KL-varaosat  Race.fi

965 T6 & V70 D5 AWD

  • 601 Vastauksia
  • 201293 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Masulin 960 "T6" & ex-seiskat >> StankkeKartano
« Vastaus #435 : 11.03.2016, 10:57:18 »
Käsittääkseni juurikin tuo sylinteriputkien halkeaminen on se eniten pelätty juttu näissä. Netistä tullut jonkin verran lueskeltua, niin se kipuraja tosiaan taitaa olla siellä 350hv:n tuntumassa. Sinne tuskin ihan äkkiä yritetään. Siinä kohtaa olis varmaan jo ihan fiksua rakentaa koko moottori muutenkin uusiks, tällä on kohta kuitenkin 400tkm rullattu  :D

Huipputeho tuskin ihan äkkiä sinne 300hv:n lukemaan kipuaa, taitaa suuttimetkin tulla jo ensimmäisenä vastaan. Kun nyt vakiotehot löytyis penkistä joskus, niin viritys on onnistunut  :D

Vääntöä luulis olevan aika mukavasti ja käyttöalue melko laaja, siihen tässä kutakuinkin on pyritty. Pikasella googletuksella vakioahtimet on juurikin TD03-jotain, sen paremmin en noihin perehtynyt. Muutenkin uusi "maailma" ja pirusti kaikkea muutakin opittavaa.

Ja kyllä, IMMu on ollut aina painepuolella. Kahden koekäytön ajan mitä tässä on ahtimet kiinni ollu  ;D
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Masulin 960 "T6" & ex-seiskat >> StankkeKartano
« Vastaus #436 : 11.03.2016, 12:18:16 »
Oliko näissä muuten niin että kanget antautuu kuitenkin ennen sylintereitä?  :-X
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Masulin 960 "T6" & ex-seiskat >> StankkeKartano
« Vastaus #437 : 11.03.2016, 13:19:39 »
Mun autossa tosiaan on 2kpl 15G ahtimia, ovat reilusti isommat kuin nuo T6 vakioahtimet..
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: Masulin 960 "T6" & ex-seiskat >> StankkeKartano
« Vastaus #438 : 11.03.2016, 22:11:24 »
fiksun ja siistin näköisesti tehty muutos.  :) Oliko tekniikan muutoskatsastuksen osalta mitään draamaa?

Volvo 960 2.5 -95

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Masulin 960 "T6" & ex-seiskat >> StankkeKartano
« Vastaus #439 : 12.03.2016, 02:02:12 »
Tuohon kankihommaan en varmaksi osaa sanoa, tulisko siinä sitten molempien kestävyys vastaan? Kuitenkin niihin tehoihin on vielä matkaa, luultavasti ne jää sitten ihan toiseen moottoriin ja koriin joskus tulevaisuudessa. Kun nyt ei vaan nälkä kasvaisi syödessä ja ajettais näillä ahtimilla ainakin sen aikaa kun ne kestää. Pitää samalla myös hiukan perehtyä ahdinten "mitotukseen" ja maailmaan muutenkin ennen sitä!

Muutoskatsastusta en oo saanu vielä aikaseks, kävin hakemassa vaan varuiks vuoden pelivaraa jos sattuu jotain ikävää. Kesän aikana varmaan penkkiin ja sitten konttuurille kattelemaan. Katsurin kanssa puhuin sen verran, ettei kuulemma pitäis olla ongelmia. Sen verran avasinkin jo suunnitelmia, että S80 T6:n hilut tulee kiinni.

Mutta nyt on päästy asiaan, saatiin tuo koneen vierellä kulkeva putki vuodottomaksi. Sen verran huono siitä tuli, että pitää metsästää varmaan T6 koneesta tuo putki ja jostain ton vaparikutosen oma putki ja naittaa ne kesällä töissä vaikka tigillä toisiinsa. Hieman se vielä laipan alta hikoilee, kanteen pitää tosiaan tehdä uusi pykälää isompi jenka. Koitin tuota nykyistä pelastaa M7 tapilla kun sellainen sattui setistä löytymään, mutta vituiksmän kävi korjaamassa potin sittenkin.

