Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Maxxecu moottorinohjauksena

  • 96 Vastauksia
  • 23080 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #90 : 01.05.2024, 13:10:05 »
Kaikissa laitteissa pitää olla sama nopeus. Jos sivuhaara on pidempi  20-30 cm niin sitten siihen päätevastus. Joko oikea tai valikosta päälle.

Onko sulla jotain väylä haistelijaa?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #91 : 01.05.2024, 13:17:12 »
Volvo V50 CanBus tehostin pumppu?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa RTP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #92 : 01.05.2024, 18:33:32 »
Kaikissa laitteissa pitää olla sama nopeus. Jos sivuhaara on pidempi  20-30 cm niin sitten siihen päätevastus. Joko oikea tai valikosta päälle.

Onko sulla jotain väylä haistelijaa?
Joo tää nopeusongelma saattaa olla yksi, kun siihen päävirtakytkimeen en ole päässy sisään eikä missään kerrota mikä siihen on oletuksena asetettu... Tilailin vastuksia, täytyy sitä varmaa ensimmäisenä koittaa.
Ei oo mitään erillistä haistelijaa, Mtunen kautta koittanu tutkailla kun ECU sen väylän sinne luo. Ecumasterin omalla softalla koittanut päästä päävirtakytkimeen sisälle.
Lainaus käyttäjältä: The_OttoB
Volvo V50 CanBus tehostin pumppu?
Joo S40/V50 tehostinpumppu, ihan suoraan tämä mistä MaxxEcu:n sivuilla oli hyvät ohjeet: https://www.maxxecu.com/webhelp/can_peripheral_control_volvo_powersteering.html . En oo vielä tosiaan sitä asettanut päälle PDM:stä (isot virrat ohjeen mukaisesti täysin erillään PDM:stä).
« Viimeksi muokattu: 01.05.2024, 18:35:12 kirjoittanut RTP »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #93 : 02.05.2024, 07:53:49 »
Itse käytän Peak CanBus lukijaa, ainakin Sporttiauton verkkokaupasta löytyy.

Kai mtunellakin pääsee kiinni mutta täytyy vain haarukoida nopeutta että oikea löytyy.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa RTP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #94 : 03.05.2024, 12:59:45 »
Vastukset auttoivat vähän, nyt voi olla edes kiinni ja pysyy yhteys PDM:ssäkin olemassa. Päävirtakytkimestäkin hetkellisesti katosi virhettä ilmaiseva merkkivalo.
Mutta ei sinne päävirtakytkimeen sisään tunnu pääsevän. Vähän vaikuttaa siltä, että Ecumasterin oma softa vaatii kirjainmellisesti jonkin ilmoitetusta kolmesta vaihtoehdosta toimiakseen, täytynee uhrata ja ostaa semmoinen.
Muutenkin jäin nyt pohtimaan, että onko mulla varsinaisesti mitään hyötyä siitä että on tuossa samassa väylässä ECU:n ja PDM:n kanssa, kun tappokäsky ei ole tulossa CAN-väylää pitkin...

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #95 : 03.05.2024, 22:57:09 »
Niin miten sen pääkytkimen saa päälle kun Maxx on virraton?

Missä päin vaikutat?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa RTP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #96 : 04.05.2024, 08:41:04 »
Niin miten sen pääkytkimen saa päälle kun Maxx on virraton?

Missä päin vaikutat?
Päävirtakytkin on heti akun (ja sulakkeen) jälkeen, saa suoraan sieltä tarvittavat virtansa. Sitä ohjataan katkaisijoilla jotka katkovat maadotusta. Väylä on tuossa päävirtakytkimessä vain toissijaisena viestin välityksenä, tai että sinne haluaa välittää viestin suorittaa virtojen katkaisu. Varsinainen tappokäskykin kun menee omaa johtoa pitkin PDM:ään. Siksi periaatteessa voisin tehdä niin, että tuo olisi täysin erillään. Joka tapauksessa tarvitsee tehdä tuo D-sub liitin siihen, jotta sitten pääsisi päävirtakytkimen asetuksia muuttamaan.
Turun kupeessa Liedossa ollaan.

 

Autoracing  KL-varaosat