Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S40 vm.2011 1.6d jäähdytysnesteen lämpötila-anturi temppuilee

  • 3 Vastauksia
  • 289 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa suutinsuhvero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Eli kesken ajon jäähdytysnesteen lämpömittari kojetaulussa laskee nollaan. Kiina-koodinlukijalla koodit P0119 ja P0118, viitaten siis jäähdytysnesteen lämpötila-anturiin. Lukijalla livedatassa lämpötila heittelee välillä -30 ja 80 asteen välissä.

Kysymys siis: mistä näistä psa:n 1.6D koneista löytyy tuo lämpötila-anturi, ja onko ihan parkkipaikkahomma vaihtaa?

Poissa Puatsio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
Onkos se siinä termostaattikotelossa moottorin oikealla puolen edestä päin katsottuna? Sellainen vihreä anturin pääty jossa kaksinapainen liitin päässä.

Poissa suutinsuhvero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Jatkona tähän. Olen havainnut, että aina kun lämpömittari putoaa pelistä, EGR lopettaa toiminnan ja näyttöön tulee teksti "ajonvakautus vaatii huollon". EGR ja tämä ajonvakautuksen putoaminen vissiin liittyvät toisiinsa ainakin kun englanninkielisiä foorumeita lueskelee, mutta voiko tämä kaikki aiheutua jäähdytysnesteen lämpötila-anturin rikkoutumisesta?

-Moottori ei tiedä koneen lämpötilaa -> egr putoaa pois päältä -> ajonvakautus pois päältä

Poissa suutinsuhvero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Ongelma ratkesi, kirjoittelen jos jotain sattuu vaivaamaan sama vika.

Ongelma siis johtui jäähdytysnesteen lämpötila-anturin löystyneestä sähköliittimestä, eli huonosta kontaktista.

 

RallyBaron  Samppasport