Kulkukoira  Proturbo

Sähköviat V70 2.4 D5 Aut. vm.2002

  • 2 Vastauksia
  • 1847 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa japu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Sähköviat V70 2.4 D5 Aut. vm.2002
« : 12.12.2013, 18:01:28 »
Joo. Elikkäs volvon sähköissä oireita. Apua tarvittas.

Tuli jarrutehostin vaihettua tuossa pari päivää sitten. Suhinaa kuunneltiin jalkotilassa pitkään, mutta nyt se on onneksi loppu. Tuliterä tehostin paikallaan, mutta heti sitten perään seuraava ongelma. DSTC järjestelmää ei saa pois kytkettyä. DSTC napissa palaa vihreä valo, sutimisen-, ja luistonesto pelaa täysin normaalisti, vilkuttaa mittaristossa ja absitkin toimii moitteettomasti. Ennen tehostimen vaihtoa DSTC:n sai pois kytkettyäkin, painamalla nappia hetken aikaa pohjassa. Oisko kellään hajua että mistä lähtä vikaa etsimään? Vikakoodejakaan ei auto antanut ainuttakaan, eli vähä on mystinen jälleen kerran. Voiko uuden tehostimen anturit olla syyllisiä? Entä itse DSTC nappi? Mielessä on kans käyny tuo abs ohjainyksikkö, mutta luulis, että herjais tuosta jo ajotietokoneessa? Tai oisi luullu että vika näkyisi viimeistään piuhan nokassa, mutta ei, eli luulen että ei ole mikään kauhea vika kyseessä.

Eikä siinä tietty vielä kaikki. Muitakin oireita on, ollut jo pidempään, kuskinpenkin sähkösäätö toimii, ovien lukituksen avaamisen jälkeen n. 20 sekuntia, jolloin penkki jämähtää 20 sekunnin sisään säädettyyn asentoon. Penkkiin saa säätömekaanikan toimimaan sammuttamalla auton, laittamalla ovet lukkoon vähäksi aikaa, taas toimii sen 20 sekunttia, jolloin taas jämähtää. Vänkärin tuolin säätö toimii aina. Lisäksi myös kuskin penkinlämmitys vaikuttaa hengettömältä, kun taas vänkärin penkkin kuumuu normaalisti.

Mittariston kello ottaa vähän väliä jotkut omat spurtit, eli lähtee juoksemaan aikaa takasinpäin. Tästä ongelmasta olenkin jo lueskellut ja mittariston piirilevyn tinauksien heikkouteen viittaa. Sekä pitienvalojen merkkivalo saattaa joskus jättää syttymästä. nämä viat ilmeisesti korjaantuis sillä mittariston huollolla.

Autossa myös sähköisesti käännettävät peilit, tuokin toimii oikeastaan silloin vain, kun auto sille tuulelle sattuu.


Voisko näitä vikoja yhistää joku yksi sähköpoksi tai joku ohjauskeskus? Jostain moottorin sulakkeitten alla olevasta sähköpoksista oon joskus jonkun kuullut mainittevan, mutta mikä tämä kyseinen kapistus nyt sitten on? Yrittänyt kans lueskelle tuosta CEM-moduulista, mutta tiedä häntä. Voisko mittariston huolto korjata näitä muitakin vikoja?

T:Janne

Poissa japu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköviat V70 2.4 D5 Aut. vm.2002
« Vastaus #1 : 21.12.2013, 23:16:44 »
Pienestä se on lähettävä. Mittaristo tuli purettua pöydälle. Aikani suurennuslasin ja otsalampun kans ihmetellessä, siirryin tinaushommiin. Juotoksien läpikäynti ja kello lakkasi juoksemasta. Tuli kuntoon.

Muut viat ilmeisesti korjaantuu CEM boxin vaihdolla/huollolla, elikkä siihen käydään seuraavaksi käsiksi  ::)

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: Sähköviat V70 2.4 D5 Aut. vm.2002
« Vastaus #2 : 22.12.2013, 10:57:17 »
Just luin toisesta topicista noista sähkövioista. Eli kyllä s3 siihen cem yksikköön viittais kait kun se taitaa ohjata lähes kaikkea autossa?
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

 

Carcom Oy  Ateho