Proturbo  Autodiagnoosi

Motronic 1,8 ja ostrich

  • 21 Vastauksia
  • 6437 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Motronic 1,8 ja ostrich
« : 03.02.2017, 22:31:43 »
Tässä olisi mielenkiintoinen suo mihin upota. Mutta mitä siitä tulisi?

Kiinnostaisi hioa motikkaa etanolille sopivammaksi. Kylmäkäynnistyksiin enemmän soppaa ja sytytysennakkoa lisätä.

LH:ta on tutkittu vuosia ja löytyy paljon tietoa. Sillä sitä pystyykin niin hyvin säätämään, ainakin tuolla kymenlaakson suunnilla.
1,8 motikasta löysin vain muutamia aloitettuja tutkimuksia.

Eikä hommaa helpota yhtään että monet säätämiseen liittyvät termit ovat vielä ihan hepreaa. Ikinä en ole säätänyt tai edes ymmärrä niitä taulukoita mitenkä niiden matematiikka toimii. Pystyn kyllä oppimaan, sitä en epäile.

Mutta jos ostan ostrichin ja tunerpron, saataisiinko yhdessä jotain aikaan?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Motronic 1,8 ja ostrich
« Vastaus #1 : 03.02.2017, 22:52:33 »
Jos tuo esimerkki kuva selventäisi hiukan.


16x16 kartta = pääkartta, osakaasu alueen polttoainekartta käytännössä
16x1 "FUEL MAP WOT" = täyskaasu alueen polttoainekartta
16x1 "Warm up enrichment" = (mahdollisesti) kylmäkäynnistys rikastus .. noita samanlaisia taisi olla 2 tai 3kpl , selvittelemällä selviää mikä toimii (vai kaikki)

2 ensimmäistä on testattu, ja niiden arvoja muuttamalla muuttuu ruiskutusajat > seossuhde.
Ja sytkäennakkokartoista täyskaasukarttaa kokeiltu (toimii).

Oon joitakin arvoja sitten hiukan muuttanut testimielessä.. että mitä tapahtuu, vai ei mitään.
Jos siis tuon -528 bin/xdf tiedostot laitan jakoon.. (ei siis miun tekemiä!! oli vaan paljon etsimistä, että löytyi netin ihmeellisestä maailmasta.. ite vaan jatkanut karttojen selvittelyä)

Lähinnä rpm rajoitin nyt ollut kovasti etsinnässä. Ja pitäisi jatkaa etsintää, kun auto toiminnassa.
Tosin kartat eivät ole sitten sinne päinkään samanlaisia, kun poikkeaa melko paljon vakio tina kuutosesta.
Esim. MAF ei käytössä
:buck2:

« Viimeksi muokattu: 03.02.2017, 22:54:57 kirjoittanut Juho_ »
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic 1,8 ja ostrich
« Vastaus #2 : 03.02.2017, 23:00:12 »
Kiinnostus vain lisääntyy :)

Mitenkäs minä saan vakiokartan koneelle muokattavaksi? ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic 1,8 ja ostrich
« Vastaus #3 : 03.02.2017, 23:16:11 »
Nii siis hetkinen. Ostrich on lastun tilalle laitettava laite joka saa ecun luulemaan että lastu on kiinni ja voin muokata karttoja. Mutta siihen lastun lukemiseen ja pysyvien muutosten tekemiseen tarvitsen toisen laitteen? ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic 1,8 ja ostrich
« Vastaus #4 : 03.02.2017, 23:25:10 »
Prommeri lukemiseen/lastun kirjoittamiseen.  Vaikka top853,  jos win xp ei ole ongelma.  Tuo motikan oma lastu on eprom,  eli vain luku tuolla laitteella ja tyhjäys uv-valolla,  tuohon omat vehkeensä. Helpommalla pääsee kun lukee orggis lastun,  tallentaa koneelle,  muokkaa ja polttaa eepromille,  jota voi lukea ja kirjoittaa tuolla prommerilla.
27sf512 tais olla tuo motikkaan sopiva eeprom
« Viimeksi muokattu: 03.02.2017, 23:32:31 kirjoittanut Ari E »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic 1,8 ja ostrich
« Vastaus #5 : 03.02.2017, 23:33:11 »
Ja samallahan alkuperäinen lastu on varalla jos menee ohjelma pieleen ja pitäisi päästä liikkeelle.

Seuraavasta palkasta 2vk päästä pistetään palikkaa tilaukseen ja otetaan askel säätösuohon.

