Autodiagnoosi  Carcom Oy

D5 lastutus

  • 978 Vastauksia
  • 403776 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jantunen

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 317
    • Sercap Huoltopalvelut Oy
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #930 : 01.09.2018, 22:11:00 »
Tuohon ei tarvi aukaista ecua. Menee ohjelma sisään liittimen pinneistä jos ei muuten saa kirjoitettua.
nyk. V70 vm.2003 D5 man xxxhv / 6xxnm
ex.   V70 vm.2004 D5 man
ex.   V70 vm.1998 D5252T

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #931 : 02.09.2018, 09:29:09 »
Tuohon ei tarvi aukaista ecua. Menee ohjelma sisään liittimen pinneistä jos ei muuten saa kirjoitettua.

Suunnilleen kaikki 1999-2007 valmistetut menee oikealla työkalulla OBD-portista.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #932 : 02.09.2018, 20:39:57 »
Suunnilleen kaikki 1999-2007 valmistetut menee oikealla työkalulla OBD-portista.

Onko OBD portti viisain tapa? Tuntuisi että on. Ainakaan ei pysty sössimään ECU:a piloille niin helposti(?)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #933 : 03.09.2018, 07:56:50 »
Onko OBD portti viisain tapa? Tuntuisi että on. Ainakaan ei pysty sössimään ECU:a piloille niin helposti(?)

Lyhyesti sanottuna silloin jos Obd:n kautta saadaan luettua kaikki oleelliset kartat niin kyllähän se silloin on. Ainakin silloin ecun avaaminen on tarpeetonta ns. BDM-lukua varten.
 
Ja hieman pidemmästi:

On olemassa työkaluja, jotka kykenevät lukemaan yhtä laajasti kuin Bdm käyttämällä Obd-protokollaa. Paljon on siis kiinni virittäjän työkalupakista.

Itse pyrin välttämään ecun avaamista, koska aina siihen sisältyy riskejä vaikka on vuosia korjannut ja ohjelmointi ko. purkkeja. Myös ylimääräinen mekaaninen rasitus piirikortille, komponenteille ja juotoksille jää silloin mahdollisimman vähäiseksi. Volvon ecuissa tällaisia ecuja alkaa olla ~ 2006 mallista eteenpäin.

Osaamaton tai osaava saattaa joutua myös tietotekniikan vuoksi joskus kimurantteihin tilanteisiin ja auto "kuolee". Näissä tilanteissa usein ecu on pakko avata.

Ohjelmointityökaluja on markkinoilla karkeasti kymmenkunta merkkiä. Jokainen on erilainen siinä mitä pystyy kirjoittamaan Obd:n kautta ja mitä ei. Useimmat viralliset master-työkalut maksavat alkaen noin 5k€ alv.0% parhaimmat jopa tuplat enemmän. Silloin yleensä tehdään sillä metodilla kuin omalla työkalulla voi, jotta liiketoiminta olisi mahdollisimman kannattavaa.

Työkalun valinta on yleensä aina jonkinlainen kompromissi. Siispä ohjelmointitavan sijaan eniten kiinnittäisin ohjelmoijaa valittaessa huomiota ammattitaitoon, ja vastuulliseen toimintaan jos/kun jotain sattuu ohjelmoinnissa.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2018, 07:59:31 kirjoittanut jp_olli »
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Teeneli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #934 : 19.10.2018, 07:20:33 »
Tuli ostettua v70 D5 163hv automaatti -05 maltillisilla kilsoilla. Kauan hain ja nyt auto pihassa. Kukas mulle laittais asiallisen softan tuohon ?
Satakunnan alueella asun, mutta välimatka ei ole este jos laatu ja hinta kohtaavat. Ehdotuksia, vinkkejä ? Kiitos

