Race.fi  Puotilan autokorjaamo

960 2,5L lastutus/säätö

  • 60 Vastauksia
  • 31343 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • O.V.L.O.V.
960 2,5L lastutus/säätö
« : 30.05.2011, 14:13:11 »
Onko kellään kokemuksia onko tämmönen edes mahdollista? Eli pirssi on tosiaan 960 VM:95 ja 2puolikkaalla kutvosella.
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 960 2,5L lastutus/säätö
« Vastaus #1 : 06.06.2011, 10:39:31 »
Valmiita lastuja/ohjelmia tuskin löytyy muuta kun 3,0L 204hv versioon.

Jos virittää haluat, vaihda 3,0L kone/alakerta tilalle, peltisarja+vaparivirit laillisesti tai ahdin kylkeen laittomasti.

Ahtoa tuo konemalli sietää hyvin, paitsi kanget rajoittavat tehot 400hv/550Nm luokkaan.

Vaparina 3,0L mallista on mitattu 250hv tehoja about perusvireillä, eli peltisatsi+putkisto, lastu, vaparisuodin (tuon teho kyseenalainen). Imusarjan vaihtamalla esim. M bimmerin sarjaan/läppärunkoon varmasti saa tehot lähenemään vaparina 300hv.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • O.V.L.O.V.
Vs: 960 2,5L lastutus/säätö
« Vastaus #2 : 07.06.2011, 10:16:02 »
No hitto niin mää arvelinkin että tohon ei taida saada. Juu ja tota 3,0 alakertahommaa oon kuullu tosiaan käytettävänkin. Mutta kiitos vastauksesta niinkun enivei.    :)
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa loota4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2,5L lastutus/säätö
« Vastaus #3 : 27.07.2011, 01:11:49 »
löytyy kyllä ihan lastua tohon 2.5l mottiinki..ja suomesta :)www.itsfun.fi

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: 960 2,5L lastutus/säätö
« Vastaus #4 : 27.07.2011, 06:56:29 »
löytyy kyllä ihan lastua tohon 2.5l mottiinki..ja suomesta :)www.itsfun.fi
Jonka voi jättää ostamatta, koska tehoa tulee lisää 2 heppaa juuri ennen punarajaa, jos sitäkään.

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2,5L lastutus/säätö
« Vastaus #5 : 11.04.2012, 22:35:51 »
Aiheeseen juurikin liittyen, Kerta juuri tuohon kakspuolikkaaseen (miksei myös se kolmelitranen, tuskin moottorinohajuksessa merkittäviä eroja? ) on mahdollista saada valmista lastua, onko autokohtainen optimointi mahdollista?
Ettei näissä 95--> ole enää sitä lastua mikä tinataan sinne moottorinohjauksen piirilevyyn?

Volvo 960 2.5 -95

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: 960 2,5L lastutus/säätö
« Vastaus #6 : 11.04.2012, 22:51:58 »
Aiheeseen juurikin liittyen, Kerta juuri tuohon kakspuolikkaaseen (miksei myös se kolmelitranen, tuskin moottorinohajuksessa merkittäviä eroja? ) on mahdollista saada valmista lastua, onko autokohtainen optimointi mahdollista?
Ettei näissä 95--> ole enää sitä lastua mikä tinataan sinne moottorinohjauksen piirilevyyn?

Noihin pitää todella laittaa se lastu eli uusi piiri. Optimointi tehdään siihen piiriin ihan samalla tavalla kuin tehdään OBD-portin kautta softaus. Tosin jos haluaa viilata ja viilata niin tarvitaan monta piiriä  ::) mutta eipä noissa kauheasti ole viilattavaa! 2.5 litraseen ei ole tehty, mutta 3-litraseen ollaan ja kaikki ovat olleet älyttömän tyytyväisiä, uskoisin, että 2.5 olisi samaa kastia ja onhan meillä tyytyväisyystakuu eli rahat takaisin jos ei tyydytä!! Rakettia ei kuitenkaan kannata tuosta odottaa...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa eskolanpena

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2,5L lastutus/säätö
« Vastaus #7 : 23.04.2013, 22:49:12 »
Noihin pitää todella laittaa se lastu eli uusi piiri. Optimointi tehdään siihen piiriin ihan samalla tavalla kuin tehdään OBD-portin kautta softaus. Tosin jos haluaa viilata ja viilata niin tarvitaan monta piiriä  ::) mutta eipä noissa kauheasti ole viilattavaa! 2.5 litraseen ei ole tehty, mutta 3-litraseen ollaan ja kaikki ovat olleet älyttömän tyytyväisiä, uskoisin, että 2.5 olisi samaa kastia ja onhan meillä tyytyväisyystakuu eli rahat takaisin jos ei tyydytä!! Rakettia ei kuitenkaan kannata tuosta odottaa...

