mikäli en ole väärässä niin niin siellä on kiilaura nokkapyörässä ja nokassa minkä avula saadaan pyörä oikeeseen asenton ja ajotus merkkien avulla ajotus kohdalleen.
Sielä sitten EI OLE kiilauraa tai mitään muutakaan jolla voi ajoittaa, vaan jos laitat nokkapyörän ilman kolmea pulttia jotka pitivät sen kiinni nokassa, se pyörii täysin ympäri.
Eli ENNENKUIN irroitat hihnapyörän vanhasta nokasta, pistä merkille missä asennossa vaikka 1.pytyn nokat ovat, ja irroita sitten vasta pyörät nokista ja asenna uusiin. Pultinkannoista hihnapyöriin jääneet merkit auttavat tarkemmassa ajoituksessa, koska ajoitusvaraa on about 30 astetta (pultinreijätkin ovat ovaalit)!!!
Ja tosiaan, jos jakopäätä remppaat (varmasti maailman helpon auto vaihtaa jakohihna tällainen takaveto suoralla kutosella oleva volvo. Osaava kaveri tekee vartissa!
Syylarinflekti irti (2 torx ruuvia), ja lähtee ylös, kaapelia ei tartte irrottaa.
Jakopäänmuovi irti (1kpl 10mm kannalla oleva pultti), muovi lähtee suoraan ylöspäin. Kampuran alapuolelta suojamuovi irti (2kpl 10mm kantaisia pultteja).
Sitten kampura 0-asentoon (hihnapyörässä EI Ole merkkiä, vaan se on hihnapyörän kiinnikkeessä, siinä jossa hihnapyörädampperi on 4kpl pultilla kiinni), merkki on viiva, ja se tulee öljypumpun rungossa olevaa merkkiä vastaan lähes kohtisuoraan ylöspäin.
Nokka-akselien merkit tulevat sitten että pakonokan merkki on kello ½2 ja imunokan ½11 kohdalla, eli 45º toisiaan vastaan,
ei suoraan ylöspäin!!!Sitten kiristinrulla 1 pultilla kiinni, se irti, vapaarulla 2kpl 12mm pulttia ja kiristinmäntä 2kpl 12mm pulttia. Mäntä puristetaan VAROVASTI ruuvipenkissä kasaan (menee about 1-2minuuttia) ja sokaksi 2,5mm poranterä. ÄLÄ purista liian nopeasti kasaan, saattaa hajota!
Nokat vaihdetaan irrottamalla venttiilikoppa. Se on kiinni 54kpl 10mm pultilla. OTA IRTI pakonokalla oleva tunnistin eka, muuten se hajoaa! Se on kiinni 2kpl TX35 pultilla koneen takana. Vaikka irrotat kaikki 54 pulttia, venttiilikoppa ei pomppaa heti irti, vaan ota 3/8" räikkä ja laita se vuorotellen johonkin 4kpl lovesta jotka löytyvät kopan kummaltakin puolelta, ja kampea vuorotellen varovasti irti.
Kasatessa ÄLÄ käytä elastista liimaa, se vuotaa 100% varmasti. Käytä mielellään volvolta ostettavaa vaaleanpunaista liimaa, maksaa 40€/tuubi (ja riittää 6-7 koneeseen), mutta lupaan että jos tuo vuotaa kun seula, sinua hatuttaa 400€ edestä!
Myöskään stefoja EI liimata, vaan kuivana paikalleen, ainoastaan stefojen "liukupinnat" jotka tulevat nokkien kanssa kosketukseen voidellaan!