Ellei sitten mahdollisella koeajoreissulla saa Sinisen huoltopuolen ammattilaisilta tarkempaa dataa irti auton historiasta. Eli mitä on todella tehty ja mitä vain kaavailtu...
Tuota huoltotietojen piilottelua olen itsekin ihmetellyt.
Ei niiden Sinisellä tarvitse osoite- tai laskutustietoja jakaa, kunhan antaisivat edes oikean ja tarkan listan mitä on tehty.
Ei siinä ole mitään ihmettelemistä, asia on jopa täällä foorumilla sinulle ratakiskosta vääntäen perusteltu ja ne samat perustelut antaa myös autoliike.
Viittaan tähän:
Saako Siniseltä auton huoltohistoriaa printtinä?Käytettyä ostaessa tottakai kannattaisi katsella semmoista, jossa on automaattilaatikon öljynvaihdosta kuitit matkassa, mikäli asia oikeasti hermostuttaa. Huoltokirjaan voi kuka hyvänsä lätkiä mitä hyvänsä leimoja/tekstejä ja keksiä hatusta öljynvaihdot (ebayn kautta saa tilattua haluamansa näköisen leimasimen), joten minen ainakaan ihan kamalasti huoltokirjan leimoille anna painoarvoa näiden ~20v/0.3-0.4Mkm vanhojen kanssa. Toki onhan sekin dokumentti ja sen lopullinen arvioiminen on jokaisen oma asia. Muutoinkin näin ikäisten autojen kanssa jokainen auto on yksilö ja tapauskohtainen. Täydellinen rytö pommi voi olla juurikin sitä, tai sitten luotettava kulkine moneksi vuodeksi huolellisen pesun ja puunauksen jälkeen. Kiiltävä ja oikein "näyttely-yksilö" voi myöskin olla luotettava, tai sitten vuotaa nesteensä liikkeen pihalle.
Tässä topicissa on tullut paljon hyviä ohjeita ja vinkkejä siitä, mihin kannattaa kiinnittää koeajolla huomiota vaihteiden kanssa. Jos tosissasi olet jotakin autoa nyt menossa katsomaan ja tuo asia mietityttää, niin kirjoita vaikka ranskalaisin viivoin muistilista itsellesi (mitä tehdä, mitä tarkastaa) ja opettele se.
Ite ostin tossa jokin aika sitten yhden auton yksityiseltä. Myyjä puhelimessa kertoi autoa rakennetun kuin paapelin kirkkoa viimeisen 3v aikana ja että hänellä loppui nyt mielenkiinto. En tietenkään uskonut, vaan menin autoa katsomaan ja papereita läräämään. Huoltovihko oli epämääräinen viimeisen 6v ajalta, mutta hansikaslokerossa oli 1cm paksuinen pinkka huoltomääräyksiä ja kuitteja tehdyistä töistä. <--- Tuollaisen auton (johon tehtyjen remonttien dokumentit on pidetty auton mukana tallessa) jos löydät, niin todennäköisesti sitä on pidetty paremmin, kuin sellaista "minä nyt vain vien tän huoltoon kun katsastuksessa niin sanottiin" -tapausta.