Eli teillä onnistuu esim. V90 3,0l vapari kutosen optimointi/lastutus? Ja siihen samaan sit onnistuis re85 muutos?
740 Turbo, 740 Limu, V70 D5 AWD, V60 D6, V90 T8

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: 960 2,5L lastutus/säätö
« Vastaus #8 : 23.04.2013, 23:17:52 »
Eli teillä onnistuu esim. V90 3,0l vapari kutosen optimointi/lastutus? Ja siihen samaan sit onnistuis re85 muutos?

Onnistuu lastutus, mutta tuosta re85 en ole varma, pikkasen epäilen... Selvitellään!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa eskolanpena

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2,5L lastutus/säätö
« Vastaus #9 : 25.04.2013, 16:49:16 »
Onnistuu lastutus, mutta tuosta re85 en ole varma, pikkasen epäilen... Selvitellään!

Käytännössä autohan toimii jo re85 litkulla, nyt kun ei enää käytä lämppäriä niin vähän kakoo kylmästartilla.
Pelkkä lisätehokin kiinnostaa vaikka ei 100hv tuliskaan lisää.
Ilmoittele kun selvitystyö valmis.
740 Turbo, 740 Limu, V70 D5 AWD, V60 D6, V90 T8

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12484
Vs: 960 2,5L lastutus/säätö
« Vastaus #10 : 25.04.2013, 18:13:25 »
Eli teillä onnistuu esim. V90 3,0l vapari kutosen optimointi/lastutus? Ja siihen samaan sit onnistuis re85 muutos?
Jos sinulla on 180hv versio tuosta kutosesta niin vaihdat sinne 204 hv mallin nokat niin saat sen 24hv lisää tehoa :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa eskolanpena

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2,5L lastutus/säätö
« Vastaus #11 : 03.05.2013, 14:53:29 »
Jos sinulla on 180hv versio tuosta kutosesta niin vaihdat sinne 204 hv mallin nokat niin saat sen 24hv lisää tehoa :)

Laita yyveetä jos sulla olis hyvät ja edulliset myynnissä.  :)
740 Turbo, 740 Limu, V70 D5 AWD, V60 D6, V90 T8

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12484
Vs: 960 2,5L lastutus/säätö
« Vastaus #12 : 03.05.2013, 15:36:23 »
Laita yyveetä jos sulla olis hyvät ja edulliset myynnissä.  :)
Ei ole mulla mtään osia myynnissä  :-\. Muistelin vain tällä foorumilla lukeneeni että S90 180hv mallista sai toisilla nokilla tehtyä 204hv mallin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 960 2,5L lastutus/säätö
« Vastaus #13 : 05.05.2013, 17:39:48 »
Ei ole mulla mtään osia myynnissä  :-\. Muistelin vain tällä foorumilla lukeneeni että S90 180hv mallista sai toisilla nokilla tehtyä 204hv mallin.

Manuaali 204hv olisi ihan hauska ja harvinaisempikin...
a car you can believe in

Poissa eskolanpena

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2,5L lastutus/säätö
« Vastaus #14 : 06.05.2013, 17:43:45 »
Manuaali 204hv olisi ihan hauska ja harvinaisempikin...

Joo ilmeisesti ei saanut tehtaalta (suomeen) 204hv manuaalia, ei noita 180hv kutosia manuaalina muutenkaan liika ole näkynyt ovat yleensä 2,5l.

204hv nokat ja siihen pieni optimointi voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen. (pääse vähemmällä paperisodalla kuin turbottaessa)
740 Turbo, 740 Limu, V70 D5 AWD, V60 D6, V90 T8

 

KL-varaosat  Race.fi