Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Miksi (törkeistä) ylinopeuksista emme retostele tällä foorumilla julkisesti

  • 32 Vastauksia
  • 50012 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa desire.

  • Hallituksen varajäsen, kympin tyttö
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2365
  • Big things come in small packages.
Vaikka pointtisi oli muualla, retostelit silti erittäin törkeällä ylinopella. Pointistasi huolimatta rikoit forumin sääntöjä. Tämä oli Taavin pointti jonka itse missasit.
S40 2006 1,8 Summum "Ässä" S* (massamadallettu) | V40 2015 D2 Veksi Veenelkyt a.k.a. "punainen paska" | S60 D4 2014 asusteauto

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5878
Samanlaisia vähä-älyisiä me kaikki moderoijat olemme, koska nämä ylilyönnit tehdään, tai niiden/niihin puuttumiset sulassa sovussa.

Eli tämä varoitus oli tasapuolisesti kaikilta, sen vaan yleensä yksi henkilö tuo esille.
Kyllä sen kaikki ymmärsi ihan samalla lailla, kuin syytetyn pallilla oleva Taavi.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4421
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vaikka pointtisi oli muualla, retostelit silti erittäin törkeällä ylinopella. Pointistasi huolimatta rikoit forumin sääntöjä. Tämä oli Taavin pointti jonka itse missasit.

Selitätkö minulle tyhmälle, missä kohden retostelin törkeällä ylinopeudella?

Jos vetäviltä pyöriltä loppuu pito, niin nopeusmittarin lukema ei taatusti ysissä kerro mitään tuon jälkeen auton todellisesta nopeudesta.

Jos ajotilani muuttuu voiman tilauksesta paskojen renkaiden vuosi sivuttaiseksi etenemiseksi, niin 100% varmuudella nopeusmittarin näyttämä ei ole auton todellinen nopeus vaan jotain aivan muuta ja se on pointtini tuossa kirjoituksessani, jonka sinäkin selvästi väärinymmärsit joko tahallasi tai tahattomasti.

Tilanne johtui nimenomaisesti lasisauvan tapaan katkenneesta renkaiden pidosta joka katosi kuvatussa ohitustilanteessa täydellisesti. Suomeksi sanoen hulvatonta sutimista niin nopeasti kuin wiinakone ehtii kierroksia kerätä ahdoilla (nopeasti).
Eli renkaiden pito loppui käsittämättömällä nopeudella ja käsittämättömän heikoksi, yhtäkkisesti on se pointti jota yritin korostaa tuossa kirjoituksessani, mikä selvästi missattiin.

Tuossa kuvatussa tilanteessa ei kukaan edes etäisesti aivotoimintaa omaava olento edes yrittäisi ajaa 190km/h nopeudella. Eikä kovin monessa takaveto autossa edes teho riitä 190km/h nopeudessa sutimiseen.
Eli jos pito häviää äkillisesti satasen nopeudessa kertoo jo se, että on pirun liukasta ja renkaat eivät toimineet tilanteessa toivotulla tavalla.

Kusipäistähän tuossa tilanteessa oli se, että suoritin ohituksen loppuun asti vaikka auto kulki vinttikoiran tapaan.
Toisaalta tuossa tilanteessa se luiston oikaisun yritys nopeasti olisi saattanut päättyä spinnaukseen.

Ne jotka tuntevat paikan (sipoonlahden silta, tzadin suuntaan), ymmärtänevät, että oikaisuyritys kannattaa säästää sillanjälkeiselle osuudelle, eikä ryhtyä em. tilanteessa suorittamaan oikaisumanööveriä sillan kannella.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Asiat ovat miltä ne näyttävät.

Ensi kerralla kirjoita paremmin.

Päätös säilyy.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Nyt täytyy sanoa taaville, että sisälukutaidossa on parantamisen varaa!  :'(

Minä sain varoituksen ilmiselvän väärinymmärryksen vuoksi.

Kirjoitin tarkalleen ottaen näin:

Tärkeä pointti on tuossa se boldattu osuus!  :facepalm:

Jos pito katoaa nopeusmittarin lukemalla ei ole mitään tekemistä todellisen nopeuden kanssa ja hetkenkin ajattelemisen jälkeen siitä pitäisi ymmärtää se, että sutivat renkaat eivät kerro auton kulkemaa todellista nopeutta.

Joten minä en ole "retostellut" törkeällä ylinopeudella, kuin korkeintaan renkaiden pyöriessä sellaisia lukemia!
Tiettävästi missään pykälässä ei ole säännelty renkaiden pyörimisen nopeudelle rajoja jos se ei vastaa ajoneuvon nopeutta.

