RallyBaron  Samppasport

B234F turbo C kadettiin

  • 181 Vastauksia
  • 68702 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #150 : 17.12.2014, 22:27:56 »
aikoinaan välikoppa escoon tein kardaanin 2litran oharille, yks osasen lyhensin ja hitsailin kiinni nii tärisi niin että paikat putos hampaista. sit vaihoin kaks osasen jota joutu kans lyhentään nii ei mittään kaikki tärinä katos, yks osanen taitaa olla paljon ronkelimpi heitoille.
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #151 : 18.12.2014, 01:37:29 »
aikoinaan välikoppa escoon tein kardaanin 2litran oharille, yks osasen lyhensin ja hitsailin kiinni nii tärisi niin että paikat putos hampaista. sit vaihoin kaks osasen jota joutu kans lyhentään nii ei mittään kaikki tärinä katos, yks osanen taitaa olla paljon ronkelimpi heitoille.

näin on. mulla alko jurraa 5 vaihteella 6800-7000kiekan kohilla ja ei millään jaksanut mennä yli muuta ku alamäessä. 2 osasen ku vaihto ni nyt menee 5 vaihteella rajottimeen mikä on 8000rpm

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #152 : 18.12.2014, 10:53:18 »
Nii justii.. mutta onhan noita autoissa vakionakin suht pitkiä yhdessä pätkässä..en tiiä joutuuko tuon muuttaa jossei rauhotu. tuo on kyllä sillee että alkaa täristä n.80 vauhissa ja loppuu viimeistään satasessa.

Tuossa on vaan hankala saada sopimaan kannatinta, tai tulee nii taakse että etu pätkä 2x pidempi ku taka pätkä.

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #153 : 18.12.2014, 11:21:23 »
oon kuullu huhuja että letkulemmarilla voi koittaa hakia paikaa painolle  ;D kuullosaa meleko sairaalta...
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #154 : 18.12.2014, 13:11:24 »
oon kuullu huhuja että letkulemmarilla voi koittaa hakia paikaa painolle  ;D kuullosaa meleko sairaalta...
Justii hain lemmareita! :D
Pitää koittaa niillä, mittaa heiton ja laittaa keveemmälle puolelle koittaa pyörittää pölkkyjen päällä.. voihan ne sitte vaihtaa johonki parempii ku löytyy paikat.. 

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #155 : 18.12.2014, 15:58:24 »
oon kuullu huhuja että letkulemmarilla voi koittaa hakia paikaa painolle  ;D kuullosaa meleko sairaalta...

Juurikin näin on tullut karsittua tärinöitä paristakin jordaanista ja olivat muuten molemmat kaksiosaisia, että ei sekään ketään autuaaksi tee, jos painot ovat viturallaan. Yksiosainenkin toimii oikein hienosti, kun homma on jiirissä.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #156 : 18.12.2014, 16:15:24 »
oha sulla ristinivelet linjassa ettei oo toine pää eriasennossa putkeen nähen. muistu mieleen yks jokkisauto jota koitetii dynossa ajaa mutta ei siittä mitää tullut ku kartaani vatkas nii paljoo vaikka olis suora. siinä oli toinen pää jotain 45 astetta eri asennossa ku toinen pää.
kartaani irti ja ruuvipenkissä  katkastiin ja oikastii pää samaan asentoo, kartaani paikalleen ja hitsatiin autossa kiinni kasaan, värinät miltein katos.

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #157 : 18.12.2014, 17:17:26 »
On ne joo samassa asennossa.. heitin vähä lemmaria sinne painoks, vähä se parani mutta ei aivan vissii riittäny.. pitää koittaa vähä lisätä vielä painoa.

Tiiä sitte onko enää edes kardaanista loput kun konekkin täräjää varmaa suunnillee 2000rpm kohalla.
Nyt meen irrottaa sen remmipyörän ja koitan saada sen jouston takas toimintaan.
Samalla rukataan pakonokan ajotus vakioon.

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #158 : 18.12.2014, 20:13:03 »
Nyt on remmipyörässä taas jousto toiminnassa ja pakonokan ajoitus vakio.. ei vaikuttanut mitään tärinään eikä nokan ajotusta ainakaa persdynolla huomannu mitää eroa. :D
Ihmetyttää kyllä toi melko laiskanpulskea kulkupuoli.. tiiä sitte tuntuuko vaan kun on 3.3 perävälitys ja 15" talvirenkaat..

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #159 : 18.12.2014, 20:19:17 »
Eihän se kardaanin yks tai kaksosasuus mitään vaikutus kun suurimmassa osassa noissa vanhemmissa ameriikan lotjakkeissa on yksosainen kardaani, ja kyllä niittenkin läpi voimaa kulkee :D

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #160 : 18.12.2014, 21:31:59 »
Eihän se kardaanin yks tai kaksosasuus mitään vaikutus kun suurimmassa osassa noissa vanhemmissa ameriikan lotjakkeissa on yksosainen kardaani, ja kyllä niittenkin läpi voimaa kulkee :D
Ei sillä varmaan ookkaan mitää muuta merkitystä jos on puntissa mutta aattelis että pitkä tosiaan on herkempi epätasapainolle kun alkaa herkemmin taipua ja tilanne vaan pahenee sitten.. mitä lyhyempi aksila niin sitä ohuempi kestää, varmaan se on suurin syy siihen ettei tärise niin helposti.
lyhyemmät pätkät ei taivu ja hyvällä tuurilla vatkaa erisuuntii :D

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #161 : 21.12.2014, 16:04:31 »
En enää keksi kyllä tuohon akseliin mitää, painottamalla menee aina pahempaan, taitaa olla joku muu ongelma tuossa. pitää ottaa irti ja tarkastella vähä nevelien kuntoa..
olisko kellää isoon perään sisuksia 3.6 tai tiuhemmalla välityksellä? kemppi käy tai hajonnut josta saa vielä hitsaamalla tehtyä..?

Poissa kuulapaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #162 : 21.12.2014, 17:40:11 »
Onko ristikonhaarukat menny puolkierrosta väärin kasatessa? Täristää ihan varmasti jos ovat..

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #163 : 21.12.2014, 18:16:43 »
Onko ristikonhaarukat menny puolkierrosta väärin kasatessa? Täristää ihan varmasti jos ovat..
Siis kuinka puolikierrosta väärin? liukupään ristikot on sekotettu, eli kun oon tehyt niin että vaihdoin liukuvan haarukan pariks laipallisen haarukan, eikö noita saa sekottaa tai onko haarukat jotenki epäsymmetriset että pitää olla oikee päi?
Oon aatellu että haarukat on samanlaisia ja ristikot samate, eikö näin...?

akselin päissä ristikot on toisiinsa nähden oikeassa asennossa.

Poissa kuulapaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #164 : 21.12.2014, 22:33:22 »
Starletin kardaaniin vaihdoin ristikot ja meni toinen pääty "väärinpäin" se jyristi ja täristi, korjaantui kun purki ja kasas uudelleen toisin päin.

 

Futurez  Kulkukoira