Futurez  Kulkukoira

D5 lastutus

  • 978 Vastauksia
  • 403785 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #525 : 26.05.2014, 20:36:26 »
Softavertailu on ollukkin muuten tm:ssä,  vw 1.9tdi:ssä kokeilivat ; )
En muista nyt vuotta mutta on useampivuosi jo aikaa.
V70 D5 AWD Summum A -08

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #526 : 26.05.2014, 21:08:10 »
Softavertailu on ollukkin muuten tm:ssä,  vw 1.9tdi:ssä kokeilivat ; )
En muista nyt vuotta mutta on useampivuosi jo aikaa.
TM 9/2008 ABT ja BSR lastut testissä!
"Luvattoman hauskaa Heti ensimmäisistä metreistä huomaa, kun autoa on viritetty. Jos lähtee ripeästi liikkeelle ja käyttää kaasua reippaasti, renkaat sutaisevat helposti. Kiihdytyksessä on tunne, että isompaa pykälää saa hakea koko ajan. Käytännön etu ilmenee ohituksissa. Ne onnistuvat suurimmalla vaihteella aikaisempaa selvästi ripeämmin. Viritetyllä autolla tekee myös mieli fiilistellä ja tunnustella, kuinka kivasti moottori vetää…"

Noin puoli sekuntia parani 0-100km/ ja kulutus putosi hivenen ABT 0,1desiä!
Viritykset oli tosi maltilliset!
   ABT        BSR            Vakio
90 (125)  100(136)     74 (101)
     290           295            240
Vääntö(Nm)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Matti Virtanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #527 : 26.05.2014, 21:11:42 »
Joku kun tekee testin jossa moottorina on D5, niin BSR tai Rica ottaa voiton.
En ikinä vastaa tuntemattomaan numeroon, laitan luurin korvaan tai annan soida. Jos ei runkkarit uskalla soittaa omalla numerolla niin turha edes vaivautua vastaamaan. Miksi jotkut soittavat salaisesta?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #528 : 26.05.2014, 22:13:18 »
Tuliskohan noi samasta lähteestä? Mä luulen, että Volvojen olessa testipenkkinä testin voittaisi Polestar. En ihmettelisi, vaikka senkin kehitystyö tehtäisiin Rican pajalla, joka oli muutamia vuosia sitten jonkunlainen hovihankkija keski-euroopassa.. takuu säilyi ja myytiin Volvon diilereiden verkostosta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #529 : 27.05.2014, 06:47:39 »
Tuliskohan noi samasta lähteestä? Mä luulen, että Volvojen olessa testipenkkinä testin voittaisi Polestar. En ihmettelisi, vaikka senkin kehitystyö tehtäisiin Rican pajalla, joka oli muutamia vuosia sitten jonkunlainen hovihankkija keski-euroopassa.. takuu säilyi ja myytiin Volvon diilereiden verkostosta.
Varmastin, jos arvostelussa on mukana se, että Polestar on ainut minkä saa virallisestin rekisteriotteeseen/ mahdollinen takuu säilyy :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #530 : 27.05.2014, 09:59:32 »
Rica ja BSR ovat myös muutoskatsastuskelpoisia, vai onko jotain  muuttunut viimevuosina?... Mutta oletan, että Polestarin "valmistajan" softana saisi jonkun extra pisteen ja sen turvin voittaisi. Jotain custom-versiota kehuttaisiin "raakaa voimaa" tjsp. ja toisaalta haukuttaisiin putkesta tulevista myrkyistä, riskeistä muun tekniikan kestossa ja pienemmän toimittajan jutuista.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2014, 10:50:25 kirjoittanut D5GT »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #531 : 27.05.2014, 10:18:35 »
Rica ja BSR ovat myös muutoskatsastuskelpoisia, vai onko jotain  muuttunut viimevuosina?... Mutta oletan, että Polestarin "valmistajan" softana saissi jonkun extra pisteen ja sen turvin voittaisi. Jotain custom-versiota kehuttaisiin "raakaa voimaa" ja toisaalta haukuttaisiin putkesta tulevista myrkyistä, riskeistä muun tekniikan kestossa ja pienemmän toimittajan jutuista.
Polestar taitaa olla ainut, mikä toimittaa viralliset laput millä auton saa muutoskatsastettua ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #532 : 29.05.2014, 21:01:41 »
Pyysin duunikaveria kokeilemaan tuota mun autoa että miten se tuntuu kulkevan. Hänellä itellä on täysin samanlainen peli, hieman vähemmän ajettuna tosin kuin tuo omani. Hän ainakin meinas että kulkee aivan toiseen tyylin kuin hänen autonsa. Alkoi kuulema tekemään mieli samanlaista tehonlisäystä :)

Eli kyllä sinne pellin alle on vissiin jokunen hevonen lisää ilmestynyt.
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #533 : 02.06.2014, 12:06:02 »
Bilia lähetti Polestar tarjouksen. 205hp / 450 nm saisi nyt 899 e asennettuna. (Miten ton voisi ostaa irtomyynnistä  ;D) Listahinta 1199 e.

Poissa jphamala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #534 : 13.06.2014, 09:49:41 »
Hei,

Tarkoitus olisi käydä juhannuksena Virossa auton (V70 D5 v.2004) kanssa ja bongasin tämmöisen: http://www.chip.ee/. Ei kellään sattuisi olemaan mitään kokemuksia kyseisestä firmasta tai henkilöstä Urmo Jürisoo? Tämä paikka ilmeisesti välittää samaa ohjelmaa: http://kgp.ee/chiptuning/.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #535 : 13.06.2014, 10:30:53 »
Laatikkoon tehdään oma softa, joten muuttuu kivaksi ja loppuu se ärsyttävä vatkaaminen. Tuosta mallista joutuu ecun aukomaan, mutta sen nyt varmaan jo tiesit kun tunnuit olevan perillä näistä mahtavista saastelaitteista  :D
En tiedä onko tuo laatikon ohjelmointi sitten kannattava juttu vai ei. Ainakin itsellä on tietyllä kevyellä kaasun asennolla 2-3 vaihto turhankin napakka.
Tosin auton bensiini mutta sama 6 v laatikko liene dieseleissäkin.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Jenze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #536 : 13.06.2014, 11:54:09 »
En tiedä onko tuo laatikon ohjelmointi sitten kannattava juttu vai ei. Ainakin itsellä on tietyllä kevyellä kaasun asennolla 2-3 vaihto turhankin napakka.
Tosin auton bensiini mutta sama 6 v laatikko liene dieseleissäkin.

Missä sun auto ohjelmoitiin? Onko sulla laatikko ohjelmoitu oikeasti erikseen?
Mulle toinen paikka sanoi ettei laatikkoa ketään ohjelmoi, vaan sen käytös muuttuu kun tehoa/vääntöä tulee lisää. Tiedä sitten....
Audi A6 Allroad
ex v70 D5 205hv '11 geartronic

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2135
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #537 : 13.06.2014, 11:56:47 »
En tiedä onko tuo laatikon ohjelmointi sitten kannattava juttu vai ei. Ainakin itsellä on tietyllä kevyellä kaasun asennolla 2-3 vaihto turhankin napakka.
Tosin auton bensiini mutta sama 6 v laatikko liene dieseleissäkin.

Ei tuosta ennen kukaan ole valitellut, päinvastoin porukka tykkää juuri erityisesti laatikon käyttäytymisestä softan jälkeen. Sulta voisi koittaa oppimisarvoja nollailla jos on jäänyt oppimishalut jumiin, mitä ne joskus tekevät.

Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2135
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #538 : 13.06.2014, 12:04:11 »
Missä sun auto ohjelmoitiin? Onko sulla laatikko ohjelmoitu oikeasti erikseen?
Mulle toinen paikka sanoi ettei laatikkoa ketään ohjelmoi, vaan sen käytös muuttuu kun tehoa/vääntöä tulee lisää. Tiedä sitten....

Laatikolla on oma ecunsa, jossa siis on peruslähtökohdat toiminnallisuuteen, solenoidien sähköohjaukset, mukautumisopiskelut, jne. Moottorin ecun kautta tuota sitten ohjataan eli määrätään kytkeytymispaineet, ajoitukset osakaasulla, väännöt jne ja näitä arvoja muutetaan. Moottorin ecu siis käskyttää vaihteiston ecua. Näin kaikissa autoissa, poislukien DSG:t missä pitää muutos tehdä itse laatikon ecuun kun moottorin ecussa ei ole mahdollisuutta noita muokata.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #539 : 17.06.2014, 17:56:46 »
Ei tuosta ennen kukaan ole valitellut, päinvastoin porukka tykkää juuri erityisesti laatikon käyttäytymisestä softan jälkeen. Sulta voisi koittaa oppimisarvoja nollailla jos on jäänyt oppimishalut jumiin, mitä ne joskus tekevät.
Tuota voisi koittaa. Heti ohjelmoinnin jälkeen oli tosia napakoita vaihtoja joka vaihteella, mutta tasoittuivat siitä sitten.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron