RallyBaron  Samppasport

V50 2.0d -07 Nykii/sammu ajossa, mittariston valot vilkkuu!

  • 1 Vastauksia
  • 1141 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Markuuusss

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Elikkä auto teki aluksi kiusaa vain kun ajoi yli 80 niin silloin alko nykimään/meinaa sammua, mutta jos ajoi vain 80 tai hiljempaa toimi hyvin eikä mitään ongelmaa. No nyt autolla ajettu vian kanssa muutama päivä ja tänään teki kiusaa jos pienemmissäkin nopeuksissa ihan taajamaalueella, ja lopuksi sammui juuri vähän ennen kotipihaa eikä sitten lähtenytkään enää käyntiin (aina ennen lähtenyt heti käyntiin kun startannut). No vedettiin auto pihaan ja luin vikakoodit ja ne poistettua auto lähti taas käyntiin. Vikakoodeja antaa: Polttoaineen lämpötilaanturi, hiukkassuodatin, pulssitunnistin, paineanturi hiukkassuodatin, ilmamassamittari. Ja jarrupuolelta: tiedonvaihto ohjausyksiköiden välillä vaihtelualueiden tarkastus tekemättä, moottorin ohjausyksikkö, jännitesyöttö vakausanturi. Mitä autolle tehty: Cemi kahteen kertaan katottu ja liittimet putsattu ym., kaikki maadotukset koittanut kattoa ja aukasta ja nitkutella mitä oon löytäny. Lisäksi konehuoneesta kaikki mahdollisia liittimiä, johtonippuja ym. heiluteltu ja räplätty. Lataa hyvin, tyhjäkäynnillä +14V, kun sammuttaa jää yli 13V ja toista akkuakin koitettu varuiksi. Ja siis aina kun alkaa pätkimään mittaristossa välähtelee kaikki huomiovalot ja radio käy samaan tahtiin sammuksissa. Nyt kaipais hyviä vinkkejä mistä vielä tutkia? Ei luulisi mikään anturivika olevan tämmöinen?

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0d -07 Nykii/sammu ajossa, mittariston valot vilkkuu!
« Vastaus #1 : 17.08.2019, 23:45:43 »
Johtosarjaan liittyväksi viaksi täältäkin arvaus. Kannattaa käydä tarkkaan läpi paikat missä nippu liikkuu tärinästä ja moottorin liikkeestä. Siinä ilmanputsari kotelon liepeillä vissiin ollut vikoja. Yksittäinen anturi ei pitäis noin laajaa vyyhtiä saada aikaan, ennemminkin jokin sekoittaa väylän tai käyttösähköt pätkii bokseille.

Ecun muovinen suojakotelo  kannattaa aukaista ja kurkkia ne liittimet, jos ei jo käyty läpi.

Ecun tai cemmin vika voi olla myös, nimimerrki jp_olli tietää näistä enemmän. Juotoksissa lienee ongelmaa ainakin joissain ollut.

Neurootikko mittaa laturin rippelit, josko diodi vikaa.

Vikakoodeja seuraavan kerran lukiessa katsoo Freeze Frame datat, saattaa paljastaa onko ongelma ecun ja cemmin välisessä liikenteessä vai esim ecun ja moottorin välillä.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2019, 23:47:14 kirjoittanut M141 »

 

RallyBaron  Samppasport