RallyBaron  Samppasport

Yleistä tinakoneen virityksestä..

  • 24 Vastauksia
  • 16313 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Yleistä tinakoneen virityksestä..
« Vastaus #15 : 12.08.2019, 21:40:22 »
Tai laikkaa apulaitetelineestä tarpeeksi tavaraa pois ja hitsaa/hitsauttaa taustapuolen avoimia kohtia umpeen jos epäilee kestoa. Nostokorvan laikkasin pois ulkonäkösyistä.

« Viimeksi muokattu: 12.08.2019, 21:41:54 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Yleistä tinakoneen virityksestä..
« Vastaus #16 : 20.09.2019, 11:06:39 »
Jaahas arvon tina 5 moottorien tuntijat, nyt tarvittaisiin tietoa näistä.

S60r B5254T4 suunnitelmissa uusi moottori.

Reseptinä olisi ajatuksena käynyt seuraavaa

B5254T2 lohko joka jo odottamassa, tähän olisi tarkoituksena laittaa kl-racingiltä 143-23-53mm spekseillä olevat h-veivit sekä autoni nykyisestä moottorista männät sekä kampiakseli onko tässä yhtälössä mitään ongelmaa?

Kansi onkin sitten se mielenkiintoinen, onko erilaisia kansia verraten näissä 2,3-2,5 litraisissa RN/R sukupolven moottoreissa, kun olisi tosi paljon helpompaa ostaa ja tehdä kansi valmiiksi ja purkaa sen jälkeen ajokuntoinen auto josta vain nuo männät ja kampiakseli otetaan käyttöön ja lyödä suoraan nippuun? Vai joutuuko purkamaan eka ja sit tekemään välissä vielä kannenkin tuohon?

R moottorissa on ainakin molemmat nokat VVT-systeemillä mutta missä muissa koneissa olisi suoraan vaihtokelpoinen kansi ja onko kanavissa/venttiileissä/nokissa eroa?

Kiitos jo etukäteen jos joku voi jelpata!

T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Yleistä tinakoneen virityksestä..
« Vastaus #17 : 20.09.2019, 11:45:50 »
Onkos tuossa koneessa 83 mm poraus, jos niin en lähtisi siitä tekemään uutta konetta.

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Yleistä tinakoneen virityksestä..
« Vastaus #18 : 21.09.2019, 08:24:53 »
Onkos tuossa koneessa 83 mm poraus, jos niin en lähtisi siitä tekemään uutta konetta.
On 83mm poraus mutta tavoitteena ei olekaan mitään älyttömiä ottaa niin on ns. tietoinen riski tuo isompi poraus. Noita 81mm porauksella olevia lohkoja kun ei näytä hirveästi olevan tarjolla tai jos on niin tarjotkaa...kyseessä käyttöauto kuitenkin niin tullaan kuitenkin tukemaan ne yläpäät sieltä sylintereistä ja käyttöalueesta ei tingitä.
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Yleistä tinakoneen virityksestä..
« Vastaus #19 : 23.09.2019, 08:45:18 »
On 83mm poraus mutta tavoitteena ei olekaan mitään älyttömiä ottaa niin on ns. tietoinen riski tuo isompi poraus. Noita 81mm porauksella olevia lohkoja kun ei näytä hirveästi olevan tarjolla tai jos on niin tarjotkaa...kyseessä käyttöauto kuitenkin niin tullaan kuitenkin tukemaan ne yläpäät sieltä sylintereistä ja käyttöalueesta ei tingitä.

Itse olen pitänyt tätä "yläpäiden" tukemista jotenkin omituisena. Lohko kärähtää ihan lämmöstä siitä sylintereiden välistä ja se on mielestäni sylinterin elämistarpeesta johtuen jätetty auki. 5 mukinen 83mm kestää varmaan sen noin 400 hp terveenä vielä pidempään. 4 mukisesta 300-350 hp hajoaa kohtuu varmasti ajan mittaan.

81mm tai dieselin lohko tai sitten Dartonoituna tulee hyvä.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Yleistä tinakoneen virityksestä..
« Vastaus #20 : 23.09.2019, 11:19:31 »
Missä vaiheessa tuo lämpöongelma ilmenee? Yhdessäkään omassa lohkossa ei ole ollut mitään merkkejä vastaavasta useamman vuoden käytön jälkeen. Käytössä olleet korsetitkin on hyvin umpinaisia verrattuna vaikka Dartonin yläpäihin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Yleistä tinakoneen virityksestä..
« Vastaus #21 : 23.09.2019, 13:09:09 »
Missä vaiheessa tuo lämpöongelma ilmenee? Yhdessäkään omassa lohkossa ei ole ollut mitään merkkejä vastaavasta useamman vuoden käytön jälkeen. Käytössä olleet korsetitkin on hyvin umpinaisia verrattuna vaikka Dartonin yläpäihin.

Vaikea sanoa missä vaiheessa, mutta oma kesti 2-3 vuotta ja noita määriä se on muutamilla muilla mennyt neloskoneissa. Onko se sitten lämmöstä vai mistä, mutta pytyn yläreunaan tulee, siitä missä putken taustalla oleva alumiini on ohuimmillaan (eli putkien välissä), halkeama joko isompi tai pienempi.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Yleistä tinakoneen virityksestä..
« Vastaus #22 : 23.09.2019, 19:13:38 »
Tehäänpäs niin että jätetään tuo alakerta asia vähemmälle huomiolle eli teen niinkuin haluan ja joku vois kertoo nyt että onko nuo kaikki kannet samanlaisia noissa 5syl turbomoottoreissa vai eikö kukaan muka oikeesti tiedä niistä mitään :-\

Ja tässä tulee tehot jäämään todennäköisesti alle 400hv koska muut vehkeet on sitten virittämiseen
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Yleistä tinakoneen virityksestä..
« Vastaus #23 : 24.09.2019, 09:56:35 »
Tehäänpäs niin että jätetään tuo alakerta asia vähemmälle huomiolle eli teen niinkuin haluan ja joku vois kertoo nyt että onko nuo kaikki kannet samanlaisia noissa 5syl turbomoottoreissa vai eikö kukaan muka oikeesti tiedä niistä mitään :-\

Ja tässä tulee tehot jäämään todennäköisesti alle 400hv koska muut vehkeet on sitten virittämiseen

Otat samanlaisen kannen kuin on nykyisessä pelissä. Tuossa teholuokassa pärjäät sillä vallan mainiosti..tai no ehkä venttiilijouset vaihtaisin vähän stydimpiin.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Yleistä tinakoneen virityksestä..
« Vastaus #24 : 10.10.2019, 20:18:34 »
Onkos täällä tietoa kannen tiivisteiden sopivuudesta r/rn ristiin?
Ja onko eri paksuisia kun nopeella vilkasulla löytyy tarvike tiivisteitä 1.1-1.6mm paksuna :idiot2:
740 M50B25

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo