Carcom Oy  Ateho

Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"

  • 833 Vastauksia
  • 151615 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #735 : 09.04.2021, 08:34:27 »
Ikävä ylläri kun pyörä lähtee käveleen.. Mulla on kerran löystynyt seiskasta samalla tavalla, mutta huomasin sen kyllä välittömästi perstuntumalla vaikka takapäästä löystyi ettei suoraan rattiin vaikuttanut. Ei siis päässy karkaamaan ja saa ajaa aika pitkään ennenkun se tosiaan irtoo kokonaan.

Oon sen jälkeen käyttänyt lyhkäsiä aluvanne muttereita spacerin kiinnitykseen kun niissä on pikkasen isompi kartio mitä orkkis muttereissa. En usko että auton omis pinnapulteis on mitään vikaa.

Oman mielenrauhan takia vaihdetaan pultit.
Jännä vaan kun kaikki mutterit oli kiristetty niin vajaa 2km matkalla kaikki ruuvautui totaalisesti irti  :o
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #736 : 09.04.2021, 11:45:40 »
Oman mielenrauhan takia vaihdetaan pultit.
Jännä vaan kun kaikki mutterit oli kiristetty niin vajaa 2km matkalla kaikki ruuvautui totaalisesti irti  :o
nyt täytyy sanoo et enempi kuin jännä,tuntuu mahdottomalta tollamatkalla jos ja kun on ollut kiinni,mites muut pyörät?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #737 : 09.04.2021, 18:27:04 »
nyt täytyy sanoo et enempi kuin jännä,tuntuu mahdottomalta tollamatkalla jos ja kun on ollut kiinni,mites muut pyörät?
Kaikissa oli mutterit löystynyt, ei kuitenkaan näin pahasti. Eli vika nyt joko mutterissa, pinna pultis tai molemmissa. Tai sit vaan hauiksessa voima vähentynyt radikaalisti kun kiristäny spacerit
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #738 : 09.04.2021, 19:16:53 »
Mä voisin veikata, että vika on liian pehmeässä spacerin materiaalissa ja keskityksen puuttumisessa yhdessä.

Alumiinispaceri toimii, jos on kunnon keskitys, mutta pelkkien pulttien varassa kartiot/reiät ei kestä. Renkaan pyörimissuunnasta taas johtuu se, että löystyneet mutterit lähtevät toisella puolella löystymään lisää. Tästähän syystä jossain raskaammissa ajoneuvoissa on toisella puolen autoa vääränkätiset kierteet pyöränmuttereissa.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #739 : 09.04.2021, 19:52:34 »
Mä voisin veikata, että vika on liian pehmeässä spacerin materiaalissa ja keskityksen puuttumisessa yhdessä.

Alumiinispaceri toimii, jos on kunnon keskitys, mutta pelkkien pulttien varassa kartiot/reiät ei kestä. Renkaan pyörimissuunnasta taas johtuu se, että löystyneet mutterit lähtevät toisella puolella löystymään lisää. Tästähän syystä jossain raskaammissa ajoneuvoissa on toisella puolen autoa vääränkätiset kierteet pyöränmuttereissa.

Jotain tälläistä voi olla kyseessä  ???
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1041
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #740 : 09.04.2021, 21:37:43 »
Mulla on itellä J-Specin spacerit joka autossa, akselikeskittävät ja vanteeseen keskittävät. Kiinnitys mukana tulevilla muttereilla / pulteilla. Ainakin ton 240 kanssa on saanut jälkikiristellä parikin kertaa siltikin, ennenkuin ovat asettuneet kunnolla.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #741 : 10.04.2021, 12:10:19 »
Mulla on itellä J-Specin spacerit joka autossa, akselikeskittävät ja vanteeseen keskittävät. Kiinnitys mukana tulevilla muttereilla / pulteilla. Ainakin ton 240 kanssa on saanut jälkikiristellä parikin kertaa siltikin, ennenkuin ovat asettuneet kunnolla.

Okei, tässä 144 takana iha muutaman millin ulonema mihin sais keskitettyä, etee sais paremmin keskitettyä jos ois sellanen spaceri missä sopiva keskireikä  ::)

Edit: eipäs muuten olekaan takana mitää mihin keskittää  ;D
« Viimeksi muokattu: 10.04.2021, 12:17:20 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #742 : 11.04.2021, 22:07:29 »
Mä voisin veikata, että vika on liian pehmeässä spacerin materiaalissa ja keskityksen puuttumisessa yhdessä.

Alumiinispaceri toimii, jos on kunnon keskitys, mutta pelkkien pulttien varassa kartiot/reiät ei kestä. Renkaan pyörimissuunnasta taas johtuu se, että löystyneet mutterit lähtevät toisella puolella löystymään lisää. Tästähän syystä jossain raskaammissa ajoneuvoissa on toisella puolen autoa vääränkätiset kierteet pyöränmuttereissa.

Mulla ollut vuosia pelkästään pulttikeskittävät spacerit ilman ongelmia. On tullut ajettua rataa semislickseillä ja normi käyttöautoilua joka kelissä. Ei ravista eikä ole löystyneet. Pultit sen keskityksen hoitaa.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #743 : 12.04.2021, 07:47:46 »
Mulla ollut vuosia pelkästään pulttikeskittävät spacerit ilman ongelmia. On tullut ajettua rataa semislickseillä ja normi käyttöautoilua joka kelissä. Ei ravista eikä ole löystyneet. Pultit sen keskityksen hoitaa.

Okei, hyvä tietää että jollakin ne pysynt.hyvin nyt kun tullut pelkkää negatiivisia kokemuksia spacereista.  Uskon että kun uudet pultit ja mutterit laittaa ja hoitaa kiristykset kuntoon sit että ajaa ja kiristää, ajas ja kiristää yms niin ne siel saattad pysyäkin
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #744 : 12.04.2021, 08:33:55 »
Kyllä ne minullakin pysyi 940:n alla.

Tuo 2km ajoa ennen putoamista on niin lyhyt matka että jonkinlainen asennusvirhe tulee mieleen. Koska vain sormikireydellekkin vedetyt pultit ovat pysyneet moninkertaisesti pidemmän matkan. Tai sitten mutterit pyörii extra kevyesti kierteillä.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #745 : 12.04.2021, 19:18:03 »
Kyllä ne minullakin pysyi 940:n alla.

Tuo 2km ajoa ennen putoamista on niin lyhyt matka että jonkinlainen asennusvirhe tulee mieleen. Koska vain sormikireydellekkin vedetyt pultit ovat pysyneet moninkertaisesti pidemmän matkan. Tai sitten mutterit pyörii extra kevyesti kierteillä.
Jotain tässä on käynyt. En pois sulje mahdollisuutta omaan virheeseen mutta kyllä ne kaikki oli kiristetty. Auto kun seisoi vielä nostimella monta kuukautta ilman renkaita ja vanteita pelkillä spacereillä. Noh vahinko on jo tapahtunut m, tulevaisuudessa ainakin varmasti muistaa tarkistaa kaikki. Ja jos spacerit viel alle jätän, en lähde pihatietä pidemmälle ilman kolmen kertaista kiristystä
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #746 : 12.04.2021, 19:37:09 »
Eli volvon muttereilla oli spaceri kiinni? Käyköhän niissä kartio noihin lättyihin?
 Jos on eri kulmassa niin ne kiristyy vain siltä alalta mitä metalli antaa reunasta periksi. Ja sitten kun lähtee ajamaan, antaa enemmän periksi ja kohta ovat löysällä.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #747 : 12.04.2021, 21:50:59 »
Nyt piti oikeen kaivaa paintti esille ja piirtää kuva miten mulla kävin kerran harraste drifti hommissa. 940 volvoon laitettiin taakse etuvetoisen volvon vanteet jotka jäi kantamaan kuvan mukaisesti ja ei kovin pitkään mennyt kun kuskin puoleinen pyörä lensi takaa menemään. Syynä oli tuo kuvassa näkyvä homma (jos kuvasta ymmärtää)  :D Ja olis siis ilman spaceria.

Ruskea esittää vannetta ja tuo harmaa jarrulevyä/keskiötä mihin pinnapultit kiinnittyy.


« Viimeksi muokattu: 12.04.2021, 22:48:14 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #748 : 13.04.2021, 06:26:25 »
Nyt piti oikeen kaivaa paintti esille ja piirtää kuva miten mulla kävin kerran harraste drifti hommissa. 940 volvoon laitettiin taakse etuvetoisen volvon vanteet jotka jäi kantamaan kuvan mukaisesti ja ei kovin pitkään mennyt kun kuskin puoleinen pyörä lensi takaa menemään. Syynä oli tuo kuvassa näkyvä homma (jos kuvasta ymmärtää)  :D Ja olis siis ilman spaceria.

Ruskea esittää vannetta ja tuo harmaa jarrulevyä/keskiötä mihin pinnapultit kiinnittyy.



Samasta syystä piti ajaa 59° North Wheels- vanteisiin pieni senkki ennen 240 alle laittoa. Rengasliikkeen asentaja huomasi vanteita ihastellessaan samalla kuin totesi, että eivät tule muutenkaan mahtumaan :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #749 : 13.04.2021, 17:33:37 »
Nyt piti oikeen kaivaa paintti esille ja piirtää kuva miten mulla kävin kerran harraste drifti hommissa. 940 volvoon laitettiin taakse etuvetoisen volvon vanteet jotka jäi kantamaan kuvan mukaisesti ja ei kovin pitkään mennyt kun kuskin puoleinen pyörä lensi takaa menemään. Syynä oli tuo kuvassa näkyvä homma (jos kuvasta ymmärtää)  :D Ja olis siis ilman spaceria.

Ruskea esittää vannetta ja tuo harmaa jarrulevyä/keskiötä mihin pinnapultit kiinnittyy.


Täytyypä tarkastaa tämä

Eli volvon muttereilla oli spaceri kiinni? Käyköhän niissä kartio noihin lättyihin?
 Jos on eri kulmassa niin ne kiristyy vain siltä alalta mitä metalli antaa reunasta periksi. Ja sitten kun lähtee ajamaan, antaa enemmän periksi ja kohta ovat löysällä.

Juu siis alkuperäsillä vanteiden muttereilla oli kiinni. Nyt verrattiin uusiin muttereihin niin
uusissa on paljon leveämpi kartio, istuu kyllä paremmin spaceriin..
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

 

Autoracing  KL-varaosat