Niin eprom on uv tyhjennettävä ja eeprom tietokoneella?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Motronic 1,8 ja ostrich
« Vastaus #6 : 03.02.2017, 23:34:50 »
#8 viesti
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=284153

-528 loppunumerolla
http://www.chip-tuner.hu/original_ecu_files/files/Volvo/

Motronic plug-in (tunerpro:lle)
https://pcmhacking.net/forums/viewtopic.php?f=38&t=3089

Ostrich tulee lastun tilalle, siltä lähtee johtonippu erilliselle boksille johon voi kytkeä mukana tulevan USB kaapelin jolla yhdistää läppäriin.
Jolloin karttoja voi muokata reaaliajassa, moottorin käydessä.

Motronicissa se on vähän hankala vaihtaa lastun tilalle ostrich, kun siinä on 2 piirilevyä päällekkäin, mut täysin tehtävissä kuitenkin.
-----

-528 bin/xdf toimii myös -362 ja -439 (muistaakseni -439.. 2,5l manuaalin boksi) ecu kanssa.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic 1,8 ja ostrich
« Vastaus #7 : 03.02.2017, 23:45:58 »
Kiitokset tästä :).

Mitä on xdf ja bin rautalangasta väännettynä?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic 1,8 ja ostrich
« Vastaus #8 : 03.02.2017, 23:47:29 »
Bin on se lastun ohjelma ja xdf tulkkaa kartat säätöohjelmalle.  Eli kertoo mistä lukee kartat ja mistä akselin x ja y

Tuolla älhöön säätöketjussa taitaa olla suht selvänä perusteet

Pitää kaivella joltain vanhalta läppäriltä nuita xdf ja pdf tiedostoja,  pari vuotta sitten oli 960 pihassa ja tuli kanssa avattua nuita karttoja,  auto lähti vaan ensin pihasta ennekuin yhtään kertaa pääs ostritsilla leikkimään
« Viimeksi muokattu: 03.02.2017, 23:53:34 kirjoittanut Ari E »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Motronic 1,8 ja ostrich
« Vastaus #9 : 03.02.2017, 23:48:00 »
Mitä on xdf ja bin rautalangasta väännettynä?

Bin on itse kartta ja tuo xdf on eräänlainen työkalu, jolla bini saadaan luettavaan muotoon.

edit: Ari E ehti ensin

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic 1,8 ja ostrich
« Vastaus #10 : 03.02.2017, 23:57:45 »
Bin on se lastun ohjelma ja xdf tulkkaa kartat säätöohjelmalle.  Eli kertoo mistä lukee kartat ja mistä akselin x ja y

Tuolla älhöön säätöketjussa taitaa olla suht selvänä perusteet
Kiitän. Pitää alkaa sitä lukemaan. 50 sivua pitkiä juttuja, huh huh :juhau:
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Motronic 1,8 ja ostrich
« Vastaus #11 : 04.02.2017, 00:05:17 »
Kiitän. Pitää alkaa sitä lukemaan. 50 sivua pitkiä juttuja, huh huh :juhau:

Pitkiä juttuja ne todellakin on.. Aina joku kysyy samaa mitä muutama sivu sitten on ihmetelty :D tuo tiivistelmä, joka on kiinnitettynä tänne säätöosioon, saattaa hieman avata maailmaa ostrichilla säätämisestä :)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Motronic 1,8 ja ostrich
« Vastaus #12 : 04.02.2017, 00:10:28 »
TL866 prommeri mulla on, pelaa hyvin. Prommeiksi käy esim SST27SF256, on tuolla palikalla poltettavissa uudelleen ja prommeri+kymppipakki siruja on alta 50e läsäys, sensijaan tuo ostrichi on lollerssin kurssinousun ansiosta jo vähän kalliinpuoleinen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic 1,8 ja ostrich
« Vastaus #13 : 04.02.2017, 00:15:54 »
Tuota sst27sf512 välillä käyttäny,  pitää polttaa tuplana tai riviltä 8000 alkaen.  Tais olla jonkun sentin joskus halvempi ;D
Tuo loppunumero siis muistin koko. 
« Viimeksi muokattu: 04.02.2017, 00:17:37 kirjoittanut Ari E »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Motronic 1,8 ja ostrich
« Vastaus #14 : 04.02.2017, 08:14:36 »
Jos 4.4 on enemmän reverse engineered niin onko siihen päivitys jotenkin vaikeaa?
Onko tyyliin muutakuin immu muuttunut ja parhaassa tapauksessa johtosarjakin sama?

Vai onko johtosarjat ja komponentit muuttunut täysin?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Autoracing  KL-varaosat