Mikä olisi halpa ja hyvä tapa saada 940 farkku jäykemmäksi ja paremmaksi ajettavaksi? Itse olen mietinnyt bilstein b6 iskareita ja dieselin etujousia ja taakse kuorma jouset laikattuna.
Vai pitäisikö tilata retroturbolta gaz:in tolpat taakse ja eteen bilsteinit? Kuan retroturbolta toimitus kestää? voi tietenkin antaa mielipiteitä, mutta koitetaan pysyä tuossa 600 euron budjetissa...
Niin ja autoa olisi tarkoitus ottaa alemmas, eli bilsteinistä sorvissa pituutta poies ja uutta kierrettä. Gaz:eja saa retroturbolta valmiiksi lyhennettynä.
Retroturbosta en tiedä, mutta classic swedeltä tilatut "40mm" vakiota lyhyemmät gazin etupumput oli 85mm vakiota lyhemmät, kannattaa varmistaa iskarin täysi pituus ennen mahdollista ostopäätöstä. Takapumput oli oikean pituset, mutta täydellisen käyttökelvottomat pompottimet. Pröystäilin ja lätkäsin BC-racingin, nyt iskarissa on järkevän tuntuinen toiminta ja säädettävyys, mutta takaiskarin säätö on melko eksoottisessa välissä iskarin yläpäässä, ja molemmissa on noin 8cm liikerata, mikä ainakin takana on pieni ongelma jo viistetyissä kanttikivissä.
Jos nyt tekisin nollasta lähtien jotain ei-rata-autoa, niin löisin setelit haisemaan ja ostaisin konin FSD:t ja jousiksi lesjön madallusjouset, joista käyttäisin vaan etujouset ja taakse kuormajouset ja ihan rahtusen laikalla pois ja koroke jousen yläpään alle.