Kuitenkin uskalsin lähteä liikkeelle, ajeltiin pieni lenkki ja nesteitä ei onneks ihan kauheita määriä hävinny. Lämmintä ei vaan tuu kajuuttaan nyt kunnolla, en tiä sit onkohan siellä vielä ilmaa tai joku letku huonosti. Ei jaksanut tuolla pimeessä nyt sen enmpää tutkia, huomenna ehtii taas paremmin. Ensin ajeltiin aika nätisti ja koitettiin kuunnella mahdollisia sivuääniä yms. Pikkuihljaa uskalsi vähän antaa jo kenkääkin, mutta kuten jo edellä mainitsin niin nesteet pysähdyttiin katsomaan. Kotiin ajellessani uskalsin polkea jo vähän enemmän ja kyllähän siellä on ainakin enemmän vetoja kun vakiossa. Tuntuu, että lähtis ahtamaan hiukan reilu 2000rpm kohdilla ja 3000rpm kohilla alkaa oleen jo hyvä pöhinä  S*

Pitää nyt malttaa kuitenkin oikeeta nilkkaa hieman tilipäivään asti, että saa laitettua laajakaistan tilaukseen. Ja olis varmaan suotavaa sen verran ahtopainemittaria käyttää paikallaan, että voi varmistua käytettävistä paineista  :)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Tuottaako vikakoodeja tuo E85 ajelu med turbo?

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Masulin 960 "T6" & ex-seiskat >> StankkeKartano
« Vastaus #441 : 12.03.2016, 14:13:05 »
Jaahas, täällä on ruvettu tuumasta toimeen O0

Kokemuksia sitten vaan reippaasti lankaan :)

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Masulin 960 "T6" & ex-seiskat >> StankkeKartano
« Vastaus #442 : 14.03.2016, 14:54:19 »
Viikonloppu kokeiltiin pienissä määrin ajella vikoja pois. Vesivuoto on loppunut ja ainoa toistaiseksi havaittu vika on yhden downpipen mutterin löystyminen  :D Tuli myös korjattua tuulilasin pesunestesäiliöpn vuoto, otin toisen pumpun pois ja puristin läpivientikumin kasaan M6 pultilla. Ensimmäisen kerran myös itellä antautui Motonetin osa heti, vajaa kuukauden vanha pesurin pumppu antautui. Ei muuta ku kuitin kans kyselemään tyhmiä tiskille, katotaan mitä sanovat. Onneks vanhat pumput on vielä jemmassa, sai laittaa väliaikaseks niin saa edes hiukan vettä lasille  :D

Tosiaan ensimmäinen pidempi matka takana kun ajelin vanhemmilta Tampereelle kämpälle parin pikku mutkan kautta, matkaksi taisi kertyä hieman reipas 80km. Ei ainakaan matkalla ollu mitään ongelmia toistaseks ja sen mitä bensamittarista pystyy päättelemään niin matkakulutuskin taitaa olla ihan kohtuullinen. Vielä pitää käydä tarkastamassa öljyn taso, ei tuo ainakaan pölläyttele ja lohkokaan ei näytä läpimärkä olevan.

Yhden vikakoodin oli tuottanut, mallia 2-3-3 "Idle control outside range", muistaakseni tätä tuli jo vaparina välillä viinalla ajellessa? Saattaa johtua siitä, että välillä käynnistyminen tietyllä lämpötilalla on vähän hankalaa eikä halua käydä tyhjää. Lämpimän koneen kun sammuttaa ja yrittää 1-2h päästä käynnistää jolloin lämpömittari heilahtaa hieman ylöspäin, on käynnistyminen hieman hankalaa. Tätä tapahtui jo kerran aikaisemmin ja eilen sama homma. Tässä kohdin luultavasti se säätömahdollisuus olisi hyvä olla  :idiot2:

Tuota seoshommaakin tullut mietittyä. Tekeekö tällaisella FMI:n mittarilla mitään? Yksi vaihtoehto olisi VPV-Motorracingin mittari ja sille sopiva anturi. Helpoimmalla tietenkin pääsis, kun täräyttäs vaikka Mamasanilta laajakaistan tulemaan. Se vaan maksaa sen verran raheja ja kolikkeja, että pitäis sit melkein odotella jo seuraavaa tilipäivää  :D
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Masulin 960 "T6" & ex-seiskat >> StankkeKartano
« Vastaus #443 : 14.03.2016, 15:03:13 »
Hyvässä laajakaistassa ei kyllä toisaalta mene raha hukkaan. Täällä hyviä kokemuksia AEM:n setistä, on uudemmalla LSU 4.9 anturillakin eikä tarvitse kalibrointia.

Omassa talviröntässä ihan kapeakaistamittari paikallaan ja näyttö on kyllä melko suuntaa antava. ::)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Masulin 960 "T6" & ex-seiskat >> StankkeKartano
« Vastaus #444 : 14.03.2016, 15:32:52 »
Loistavaa settiä, mutta aika hurja äijä olet kun vaparikoneen vaan turbotat etkä tiedä ahtopaineista etkä seoksesta tuon taivaallista  :o mut onhan se niinkin että tieto lisää tuskaa  ;D

Suosittelen sitä laajakaistaa ehdottomasti ja PLX:stä hyviä kokemuksia ja nimenomaan siitä setistä missä on se uusin oliko se nyt tuo LSU4.9 anturi, ja ei tarvii kalibrointeja vähän väliä niinkuin innovate.
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • Jee jee
Vs: Masulin 960 "T6" & ex-seiskat >> StankkeKartano
« Vastaus #445 : 14.03.2016, 16:08:23 »
Tekeekö tällaisella FMI:n mittarilla mitään?
Tommosella ei tee hevomvittua näin vuonna 2016, kun laajakaistat ei maksa juuri yhtään mitään. Joskus ysärillä tommoset kapeakaistalambdat on ollu kovia pelejä, ku ei oo ollu mitään parempaa saatavilla.
!

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Masulin 960 "T6" & ex-seiskat >> StankkeKartano
« Vastaus #446 : 14.03.2016, 16:16:15 »
Niinhän mä vähän ajattelinkin, että yhtä tarkan tiedon se antaa kuin lottokone  :D Eli tämäkin on juuri niitä paikkoja, missä on aika turha säästää. Pitänee kilauttaa viimeistään tilipäivänä tommonen laajakaista tulemaan. Mitä Mamasanilta äkkiseen noita paketteja kattelin, niin kaikki taitaa sisältää Boschin LSU 4.9 anturin. Innovate tai AEM ois itelle ehkä mieluisin vaihtoehto. Toisaalta mittarin ulkonäöllä ei sikäli oo merkitystä, kun se kuitenkin tulee piiloon lopulta. Tarkoittaako tuo anturin 0-5V analoginen ulostulo  sitä, että sen voi kytkeä vakio moottorinohjaukseen alkuperäisen kapeakaistan tilalle?  :idiot2:

Muutkin tykkää elää reunalla kuin Lahden lahja valtavirtamusiikille! Ja näppituntumahan se tärkein on  ;D Sen verran tässä on infoo kerätty, että maltillisilla ahdoilla toi ohjaus on toiminut. Eihän se mikään tae ole sille, että just tämä toimis oikein. Jos se hajoo liiallisten ahtojen, laihan seoksen tai molempien yhteysvaikutuksesta niin ei auta ku kattoa peiliin ja alkaa korjaamaan aiheutettuja vahinkoja. Senpä takia tää ei kauheesti vielä ole happea saanutkaan. Luulisin myös, että jos oikeesti käytäis hälyttävän laihalla niin se aiheuttaisi jonkun vikakoodin?

Pannaan vielä loppuun muutama kameralla luonnonvalossa näpsästy kuva









Seuraavaks pitää hakea se painemittari, samalla vois täräyttää vaikka pesun kautta kotiin  :o
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Masulin 960 "T6" & ex-seiskat >> StankkeKartano
« Vastaus #447 : 14.03.2016, 16:54:54 »
0-5v signaalia voi syöttää laajakaista-seostietoa vaikka säädettävään moottorinohjaukseen. Orkkis kapeakaistatiedon viemiseen vakioboksiin tarvitaan 0-1v signaali.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Masulin 960 "T6" & ex-seiskat >> StankkeKartano
« Vastaus #448 : 27.03.2016, 17:09:01 »
Metrejä alkaa oleen nyt ahtimien kans rullailtu +300km, eikä mitään isompia vikoja oo esiintyny. Muutama pieni vuoto, jotka toivottavasti tänään saatiin tukittua. Ensimmäisenä huomasin öljynpaluun vuotavan varsinkin avosandaalia tarjotessa. Klemmareista saa vaan yhden kiristettyä yläkautta, joten piti odottaa että pääsee autoa tunkkaamaan. Tänään pääsin tsekkailemaan loputkin klemmarit paluun nipasta ja t-haarasta ja tais neljästä olla vähän löysässä. Yhdestä sitten pyöräytin kierteenkin vissiin rikki ja ne loput klemmarit on tietysti kämpällä  ::) Myös pakoputken vuotoja yritin tilkitä, mutta vuotaa edelleen. Asennustahnakin jäi kämpälle, joten pitää siellä ehkä katsoa toikin kuntoon uudemman kerran  :D

Kanteen pyöräytin vesiputkelle uuden jengan vanhan hajonneen tilalle. Operaatiosta helpon teki se, että laipasta mahtuu valmiiksi M8 pultti menemään läpi joten reikää ei tarvinnut suurentaa. Purin hieman imu- ja vesiputkia pois edestä ja väkersin kunnon diy-vääntiön kanssa uuden jenkan M8 tapilla vanhan tilalle



Uusi pultti paikalleen ja sormet ristissä kiristämään. Mukavasti kiristyi ja nyt toivottavasti vesivuodot loppui. Prikkahelvetti sitä varten, kun on viilapenkki rikki niin vähän hankala katkaista pulttia.



Samalla koitin vähän paikallistaa, että mikä takapäässä kolisee ja aiheuttaa tärinää. Epäilin kuskinpuolen takaiskarin löystyneen, mutta se oli kuitenkin piukassa. Samalla ajattelin säätää panhardia, kun se perän noston jälkeen unohtui. Samalla kolinan syy selvisi, panhardi oli akselin päästä löysässä  ??? Säätelin panhardia vähän lyhemmäksi ja ruuvasin paikalleen. Testilenkin jälkeen totesin kolinen loppuneen sekä tärinän vähentyneen. Pitää vielä kokeilla lyhentää tuota panhardia "kierroksen verran" jos vaikka loppuis toi tärinä vallan.

Jokunen aika sitten asensin myös Bilteman ahtopainemittarin paikalleen väliaikaisesti. Saas nähdä koska se löytää oikean paikkansa, mikään kun ei ole läheskään yhtä pysyvää kuin väliaikainen.



Sen verran on poljettu ja saatu selville, että ahtaa 0,3bar niin kuin sen pitäisikin.  Vuotojen lisäksi myös laatikko on välillä tuupannut 2-2-3 vikakoodia, joka viittaa kaasuläpän asentoanturiin. Availin TPS:n liittimen ja aika hapettuneelta näytti. Putsasin liittimet jarrukliinerillä ja paineilmalla, ruiskin kontaktisprayta/kosteudenpoistajaa väliin ja laitoin liittimen paikalleen. Toivottavasti ei enää anna vikakoodia tuosta. Pientä sipistelyä sieltä täältä niin pääsee kesävanteiden kimppuun. Värikin on päätetty, pitäis vaan käydä sitä maalikaupasta noutamassa  ::)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Masulin 960 "T6" & ex-seiskat >> StankkeKartano
« Vastaus #449 : 27.03.2016, 23:04:41 »
Olikos tämä torstaina vla vanhan alkon pihassa konepelti auki?  ???

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

 

Kulkukoira  Proturbo