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #935 : 19.10.2018, 07:56:21 »
Tuli ostettua v70 D5 163hv automaatti -05 maltillisilla kilsoilla. Kauan hain ja nyt auto pihassa. Kukas mulle laittais asiallisen softan tuohon ?
Satakunnan alueella asun, mutta välimatka ei ole este jos laatu ja hinta kohtaavat. Ehdotuksia, vinkkejä ? Kiitos
Taitaa olla matkanvarrella foorumilainen volvotdi miltä ohjelmoinnit onnistuu hyvällä  laatu ja hinta suhteella ;)
http://www.xn--listehoa-2zaa.fi/
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #936 : 12.11.2018, 00:48:25 »
Jos tuohon omaan 2098 d5 185hp laittaisi lastua niin mitä? Tuo rica kiinnostaisi jos sen saa myös tuolla loaderilla pois ja jos oikein käsitin niin netissä hoituu kaikki. Eli ei tartte käydä missään? Mitähön nuo maksaa? Mutta rica ei varmaan ohjelmoi egrää pois missään stagessa?

Jos ei, niin sitten varmaan optimoiautosi.fi, se löytyy paikkakunnalta. Eli Kuopiosta. Tuolla noin 600 optimointi ja egr: n poisto softalla. Vaan saako tuolta muuta kuin tuon eco- ohjelman, eli noin 205hp ja 450nm?

Vai onko Kuopion suunnassa muita paikkoja?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6041
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #937 : 12.11.2018, 07:14:36 »
Mun käsitys on että ricat ei koske egr:ään eikä dpf:ään, mutta netin kautta hoituu kyllä jos silleen tuettu auto.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa 855 TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #938 : 12.11.2018, 21:29:10 »
Jos tuohon omaan 2098 d5 185hp laittaisi lastua niin mitä? Tuo rica kiinnostaisi jos sen saa myös tuolla loaderilla pois ja jos oikein käsitin niin netissä hoituu kaikki. Eli ei tartte käydä missään? Mitähön nuo maksaa? Mutta rica ei varmaan ohjelmoi egrää pois missään stagessa?

Jos ei, niin sitten varmaan optimoiautosi.fi, se löytyy paikkakunnalta. Eli Kuopiosta. Tuolla noin 600 optimointi ja egr: n poisto softalla. Vaan saako tuolta muuta kuin tuon eco- ohjelman, eli noin 205hp ja 450nm?

Vai onko Kuopion suunnassa muita paikkoja?

Käy Kajaanissa Kari Tuikkalan luona.
Volvo V70 D5 AWD M6 -08
Volvo 244 GL -77, B21E + BW35

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #939 : 16.11.2018, 18:11:41 »
Luulenpa että saatan kallistua rican stage kakkooseen

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #940 : 16.11.2018, 20:30:26 »
Luulenpa että saatan kallistua rican stage kakkooseen
Ei ollenkaan huono valinta. Lukijan kanssa saat kaikki alemmat ohjelmat tietokoneelle ladattavaksi 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #941 : 17.11.2018, 16:06:40 »
Se lukija on iso syy valintaan

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #942 : 22.11.2018, 19:47:19 »
Rica stage 2 tuli. Tuntuu olevan puhtia, nastat kyllä vähenee.

Voipi olla että talveksi laitan stage ykkösen tai i powerin

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6041
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #943 : 22.11.2018, 20:45:04 »
Jotenkin on niin mukava että toisin kun luulin en ehkä downgreidaa, harmittaisi kumminkin. Toki sit kun vikoja diagnosoi niin voi olla lastu Vidaa häiritsemässä ja pitää sen takia muuttaa vakioksi välillä.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Mr.Classic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #944 : 27.11.2018, 17:11:12 »
Kertokaas nyt viisaammat onko näissä 2.4D ja D5 koneissa isoja eroja vai ei lainkaan. Mieleni halajaa -09 s60 2.4D 96kw manuaali versioon lisää voimaa ja mitähän tuosta uskaltasi ottaa ulos. Jossain toisessa ketjussa oli jo aiheesta vähän puhetta mutta osa pajoista tosiaan lupaa n. 200hp ja 400nm ja joku taas vain 160hp ja 360nm.
Toki nuo pienemmät tehot riittäisivät vallan hyvin näin pappamallin kuskille...  ;D

Ja Oulun korkeudelta saa esittää suosituksia ohjelmoijista.

 

Samppasport  Futurez