Melko rajusti saa renkaat sutia, jos 100km/h alueella mittari näyttää 190 ja auto ei mene ylinopeutta + että luisussa meneminenkin on laitonta yleisellä tiellä, kuin myös ohitus sellaisessa tilanteessa jossa sitä ei voi suorittaa vaarantamatta muuta liikenettä (eli tehdä ilman äärimmäisiä kiihdytysrevitysmeganomaanisiavwiinamäenmieskikko ja). Että jos nyt myönnät itselleski, että aiheesta sanottiin ja lopetat tuon kiemurtelun.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Korostan vielä, että ylläpito ei ole poliisi eikä meidän tehtävämme ole tutkia mitä oikeasti on tapahtunut. Mutta me puutumme siihen mitä kirjoitetaan ja miten kirjoitetaan.

Nostan nyt vielä tämän topicin avausviestistä olennaisen asian.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Tiettävästi missään pykälässä ei ole säännelty renkaiden pyörimisen nopeudelle rajoja jos se ei vastaa ajoneuvon nopeutta.
Seuraavaksi kun olet tekemisessä konstaapelin kanssa, niin kysäseppä tätä asiaa.
Eli saako tieliikenteessä ajettaessa vetävät pyörät pyöriä nopeammin kuin vapaasti rullaavat (=sutia)

Tulet varmasti hämmästymään vastauksesta.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4421
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Melko rajusti saa renkaat sutia, jos 100km/h alueella mittari näyttää 190 ja auto ei mene ylinopeutta + että luisussa meneminenkin on laitonta yleisellä tiellä, kuin myös ohitus sellaisessa tilanteessa jossa sitä ei voi suorittaa vaarantamatta muuta liikenettä (eli tehdä ilman äärimmäisiä kiihdytysrevitysmeganomaanisiavwiinamäenmieskikko ja). Että jos nyt myönnät itselleski, että aiheesta sanottiin ja lopetat tuon kiemurtelun.

Kokeileppas märällä jäällä polkaista +90% voimapyyntiä ja katso kuinka nopeasti saat nopeusmittarin näyttämään huimia lukemia.
Kokeilin tuossa äsken pieneen ylämäkeen märällä jäällä, nopeutta GPS:n mukaan 35km/h ja mittarissa 190km/h. Silti en ajanut ylinopeutta (rajoitus 50km/h). Nopeusmittarin nousemiseen tarvittiin n. 2 sekuntia. Nastat kyllä kertoivat pyörivänsä hyvinkin kovalla nopeudella. Kitkoilla moista vinkumista ei tapahtunut tuolloin.

Sinäkin missaat tuossa sen pointin, eli pidon äkillinen loppuminen kiihdytyksessä täysin yllättäen, jolloin jouduin em. tilanteeseen tahtomattani. Sen oikaisin luisun sitten sillan ylityksen jälkeen ja loppunopeutta minulla oli tuolloin 112km/h.

Tuo oli se lasisauva-vertaus. Ensin pitoa riittävästi ja lyhyemmässä ajassa kuin ihminen pystyy tajuamaan se kadotetaan täydellisesti. Nastarenkaalla tuo ei tapahtu yhtä hallitsemattomasti.

Joten kiistän syytteet määriltään ja perusteiltaan.

Myönnän ainoastaan kirjoittaneeni mahdollisesti hiukan epäselvästi. Ja siinä kohden vetoan allekirjoitukseeni.


Ps. jos minulle on aiheesta jo aiemmin huomautettu, tuskin teen samaa virhettä uudelleen tietoisesti.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Myönnän ainoastaan kirjoittaneeni mahdollisesti hiukan epäselvästi. Ja siinä kohden vetoan allekirjoitukseeni.

Tehdään tämä nyt hyvin konkreettisesti selväksi. Tuollaisella disclaimerilla ei foorumin moderoinnin näkökulmasta ole yhtään mitään merkitystä.

Koska toistuvasti siihen olet vedonnut, otan sen nyt pois ja kiellän laittamasta sitä enää uudestaan. EDIT: sen toisen kuvan voit tietenkin laittaa takaisin, mutta koska olit kuvankäsittelyllä laittanut ne yhteen, poistin molemmat.

Asiat ovat miltä ne näyttävät. Tämä on homman pihvi. Ja tuo sinun tekstisi näytti ihan siltä itseltään ja kauas. Kehotan kiinnittämään tarkempaa huomiota tekstin laatuun sen määrän sijasta.
« Viimeksi muokattu: 02.03.2016, 20:53:46 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Kokeileppas märällä jäällä polkaista +90% voimapyyntiä ja katso kuinka nopeasti saat nopeusmittarin näyttämään huimia lukemia.
Kokeilin tuossa äsken pieneen ylämäkeen märällä jäällä, nopeutta GPS:n mukaan 35km/h ja mittarissa 190km/h. Silti en ajanut ylinopeutta (rajoitus 50km/h). Nopeusmittarin nousemiseen tarvittiin n. 2 sekuntia. Nastat kyllä kertoivat pyörivänsä hyvinkin kovalla nopeudella. Kitkoilla moista vinkumista ei tapahtunut tuolloin.

Sinäkin missaat tuossa sen pointin, eli pidon äkillinen loppuminen kiihdytyksessä täysin yllättäen, jolloin jouduin em. tilanteeseen tahtomattani. Sen oikaisin luisun sitten sillan ylityksen jälkeen ja loppunopeutta minulla oli tuolloin 112km/h.

Tuo oli se lasisauva-vertaus. Ensin pitoa riittävästi ja lyhyemmässä ajassa kuin ihminen pystyy tajuamaan se kadotetaan täydellisesti. Nastarenkaalla tuo ei tapahtu yhtä hallitsemattomasti.

Joten kiistän syytteet määriltään ja perusteiltaan.

Myönnän ainoastaan kirjoittaneeni mahdollisesti hiukan epäselvästi. Ja siinä kohden vetoan allekirjoitukseeni.


Ps. jos minulle on aiheesta jo aiemmin huomautettu, tuskin teen samaa virhettä uudelleen tietoisesti.

Luisua jääradallakkii tänä talvena jo sen verta heitetty että kyllä siihen saa polkee että nuin huiman pyörimis eron saa, lisäks vaatii myös pykällyksen koska kickdown. Ja edelleen vaaransit liikennettä, jos pito loppui "yllättäen" ja siitä huolimatta jatkoit kiihdytys kisaa toisen auton kanssa.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa desire.

  • Hallituksen varajäsen, kympin tyttö
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2365
  • Big things come in small packages.
Mä oon myös sitä mieltä että tästä asiasta on ihan turha jatkaa jankkaamista edes täällä. Mikanilla lienee sen verta varoitustasoa jäljellä, että jos sinne pikkasen joutuu lisäämään, se on hyvin äkkiä jäähy. Toivon myös että tästä asiasta ei tule verbaalisia hyökkäyksiä yhdenkään moderaattorin yksärilaatikkoon tai henkilökohtaiseen puhelimeen, sillä sitä samaa vääntämistä se on. Mulla ei ainakaan ole tämän asian suhteen samanlaisia lehmänhermoja kuin vaikka esimerkiksi Taavilla.

Jos Mikan jatkuvasti koet että sut käsitetään väärin ja saat kepillä sormille turhasta, suosittelen kovasti miettimään hieman tarkemmin, että mitä, minne ja miten tälle foorumille kirjoitat ja olet kirjoittanut sanktioita saadessasi.
S40 2006 1,8 Summum "Ässä" S* (massamadallettu) | V40 2015 D2 Veksi Veenelkyt a.k.a. "punainen paska" | S60 D4 2014 asusteauto

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4421
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Luisua jääradallakkii tänä talvena jo sen verta heitetty että kyllä siihen saa polkee että nuin huiman pyörimis eron saa, lisäks vaatii myös pykällyksen koska kickdown. Ja edelleen vaaransit liikennettä, jos pito loppui "yllättäen" ja siitä huolimatta jatkoit kiihdytys kisaa toisen auton kanssa.

Liikenteen vaarantamista en kiistäkkään, senhän jo mainitsinkin (kusipää tai tuttavallisemmin "mulukku").
Märkä jää tai tässä tapauksessa kuura sillan kannella tekee ikäviä yllätyksiä näin keväisin.

Kick-down ei minulla tule vastaan kuin vasta viimeisillä senteillä, joten minä voin pyytää +90% kaikesta voimasta vaihtamatta pienemmälle.

Jos katsot paikkalinkin ajatuksella tai tunnet paikan, niin siinä sillan päällä sitä luistoa ei automaatilla kannata nopeilla liikkeillä yrittää oikaista, sillä verran vittumainen paikka se on. Sieltä löytyy jopa liikennemerkki numero 189, lisäkilvellä varustettuna.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4421
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Jos Mikan jatkuvasti koet että sut käsitetään väärin ja saat kepillä sormille turhasta, suosittelen kovasti miettimään hieman tarkemmin, että mitä, minne ja miten tälle foorumille kirjoitat ja olet kirjoittanut sanktioita saadessasi.

Minua käsitetään väärin eri tahoilta, kuten tuossa rengastopicissa minun luultiin ostavan halpoja renkaita, vaikka sanoin, etten osta uusimpia uutuuksia heti niiden tultua markkinoille.

Kts. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10099.msg1061060677#msg1061060677
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10099.msg1061061176#msg1061061176

Ja kun katsoo miten paljon ja kauan olen kirjoittanut niin aikas hyvin olen siinä mielessä pärjännyt, että olen saanut vasta toisen kerran varoituksen vaikka olen pyörinyt täällä foorumilla alusta asti.  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa desire.

  • Hallituksen varajäsen, kympin tyttö
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2365
  • Big things come in small packages.
Liikenteen vaarantamista en kiistäkkään, senhän jo mainitsinkin (kusipää tai tuttavallisemmin "mulukku").
Märkä jää tai tässä tapauksessa kuura sillan kannella tekee ikäviä yllätyksiä näin keväisin.

Kick-down ei minulla tule vastaan kuin vasta viimeisillä senteillä, joten minä voin pyytää +90% kaikesta voimasta vaihtamatta pienemmälle.

Jos katsot paikkalinkin ajatuksella tai tunnet paikan, niin siinä sillan päällä sitä luistoa ei automaatilla kannata nopeilla liikkeillä yrittää oikaista, sillä verran vittumainen paikka se on. Sieltä löytyy jopa liikennemerkki numero 189, lisäkilvellä varustettuna.
Ja kun katsoo miten paljon ja kauan olen kirjoittanut niin aikas hyvin olen siinä mielessä pärjännyt, että olen saanut vasta toisen kerran varoituksen vaikka olen pyörinyt täällä foorumilla alusta asti.  ;)
Onnea, ylemmällä lainauksella tienasit juuri toisen varoituksesi. Me kaikki varmaan toivomme, ettei näitä jatkossa satele tällä tahdilla. Suosittelen ensi kerralla katsomaan peiliin, myöntämään virheen ja kärsimään rankun suoraselkäisesti. Ja etenkin jo sitä ennen miettimään mitä ja miten kirjoittaa foorumillemme.
S40 2006 1,8 Summum "Ässä" S* (massamadallettu) | V40 2015 D2 Veksi Veenelkyt a.k.a. "punainen paska" | S60 D4 2014 asusteauto

Slerbahuuli

  • Vieras
Täsmennystä kysyisin.

Törkeän ylinopeuden raja? Jos toteaa, ettei ohittaminen suomen maanteillä nopeusrajoitusten puitteissa ole mahdollista, onko se suoraan törkeän ylinopeuden kanssa retostelua?

Viittaan ohuelti myös tähän:
Ja muistutellaan taas kerran niistä nopeusrajoituksista..
Unissaan jokainen saa ajaa vaikka kuinka lujaa kun haluaa, mutta foorumin linja ylinopeuksiin on 0.
https://www.talouselama.fi/uutiset/poliisi-vinkkaa-ylella-kannattaa-ajaa-koko-ajan-10-km-h-ylinopeutta/2255b7b2-efa9-3325-aecb-0c0b256817ce

Liikenteen parissa 36 vuotta työskennellyt ylikonstaapeli Seppo Tompuri:
Tompurin mielestä autoilijat voisivat aivan hyvin ajaa koko ajan 10 kilometrin ylinopeutta.

Poliisi hyväksyy 10km/h ylinopeuden. Mulla ei muuta!
Luepa sinä (ja muutkin) uudestaan ja ajatuksen kanssa mitä olen aikanani kirjoittanut sääntöjen täsmennykseksi tästä aiheesta:

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=65385.0

Tähän ketjuun en vastauksia kaipaa tästä aiheesta tämän enempää. Kyse on foorumin säännöistä ja niiden tulkinnasta. Jos haluat jatkaa keskustelua, voit tehdä sen joko tuossa linkkaamassani ketjussa, jossain muussa palaute- ja sääntöosion ketjussa tai vaikka perustaa sinne uuden. Tässä ketjussa keskustelu foorumin säännöistä päättyy tältä osin yksiselitteisesti tähän.
Tuossa mainitaan, "foorumin linja ylinopeuksiin on 0", eli 101km/h rajoituksen ollessa 100, on törkeä ylinopeus ja moderoitava teko?

Luetun ymmärtäminen monella (väärälläkin) tavalla on helppoa. :D Munistelutopicissa taidettiin tuossa tapauksessa enemmälti puuttua suomen tieliikenteen epäkohtaan, kuin nopeudella retosteluun.

Kyllähän niitä räikeitä on moderoitu, eikä siinä ole mielestäni mitään väärä.

Ja onko se puuttumiskynnys ylinopeuksiin todella 0? Jos on, niin tuosta topicista löytyy varmasti satoja kommentteja, jotka voi suoraan moderoida.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy