet, sekä kimmokertoimet.

Pistetään mieleen!!!!
Eipä volvoilla enää. Ehkä tulevaisuudessa.
3 mazdaa pihalla. 6, 6, ja Xedos-6

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: DIY kiertokanget
« Vastaus #91 : 28.03.2012, 22:35:25 »

Jos vielä mitenkään epäselvää, lue edelliset 6 aihetta.. Missä vaiheessa mainitsin kiertokanget?
Jos topicin aihe on "DIY kiertokanget" niin äkkiä voisi olettaa että puhutaan kiertokangista.

Mutta ihan mielenkiinnosta, onko tuolla pinnoitusmenetelmällä olemassa jotain nimeä? Voisi vähän tutkia muutkin että mistä on kyse?
« Viimeksi muokattu: 28.03.2012, 22:38:24 kirjoittanut AnttiR »
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa TurboPepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: DIY kiertokanget
« Vastaus #92 : 02.04.2012, 21:15:55 »
voiko kiertokanget itse parntaa?
jos on kerran kallista tilata erikois.
-Pepe

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: DIY kiertokanget
« Vastaus #93 : 03.04.2012, 07:30:27 »
voiko kiertokanget itse parntaa?
jos on kerran kallista tilata erikois.
-Pepe
Jos parantamista tarkoitit, niin kyllä niitä kaiketi on porukat ainakin tasapainoitellut, eli fiksaillut kaikki samanpainoisiksi kaiketi.
Olihan aikoinaan museon puolella juttua keventämisestäkin reikiä poraamalla, mutta ei tainnut olla sittenkään parantamista  :D

Poissa Fellah

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: DIY kiertokanget
« Vastaus #94 : 03.04.2012, 12:38:15 »
Jos topicin aihe on "DIY kiertokanget" niin äkkiä voisi olettaa että puhutaan kiertokangista.

Juu, mut ei noissa 6 edeltävässä jutussa, niinku harvinaisen selvästi taisin asian ilmoittaa. Oletan että et lukenu niitä, joten et tiedä mitä siellä luki..
No sallittakoon se, tässä aiheessa on muutenki puhuttu ihan jotai muuta, ku asia käsittelee. Jotkut on ottanu jopa itteensä sen, ku olen tästä aiheesta uskaltanu tehä topikin.

voiko kiertokanget itse parntaa?
jos on kerran kallista tilata erikois.
-Pepe

Jos jotenki haluu kiertokankia parantaa, ni alkuperäsille ei ole juur muuta tehtävissä, ku kiillottaa. Kaikki muu heikentää. Ja taitaapa se kiillottaminenki hiukan heikentää... ???

Mittatilaus kiertokanget on aina kalliita. Itseasias kaikki mittatilaustyönä tehdyt asiat on kalliita. Mut jos sellaset haluu, niistä täytyy olla valmis maksamaan, tai täytyy olla mahdollisuus tehdä ne. Mut sillon täytyy tietää jotain. Ellei halua kiivetä arse edellä puuhun. Niinku minä... ;D
Eipä volvoilla enää. Ehkä tulevaisuudessa.
3 mazdaa pihalla. 6, 6, ja Xedos-6

Poissa TurboPepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: DIY kiertokanget
« Vastaus #95 : 04.04.2012, 22:05:35 »
Jos parantamista tarkoitit, niin kyllä niitä kaiketi on porukat ainakin tasapainoitellut, eli fiksaillut kaikki samanpainoisiksi kaiketi.
Olihan aikoinaan museon puolella juttua keventämisestäkin reikiä poraamalla, mutta ei tainnut olla sittenkään parantamista  :D

tarkoititko m kankia tai linnuluu http://keskustelu.suomi24.fi/node/8816132  ?

tuo suomi24 on hankala paikka löytää hyvää tietoa

Poissa TurboPepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: DIY kiertokanget
« Vastaus #96 : 04.04.2012, 22:15:20 »
Jos jotenki haluu kiertokankia parantaa, ni alkuperäsille ei ole juur muuta tehtävissä, ku kiillottaa. Kaikki muu heikentää. Ja taitaapa se kiillottaminenki hiukan heikentää... ???

Mittatilaus kiertokanget on aina kalliita. Itseasias kaikki mittatilaustyönä tehdyt asiat on kalliita. Mut jos sellaset haluu, niistä täytyy olla valmis maksamaan, tai täytyy olla mahdollisuus tehdä ne. Mut sillon täytyy tietää jotain. Ellei halua kiivetä arse edellä puuhun. Niinku minä... ;D

onko kiiltävä kestävämpi.
Miten kankia pitää kiilloittaa?

Tilauskanget olisi kivaa jos vaan rahat riittää
Onko sinulla vinkejä mitä pitää ajatella jos tilaa erikoskankia.

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: DIY kiertokanget
« Vastaus #97 : 04.04.2012, 22:44:03 »
onko kiiltävä kestävämpi.
Miten kankia pitää kiilloittaa?

Tilauskanget olisi kivaa jos vaan rahat riittää
Onko sinulla vinkejä mitä pitää ajatella jos tilaa erikoskankia.

Puolikiiltävä on kestävin.
Kankea pitää kiillottaa ja hinkata hellästi.
Erikoiskanget pitää tilata puhelimella ja vaivihkaa.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: DIY kiertokanget
« Vastaus #98 : 04.04.2012, 22:50:51 »
Olihan aikoinaan museon puolella juttua keventämisestäkin reikiä poraamalla, mutta ei tainnut olla sittenkään parantamista  :D

Näistä piti tulla hipot.


Poissa TurboPepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: DIY kiertokanget
« Vastaus #99 : 06.04.2012, 00:15:59 »
Puolikiiltävä on kestävin.
Kankea pitää kiillottaa ja hinkata hellästi.
Erikoiskanget pitää tilata puhelimella ja vaivihkaa.

ok, kiitos vinkistä.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: DIY kiertokanget
« Vastaus #100 : 24.07.2012, 12:39:23 »
Pitkästä aikaa lueskelin tätä aihetta ja huvituin. Pistetääs vähän korkealentoisia ideoita

Voisiko kiertokangen valmistaa laminoimalla. Joku varmaan muistaa Moran laminated steel- puukot. Nehän ovat ikuisia
Tai voisiko kangen valmistaa hiilikuidusta? Pintaan joku keraaminen pinnoite? Ainakin kilohinta olisi korkea

Tulevaisuudessa lienee mahdollista geenimuuntelun avulla kasvattaa simpukan helmestä kiertokangen muotoinen. Olisi mukava käydä etelän reissulla sukeltamassa vinokoneeseen uuden kanget.  :buck2:
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: DIY kiertokanget
« Vastaus #101 : 07.08.2012, 21:06:27 »


Tollasta löyty kun selasin kuvia...

Materiaalit ja kaikki valmiina, lultavasti saa tarkastaa kaikki mitat omaan tarkoitukseen sopiviksi
« Viimeksi muokattu: 07.08.2012, 21:08:30 kirjoittanut hempp2_ »

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8859
  • Teiden tukko
Vs: DIY kiertokanget
« Vastaus #102 : 07.08.2012, 21:30:21 »
tuo suomi24 on hankala paikka löytää hyvää tietoa

Näkisin että olet asian ytimessä. :smoke:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Samppasport  Futurez