RallyBaron  Samppasport

korin vahvistaminen hitsaussaumoin?

  • 20 Vastauksia
  • 11308 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: korin vahvistaminen hitsaussaumoin?
« Vastaus #15 : 08.10.2012, 14:59:44 »
Turvakaaretkin olisi syytä hitsata kiinni korin rakenteeseen mahd. monesta paikasta (pilarit ym.). Tämän huomasi kun sormen työnsi kaaren ja korin väliin ilman korikiinnityksiä, ja ajoi vaikka mutkaan, niin huomasi sormessa pientä puristusta/hellitystä. Kaarien kiinnityspaikkoja lattiaan on myös syytä miettiä, sillä esim. pyöränkotelot, johon kaikki näyttävän kaaria hitsailevan, flegaa aika lailla. Palkit ja kantavat pellit on huomattavasti parempia kiinnityskohtia!

/B
Täh?

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: korin vahvistaminen hitsaussaumoin?
« Vastaus #16 : 08.10.2012, 16:04:38 »
Juu tuo on hyvä huomio, ja siellä kaarien ja korin välissä ei pidetä sormia (tai muita ruumiin ulokkeita). Kilpa-autoissahan kaaret pitää jo sääntöjen mukaan hitsata tai pultata kiinni A- ja B-pilareiden ylä- ja alaosista kiinni. Tuo pyöränkaari hommaan kannattaa kiinnittää huomiota. Itse havahduin siihen vasta hiljakkoin kun kilpuri sai hivenen kipeetä ja koppaa sepittäessä huomasin, että takapyöränkotelo on lähtenyt irtomaan korista. Rupesin tuota pyöränkoteloa tarkemmin tutkimaan niin se ei ole kuin koriliimalla kiinni, ainakaan en löytänyt yhtään hitsipistettä, jokkiksessa korin ylimääräinen vahvistaminen on kielletty mutta taidan kumminkin vetää miggiliimalla koriin kiinni.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: korin vahvistaminen hitsaussaumoin?
« Vastaus #17 : 08.10.2012, 19:17:46 »
Hyviä pointteja eli täytyy loihtia kaaret oikein siinä vaiheessa, kun niiden vuoro tulee. Onneksi on rallia harrastavia hemmoja oppaina täällä foorumilla ja tuttavapiirissäkin...
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

TjjR

  • Vieras
Vs: korin vahvistaminen hitsaussaumoin?
« Vastaus #18 : 19.10.2012, 10:41:07 »
Muita konsteja on laittaa uretaania kotelot täyteen. Ei tuo painoa juurikaan mutta lisää jäykkyyttä aika paljon.

vastaan vähän vanhaan viestiin, mutta ihan varoituksen sanana ettei kukaan rupea laitteleen sitä uretaania koteloihin.. jos pikku käry käy autossa niin uretaanin johdosta se palaa kuin soihtu sen jälkeen...
Jos japseista tulee teille autoja niin ehdottomasti poistakaa ne uretaaniviritykset koteloista.

Tämä on ihan oivaa luettavaa turvakaarien suhteen ainakin.. =))
http://multimagazine.fi/index.php?id=saantokirja
« Viimeksi muokattu: 19.10.2012, 10:53:47 kirjoittanut TjjR »

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: korin vahvistaminen hitsaussaumoin?
« Vastaus #19 : 20.10.2012, 00:38:34 »
Uretaanivaahtoahan saa myös tulenkestävänä.

http://www.finselena.com/cms/?_abstract_id=454
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: korin vahvistaminen hitsaussaumoin?
« Vastaus #20 : 20.10.2012, 19:25:00 »
Löytyy toki, maksaa luokkaa 30,- pullo. Siltikään en menisi laittamaan mihinkään koteloon, yksikin ilmatasku/roska pellin ja urtsun välis niin varmasti mätii. Ennemmin tekee helmat vaikka RHS putkesta :D
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

 

KL-varaosat  Race.fi