Proturbo  Autodiagnoosi

D5 lastutus

  • 978 Vastauksia
  • 403799 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #510 : 04.05.2014, 23:25:10 »
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #511 : 05.05.2014, 00:45:48 »
http://www.jpro.fi/tuotteet.html?id=1034%2F1746
http://www.jpro.fi/tuotteet.html?id=1030%2F1745

Mites tommoset eroo lastusta ja mitä noi tekee?
Noilla huijataan auton ECUa yleensä nostamaan polttoaineen painetta ylemmäs.
Boksi kytketään useimmiten paineanturin johtosarjaan ja annetaan väärää tietoa paineesta ECUlle joka nostaa paineen kovemmaksi.
Kovempi paine -> Enemmän tavaraa koneeseen samalla suuttimen aukioloajalla.

Ehkä toimii, ehkä ei. Itse en autooni tuollaista laittaisi.
Kuormittaa pumppua, suuttimia jne.

Tuohon hintaan kun pistää 200e päälle, niin saa kunnollisen juuri siihen autoon tehdyn softan eli "lastun".
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #512 : 05.05.2014, 00:49:42 »
Noilla huijataan auton ECUa yleensä nostamaan polttoaineen painetta ylemmäs.
Boksi kytketään useimmiten paineanturin johtosarjaan ja annetaan väärää tietoa paineesta ECUlle joka nostaa paineen kovemmaksi.
Kovempi paine -> Enemmän tavaraa koneeseen samalla suuttimen aukioloajalla.

Ehkä toimii, ehkä ei. Itse en autooni tuollaista laittaisi.
Kuormittaa pumppua, suuttimia jne.

Tuohon hintaan kun pistää 200e päälle, niin saa kunnollisen juuri siihen autoon tehdyn softan eli "lastun".

Näin sen ajattelinkin että huijataan antureita. Kyllä mää sen oikean lastun sitten laitan kun on sen aika.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa Jenze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #513 : 09.05.2014, 12:52:54 »
uusi clubisti kyselee:
Tuli sitten hommattua eka Volvo,
Ja tietty ensimmäinen ajatus olisi lisätä hieman tehoa...
Eli d5 205hv pata '11 geartronic.

Minkälainen homma on tyhjätä dpf? löytyykö katsastusmiehiä huijaavia tyhjiä jotta saisi alkuperäisen talteen?
Osaako laatikko automaagisesti käyttää lisääntynyttä vääntöä? tuntuu siltä että vakiokin heittää liian helposti pienempää silmään, vähän kun polkaisee kaasua niin heittää niin pienelle että kierrokset reilusti yli 3000, ja sitten täytyykin melkeen heti arpoa isompaa. Tuleeko tähän parannusta?

Tietääkö joku asiantuntevaa pajaa Varsinais suomesta? Turku ja lähimaasto.
tehonlisäys+ dpf delete+ (järkeä laatikkoon). Plussaa olisi dyno mahdollisuus ennen/jälkeen.

Google on jo laulanut sen verran että alkaa olla pää sekaisin...



Audi A6 Allroad
ex v70 D5 205hv '11 geartronic

Poissa Tomppa K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #514 : 09.05.2014, 14:00:14 »
Tuonne Atehon Rica ohjelmointitapahtumaan 24. ja 25.5. on aika hyvin porukkaa menossa
Ja mitä enemmin porukkaa, sen halvemmaksi ohjelmointi tulee  :)

www.ateho.fi
on lisätietoa...

V70 R -98 ja XC60 R-DESIGN -10

Poissa Jenze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #515 : 09.05.2014, 16:39:04 »
Katsoinkin tuota mutta aikataulu ja sijainti on hankala,
Pitäisi dpf ensin poistaa tai tyhjätä,
ja onnistuuko sellainen ohjelmointi tuollaisessa massavihkimisessä ? :)

En kyllä mitään Max tehoja kaipaa, mutta haluan sen tukoksen pois jos ohjelmoimaan lähden.
Melkein yhtä paljon kiinnostaa kulutuksen pieneneminen kuin tehon lisääminen.

edit: Kiitoksia yksityisviestistä, tsekkaan homman...
Audi A6 Allroad
ex v70 D5 205hv '11 geartronic

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6371
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #516 : 09.05.2014, 17:10:41 »
uusi clubisti kyselee:
Tuli sitten hommattua eka Volvo,
Ja tietty ensimmäinen ajatus olisi lisätä hieman tehoa...
Eli d5 205hv pata '11 geartronic.

