RallyBaron  Samppasport

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 877672 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #630 : 09.08.2012, 11:06:50 »
Minkävuotisen Viton jousia etupäähän sai pätkittyä?

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #631 : 09.08.2012, 14:10:39 »
Minkävuotisen Viton jousia etupäähän sai pätkittyä?

Mulla on W638 Viton jouset, aika paljon lyhennettynä. Ja ne täytyy olla "rautajousialustan" jouset.....ilmajousitetussa takapäässä etujousikin on erilainen.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #632 : 09.08.2012, 15:52:13 »
Hehe!

On muuten oikeesti aika sopivan oloset nuo viton jouset 15,50mm paksut eli 1mm paksummat ku volvon omat.

KL:n tuotenumero 20623

ja rälläkkä laulaa ku sopivaa korkeutta niillä ehtii, katotaan mitä noista sais aikaan. ;D
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #633 : 09.08.2012, 16:03:54 »
osaako joku sanoa että millä iskareilla ja jousilla sais 740 sedanin takapään semmoiseksi että montussa ei ota pyörä kaareen kiinni vaikka takana istuisi kolme 100 kg jannua?

E :eli siis suurimman osan mielestä täysin järjettömän ja naurettavan jäykkää kivireki alusta ratkaisua taakse :hello:
keula alkaa olemaan kohta hyvä kun lepäilee iskareiden varassa :idiot2:

Laittamalla oikean kokoiset renkaat.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #634 : 09.08.2012, 16:04:32 »
Hehe!

On muuten oikeesti aika sopivan oloset nuo viton jouset 15,50mm paksut eli 1mm paksummat ku volvon omat.

KL:n tuotenumero 20623

ja rälläkkä laulaa ku sopivaa korkeutta niillä ehtii, katotaan mitä noista sais aikaan. ;D

Yläpäästä joutuu hiukan kumia muokkaan, alapää menee suoraan. Aika paljon joutu katkaseen, koska on sen verran jäykempi. Vakioiskareilla ei varmaan saa meneen leimalta.
Taisin ottaa niistä 2 kierrosta pois....enemmänkin olis kärsiny, mutta iskarin varren pituus tuli vastaan. Nyt jää vielä jousi mukavan piukalle. KUVA
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #635 : 11.08.2012, 02:48:20 »
Laittamalla oikean kokoiset renkaat.

Vai niin.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #636 : 11.08.2012, 22:28:40 »
osaako joku sanoa että millä iskareilla ja jousilla sais 740 sedanin takapään semmoiseksi että montussa ei ota pyörä kaareen kiinni vaikka takana istuisi kolme 100 kg jannua?

E :eli siis suurimman osan mielestä täysin järjettömän ja naurettavan jäykkää kivireki alusta ratkaisua taakse :hello:
keula alkaa olemaan kohta hyvä kun lepäilee iskareiden varassa :idiot2:
Ootko pohjaanlyöntikumeista kuullu? Tai jotain muuta vastaavaa sisäänjouston rajotinta askartelemaan.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #637 : 12.08.2012, 10:13:04 »
Ootko pohjaanlyöntikumeista kuullu? Tai jotain muuta vastaavaa sisäänjouston rajotinta askartelemaan.

Sehän se vasta fiksua sitten onkin kun auto makaa kokoajan pohjaanlyöntikumien päällä isosti kuormattuna.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #638 : 12.08.2012, 11:17:42 »
Tässähän haettiin sitä kivirekeä juuri? Helppo, halpa ja yksinkertanen ratkasu.
Vallilan takomo tms on varmaan ainoo vaihtoehto sitten, mistään tuskin valmiina löytyy tarpeeksi jäykkiä jousia tämmöseen..

Poissa Tähtinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #639 : 12.08.2012, 12:42:58 »
Moro

Mitäköhän herrat ovat sellaisesta mieltä kun itselä oli suunnitelmissa laittaa tohon karvalakki mallin 740 sedaniin vakion ilmaiskarit taakse+madallus jouset ja eteen myös madallus jouset ja tolpat ?
Noi ilmaiskarit tuli lähinnä sen takia mieleen että sais perän korkeutta tarvittaessa muutettua.
että olisiko järkevämpää laittaa myös taaksekkin kiinteät versiot, mielipiteitä otetaan vastaan.
Ja Volvoon sai osia Volvo-Autosta, eikä mistään Biliasta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #640 : 13.08.2012, 08:29:53 »
Lyhennetty kuormajousi kantaa riittävästi. Ilmaiskareissa ei ole riittävän suurta vaimennusta.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #641 : 13.08.2012, 09:47:41 »
Lyhennetty kuormajousi kantaa riittävästi. Ilmaiskareissa ei ole riittävän suurta vaimennusta.
Mutta ilmaiskareissa (monroe ride-leveler) on silti huomattavasti enemmän sisään ja ulos vaimennusta verrattuna normaaliin iskunvaimentimeen. Todettu kalibroidulla kädellä.

Poissa comanche

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #642 : 13.08.2012, 23:37:39 »
 :)

Takana farmarin vahvistetut kuormajouset ja korkeapainekaasuiskarit. Edessä 2 ja 1/4 kierrosta lyhennetyt lesjöfors madallusjouset. Eteen tulee kyllä dieselin jouset.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #643 : 14.08.2012, 13:15:49 »
Sehän se vasta fiksua sitten onkin kun auto makaa kokoajan pohjaanlyöntikumien päällä isosti kuormattuna.
No about yhtä fiksua kun korjata väärän rengaskoon aiheuttama toppareissa raapiminen jytymmillä jousilla...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #644 : 14.08.2012, 13:49:00 »
Lyhennetty kuormajousi kantaa riittävästi. Ilmaiskareissa ei ole riittävän suurta vaimennusta.

Ei kanna. Pitää nyt jäykentää.....
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

 

Autoracing  KL-varaosat