Mutulla heittäsin, että itse ptc vastuksessa tuskin vikaa, jos ei sulaketta polta ja se on oikean kokoinen. Sen sijaan vikakoodia kun heittää niin tämän grillin ohjauksessa/releessä voisi jotain olla kuten liitin/piuhavikaa/oikosulkua. Pitääpä kaivella tuon kytkentää tarkempaan mutuiluun..
Onko akku kunnossa ja kestää testattaessa kuormaa? Maadotus laturin, rungon ja akun välistä pitää olla myös kunnossa, kuten myös laturin pluslinjan. 16V jännitepiikkiä kuulostaa isolta, onko tämä mitattu yleismittarilla vai oskiloskoopilla? Tässä moottorissakin lienee Fordin smart charging systeemi, jossa latausjännitettä säädellään lämpötilan ja kuorman mukaan. Ilman ulkopuolista säätöä laturi pukkaa täydet jännitteet muistaakseni luokkaa 18V. Jokin vika tai huono kontakti tässä säätöluupissa voisi myös oireilla em tavoin.
Alkuun tarkistaisin siis akun, seuraavaksi laturin, jänniterippelin, kytkennät ja latausjännitehäviöt. Sen jälkeen maadotukset, ecun ja cemmin liittimet ja ptc:n ohjauksen.....
Edittiä: Luin alotuspostauksen ajatuksella ja lisäystä tekstiin.....