Autodiagnoosi  Carcom Oy

Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?

  • 98 Vastauksia
  • 43295 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa UrhoKakkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #60 : 02.06.2014, 11:48:44 »
Olis tästä omasta varmaan pitäny duunata oikein joku projektiosioon ku on nii kaikkee duunattu jne.. ja nyt luulin et alko huohottaa pirusti ku huohot. on siirretty muualle meneen ku ei ton uuen tbon kanssa sopinu putket.. jostain ehkä edestä alko tiputtaan aika rankasti..eikä ole ehtinyt vielä tutkimaan mistä on tullut mutta muutama reilumpi äntti on jäänyt alle..vähän meni ooteeksi pahoittelut siittä...=)

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #61 : 02.06.2014, 16:19:12 »
Olis tästä omasta varmaan pitäny duunata oikein joku projektiosioon ku on nii kaikkee duunattu jne.. ja nyt luulin et alko huohottaa pirusti ku huohot. on siirretty muualle meneen ku ei ton uuen tbon kanssa sopinu putket.. jostain ehkä edestä alko tiputtaan aika rankasti..eikä ole ehtinyt vielä tutkimaan mistä on tullut mutta muutama reilumpi äntti on jäänyt alle..vähän meni ooteeksi pahoittelut siittä...=)
välijäähyn muovipääty halki?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #62 : 21.02.2016, 10:43:17 »
Oon varmaa tyhmä ja sokee.. Mutta kumminkin. Miten tuon s70 -97 tdi automaatti kestää? Jos siihen lyö evryt sun muut kiinni ni laukeeko se heti ekan 100km jälkeen vai jo 10km jälkeen. Autolla on kumminki rullattu jo 510tkm  :D  vai oisko fiksuinta käydä jossain softaamassa toi? Mut sillon ei vissiinkää saa sitä voimasavua niin paljon kun esim. evryllä? Vai putki tyhjäksi ja yks läpivirtaava pönttö perään, isompi ahdin (mikä?) suutin kärkien vaihto?(onko mahdollista?) penkissä käy säätämässä ja sen jälkee leikkii viel hulluu ja lyö evryn kiinni?
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #63 : 21.02.2016, 11:04:05 »
Oon varmaa tyhmä ja sokee.. Mutta kumminkin. Miten tuon s70 -97 tdi automaatti kestää? Jos siihen lyö evryt sun muut kiinni ni laukeeko se heti ekan 100km jälkeen vai jo 10km jälkeen. Autolla on kumminki rullattu jo 510tkm  :D  vai oisko fiksuinta käydä jossain softaamassa toi? Mut sillon ei vissiinkää saa sitä voimasavua niin paljon kun esim. evryllä? Vai putki tyhjäksi ja yks läpivirtaava pönttö perään, isompi ahdin (mikä?) suutin kärkien vaihto?(onko mahdollista?) penkissä käy säätämässä ja sen jälkee leikkii viel hulluu ja lyö evryn kiinni?

Onko se savu tässä tärkein asia? ::)

Laatikko kestää evryn ja ahtomodin kunnossa ollessaan, vääntöä tulee suurinpiirtein samat mitä ärrässä on samaan laatikkoon laitettu. Joskus on puhuttu jopa 450nm:n väännön kestosta. Mutta saa sen vaihteiston varmasti vakiokoneellakin repimällä rikki.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #64 : 21.02.2016, 11:21:03 »
Onko se savu tässä tärkein asia? ::)

Laatikko kestää evryn ja ahtomodin kunnossa ollessaan, vääntöä tulee suurinpiirtein samat mitä ärrässä on samaan laatikkoon laitettu. Joskus on puhuttu jopa 450nm:n väännön kestosta. Mutta saa sen vaihteiston varmasti vakiokoneellakin repimällä rikki.


Ainakin mersuniehille se musta on tärkeää ni miks ei myös volvossa.. En tarkota et sitä koko ajan pitäis tulla tuutintäydeltä. Mutta kun kiihdyttää kunnolla ja ahdot nousee korkeemmal ni sillon. Täytyyhän kanssakulkioiden tietää et toi on diisseli :D  kaiken saa rikki jos haluaa.. Ei taida laatikko kestää ns. liikennevalo lähtöjä. Eli paikoiltaa kaasu pohjaan ja menoks.. Ensin enemmän vauhtia ja sit voi ruveta kiihdyttää.
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #65 : 21.02.2016, 11:42:26 »

Ainakin mersuniehille se musta on tärkeää ni miks ei myös volvossa.. En tarkota et sitä koko ajan pitäis tulla tuutintäydeltä. Mutta kun kiihdyttää kunnolla ja ahdot nousee korkeemmal ni sillon. Täytyyhän kanssakulkioiden tietää et toi on diisseli :D  kaiken saa rikki jos haluaa.. Ei taida laatikko kestää ns. liikennevalo lähtöjä. Eli paikoiltaa kaasu pohjaan ja menoks.. Ensin enemmän vauhtia ja sit voi ruveta kiihdyttää.
mulla ainaki ahdoilla väheni savutus.. Se savu on vaan palamatonta polttoainetta.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #66 : 21.02.2016, 11:46:35 »
mulla ainaki ahdoilla väheni savutus.. Se savu on vaan palamatonta polttoainetta.


Eiku niinpäs oliki. Mul on ollu vast yks diisseli ni en näist mittää viel tiiä. Golffi potkis mustaa millon missäki vaihees. Se ei ihan toiminu kunnol.. Ensin ahdot hyppis jossain 2kilos ja tippus 0.5 ja nous yli kiloon.. Ja mustaa potkis siin välis p*rkeleesti.. Mut eipä oo sitä enää.
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #67 : 21.02.2016, 12:15:57 »

Eiku niinpäs oliki. Mul on ollu vast yks diisseli ni en näist mittää viel tiiä. Golffi potkis mustaa millon missäki vaihees. Se ei ihan toiminu kunnol.. Ensin ahdot hyppis jossain 2kilos ja tippus 0.5 ja nous yli kiloon.. Ja mustaa potkis siin välis p*rkeleesti.. Mut eipä oo sitä enää.

Ahaa, just. Laita vaan se evry + ahtomod ja reippaasti vasaraa pumpunkannelle. Kuulostaa siltä että softaus ei oo sun juttu.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #68 : 21.02.2016, 13:57:55 »
Ahaa, just. Laita vaan se evry + ahtomod ja reippaasti vasaraa pumpunkannelle. Kuulostaa siltä että softaus ei oo sun juttu.


Sori unohtus se sanoo etten ollu tehny itte golffille mitään! Entinen omistaja oli siihen jonkun boksin laittanu. Välillä toimi ja välillä ei. Yleensä oon kaikki autot vieny ammattilaisille jos lisää tehoa on halunnu. Ne osaa sen tehä oikein.
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #69 : 21.02.2016, 20:25:31 »
Ne osaa sen tehä oikein.

Sama pätee tässäkin tapauksessa. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #70 : 24.04.2016, 22:30:56 »
Koitetaampas täällä kysästä ohimennen näistä evry "vireistä". Tai no en ees tiiä tekeekö nää volkkarin koneiset sitä että ku aletaan evryllä lisäämään syöttää ni alkaa tyhjäkäynti ronksuttaa miten sattuu. Mistä tää efekti tulee? Miks näissä ei saa säädettyä syöttöä samaan tapaan ku mekaanisilla kansilla olevissa boschin pumpuissa? Eihän mekaanisessa pumpussa tyhjäkäynti sekoa jos syöttöä lisää? Eikös molemmissa oo kumminkin vastaava määränsäädin pumpun kannen alla. Oon yhen ve6 pumpun pemariata purkanu niin mekaanisen kuin sähkösenki enkä oo älynny tätä juttua. Joten haluisko joku valaista tyhmää..
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #71 : 24.04.2016, 22:42:46 »
VE6:nen on kaasuluistiltaan täysin mekaaninen vivustoineen ja siinä syöttöruuvi muuttaa kaasuluistin asentoa. TDI:n VP37:ssa sähkökela/potentiometri ohjaa kaasuluistia, joten siinä ei ole samanlaista syöttöruuvia kuin VE6:sessa.

Tuolla kuvia TDI sähköisestä pumpusta:

http://www.t4-wiki.de/wiki/Mengensteller_N146

tuossa näkyy myös sähköpumpun rakenne



VE6:sen erot näkyvät tuolla:

http://www.dieselbombers.com/1st-generation-dodge-cummins-89-93/21942-bosch-ve-pump-operation.html
« Viimeksi muokattu: 24.04.2016, 22:51:07 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #72 : 24.04.2016, 23:09:44 »
No mitenkäs tommosen tdi moottorin syöttöpumppuun käviskö siihen jostain boschin pumpusta mekaaninen kans? Tai käviskö vastaavasti ihan toinen pumppu. Oon myös miettiny että käykö eri nestepäät ristiin eri pumppujen kanssa ja saisko näinollen vaikka jostain mekaanisesta neloskoneen pumpusta käypästä pumppua votoskoneeseen?
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #73 : 24.04.2016, 23:21:26 »
Kaasuluistiahan liikutellaan vaan eteen tai taakse? Eikös se niin ole? Mietinkin tässä nyt sitä syötön lisäämistä verraten mekaanista ja sähköstä pumppua. Molemmissahan syöttö lisääntyy kaasuluistia liikuttamalla, mekaanisessa ruuvia kääntämällä ja sähkösessä esim tätä kantta siirtämällä. Mutta mistä tää sähköpumpun epätasanen rynkyttävä käynti tulee jos tuolla kannen siirrolla syöttöjä havittelee?
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #74 : 25.04.2016, 12:08:10 »
No mitenkäs tommosen tdi moottorin syöttöpumppuun käviskö siihen jostain boschin pumpusta mekaaninen kans? Tai käviskö vastaavasti ihan toinen pumppu. Oon myös miettiny että käykö eri nestepäät ristiin eri pumppujen kanssa ja saisko näinollen vaikka jostain mekaanisesta neloskoneen pumpusta käypästä pumppua votoskoneeseen?

ei passaa kansi, pumpunrunkosta puuttuu keskipakosäätimen akselille tuleva paikka. nestepäät sopii ristiin jos pyörimissuunta on sama. ota myös pumppuja sekotellessa se huomioon että 5 ja 6 moottorien pumpun pyörii eri suuntaan ku esim 4 moottorien pumput koska 5 ja 6 pumput ovat moottorin takapäässä. vaikka niihin vaihtas nestepään 5 moottorista ni ennakon säädin toimii väärään suuntaan.

 

Carcom Oy  Ateho