Minkälainen homma on tyhjätä dpf? löytyykö katsastusmiehiä huijaavia tyhjiä jotta saisi alkuperäisen talteen?
Osaako laatikko automaagisesti käyttää lisääntynyttä vääntöä? tuntuu siltä että vakiokin heittää liian helposti pienempää silmään, vähän kun polkaisee kaasua niin heittää niin pienelle että kierrokset reilusti yli 3000, ja sitten täytyykin melkeen heti arpoa isompaa. Tuleeko tähän parannusta?

Tietääkö joku asiantuntevaa pajaa Varsinais suomesta? Turku ja lähimaasto.
tehonlisäys+ dpf delete+ (järkeä laatikkoon). Plussaa olisi dyno mahdollisuus ennen/jälkeen.

Google on jo laulanut sen verran että alkaa olla pää sekaisin...

Kysyppä Moonlight Motorsportista. Sijaitsee Maskussa ja onnistuneesti on tenhyt minunkin autoon softauksen hiukkaspöntön tyhjennyksen jälkeen.

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #517 : 09.05.2014, 19:10:13 »
Meiltäkin löytyy Turusta paikka missä tehdä ja samalla kannattaa EGR poistaa ohjelmasta. Laatikkoon tehdään oma softa, joten muuttuu kivaksi ja loppuu se ärsyttävä vatkaaminen. Tuosta mallista joutuu ecun aukomaan, mutta sen nyt varmaan jo tiesit kun tunnuit olevan perillä näistä mahtavista saastelaitteista  :D
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #518 : 25.05.2014, 15:52:38 »
Onkos kukaan mittaillut arvoja miten 185hv automaatti awd kiihtyy esim. 0-100 tai 60-120?

Jäi itseltä tuo tekemättä ja nyt kun on laitettu Rican 220/460 softa sisään niin olis tehny mieli verrata minkälainen ero vakioon tuolla syntyy.

Ja kun perstuntumalla en hirveätä eroa huomaa kaikissa tilanteissa. VIDAlla luin kuitenki koodit ja tallentuneena oli kyllä koodit mitkä kertoo ettei ole vakiosofta eli pitäs olla softat kunnossa. Täytyy ens viikolla tehdä laatikon mukautuksien nollaus ja opetusajo sille niin katsotaan onko mitään vaikutusta. Tietty ilmatkin on nyt tosi kuumat mutta ei kait ne niin paljoa vaikuta...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1695
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #519 : 25.05.2014, 21:04:30 »
Harmi että en kokeillut ennen lastua. Tuossa on yksi neljästä taltioidusta kokeilustani lastulla. Pitäisi olla suht samat tehot. Kyseessä Optimoi autosi ohjelmointi. Tee vastaava video niin saataisiin verrokkia.Volvo V70 D5 AWD aut. 0-100 in 7.7s and 80-120km …: http://youtu.be/SUiDnaKYbpI
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #520 : 25.05.2014, 23:41:20 »
Mun vakio D5 meni 10s pintaan 0-100kmh etuveto ja geartronic. 163hp
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #521 : 26.05.2014, 17:37:01 »
Onkos kukaan mittaillut arvoja miten 185hv automaatti awd kiihtyy esim. 0-100 tai 60-120?
TM 17/2006 S80 etuveto 0-100 8,9s, 60-120 8,6s .
« Viimeksi muokattu: 26.05.2014, 17:39:03 kirjoittanut virkpe »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #522 : 26.05.2014, 17:57:27 »
Josk kulutusmittauksissa on muuttujia, niin sekuntikelloa vastaan niitä riittää vielä enemmän ja erot tulee helpolla näkyviin... Tyhjä tankki vs. täysi näkyy, rengastus jne. jne.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1695
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #523 : 26.05.2014, 18:10:45 »
Niinpä, mulla talvidieseliä tyhjähkö tankki kuten videolla näkyy. 16" kitkat alla ja lämpöä ulkona kuusi astetta.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2014, 18:22:42 kirjoittanut J2K »
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #524 : 26.05.2014, 19:21:39 »
Vähän prodieseliä tankkiin, kylmä kevätilma, kesärenkaat ja puhdas asfaltti, sekä uudet öljyt / suodattimet ja ja kaikki turha kama autosta pois ;D

Milloinkohan joku TM ottaa virisoftat vertailuun. Historiia vireistä löytyy, asensivathan he Sierraankin turbon joskus miekka & kirves.

 

Proturbo  Autodiagnoosi