Saattavathan halpisrenkaat ihan hyviltä tuntua auton alla, mutta epäilen ettei tavallinen kuski pysty mitenkään vertailemaan esim. jarrutusmatkaa halpis vs. merkkirengas tai esim. "tiukan paikan" pito-ominaisuuksia? Nämä kun ovat niitä seikkoja, jotka voivat pelastaa itsen tai toisen tienkäyttäjän hengen, ja äkkitilanteeseen voi paraskin kuski joutua itsestään riippumattomista syistä. Epäturvallisen renkaan käyttäminen on vastuutonta toisia tienkäyttäjiä kohtaan, joten parempi olisi vähän silmäillä niitä puoluettomia rengastestejäkin, eikä pelkästään jonkun autofoorumin jaarituksia.
voi voi
onko joku sanonut että ne on huippuja ominaisuuksiltaan?
itse kirjoitin että on hyvät jolla tarkoitin sitä että mulla tehokkaammassakin autossa pito ollut riittävä niin veto kuin jarrutuskin
renkaat eivät myöskään hae urissa
suht hiljaiset
vannesuoja.
vesikeliilä ollut hyvä jos urissa ollut paljon vettä
täysin riittävät ollu itselläni.
tottahan huippu rengas on jarrutus yms parempi
sitä en olem koskaan edes väittänyt.
merkkirengaskin huononee reilusti sen ikääntyessä joten siihenkään ei kannata luotta
kumi kovettuu/kuivuu.
myös auton alusta/jousitus vaikuttaa merkittävästi sen pysähtyvyyteen ja kaarre käyttäytyimiseen ns tiukassa paikassa
tavalline tallaaja pystyy halutessaa testaamaan renkaita äärioloissa jos niin haluaa
ei tosi kovin tarkasti mutta esim radalla ajettessa saat renkaista hyvää tuntua
esim ahvenistolla tai vaikka alastarolla.
voi mennä testaa kuivalla taikka märällä ihan miten haluaa