Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa

  • 61 Vastauksia
  • 29557 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hyrrävolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #45 : 25.05.2017, 00:09:58 »
Mitenköhän noi langalliset immut kestää painepuolella parin baarin ahdoilla? Fefe immun kanssa ei vissiin tulis ongelmia

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #46 : 25.05.2017, 12:06:38 »
Huonosti, kuten kaikki IMMut, sillä niiden koteloinnin rakennetta ei ole suunniteltu kestämään painetta!

Sillä onko langallinen vaiko, ei ole, ei ole merkitystä tuossa kohdin.

Ja edelleen tästä syystä kysyn miksi IMMu pitää asentaa painepuolelle? Mitä hyötyä kuvittelet saavasi painepuolelle siirtämisestä?

Kts. https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3235.msg543448#msg543448


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #47 : 25.05.2017, 20:22:06 »
Huonosti, kuten kaikki IMMut, sillä niiden koteloinnin rakennetta ei ole suunniteltu kestämään painetta!

Sillä onko langallinen vaiko, ei ole, ei ole merkitystä tuossa kohdin.



Kannattaa ottaa asioista selvää ennenkun julistaa niitä totuutena. On massamittareita jotka on suunniteltu ja tarkoitettu ahdetun moottorin painepuolelle:

http://www.pmas-maf.com/product-category/performance-mafs/blow-thru-style-mafs/

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #48 : 29.05.2017, 16:33:13 »
Kannattaa ottaa asioista selvää ennenkun julistaa niitä totuutena. On massamittareita jotka on suunniteltu ja tarkoitettu ahdetun moottorin painepuolelle:

http://www.pmas-maf.com/product-category/performance-mafs/blow-thru-style-mafs/

Mietin, ansaitseeko kommenttisi edes vastausta.....    :idiot2:

Tässä on kokoajan puhuttu LH:n IMMuista, eikä kaikista maailman ilmamassamittareista, mitä maa päällään kantaa...

Tiettävästi olen ainoa ihminen, joka on koskaan täällä edes aloittanut LH:n raudan muokkausta, filmi-IMMuille yms. Joten.....    :juhau:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #49 : 29.05.2017, 19:54:58 »
Mietin, ansaitseeko kommenttisi edes vastausta.....    :idiot2:

Tässä on kokoajan puhuttu LH:n IMMuista, eikä kaikista maailman ilmamassamittareista, mitä maa päällään kantaa...

Tiettävästi olen ainoa ihminen, joka on koskaan täällä edes aloittanut LH:n raudan muokkausta, filmi-IMMuille yms. Joten.....    :juhau:

Jaa eikös se maailman paras moottorinohjain toimikkaan millä vaan massamittarilla? Niitä on sellaisiakin ohjaimia jotka toimii...

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #50 : 29.05.2017, 21:12:50 »
Pidetään keskustelu asiallisena ja pysytään aiheessa.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #51 : 30.05.2017, 09:14:56 »
No mitenkäs tuon painetta kestävän mittarin saisi kikkailtua kiinni LH:oon? Johtojen uusiminen niin pitäisi toimia vai? ???

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #52 : 30.05.2017, 10:29:19 »
Linearisointikäyrät menee varmasti uusiksi, jokainen mittari kun näyttää todennäköisesti eri lukua samassa virtausmäärässä. Toivotan onnea sille joka lähtee soveltamaan jonkun muun mittarin antamia arvoja sellaiseen muotoon että LH ne tajuaa - ei sillä etteikö se tajuaisi mutta hetki saattaa mennä sitä tehdessä.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #53 : 30.05.2017, 20:14:07 »
Jaa eikös se maailman paras moottorinohjain toimikkaan millä vaan massamittarilla? Niitä on sellaisiakin ohjaimia jotka toimii...

Kyllä se toimii, pienin muokkauksin.

LH:n rauta on rakennettu 016/012/004 IMMuja silmällä pitäen, eli sen rauta on muokattu mittaamaan mahdollisimman tarkasti jännitettä välillä 1,7-5V väliltä. Eikä koko 0-5V jänniteväliä, kuten bulkki ohjaukset, koska tuolloin viittaamiasi IMMuja ei ollut olemassa.

Joten ihan turhaa suunsoittoa tässä asiassa.

No mitenkäs tuon painetta kestävän mittarin saisi kikkailtua kiinni LH:oon? Johtojen uusiminen niin pitäisi toimia vai? ???

Liitin uusiksi IMMusta riippuen ja pikkuisen kolvia LH:lle (pari vastusta vaihtoon ja yksi poistetaan). Jolloin mittausalue on vastuksien arvoista riippuen vaikkapa 0-5V välillä tai sitten vaikkapa 0,4-5V väliltä, kuten olen väsäillyt tuota 519 IMMua varten.

Ja sitten lopuksi se Greycap:n mainitsema IMMun linearisointikäyrän tekeminen vaikka 012 IMMun tietojen pohjalta.
Toki sekään ei ole absoluuttisen välttämätöntä, mutta polttoaineen pääkorjauskartasta voi tulla hitusen hassun muotoinen ja pari muutakin parametriä voi kaivata ruuvaamista.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 378
  • www.vrcf.fi
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #54 : 31.05.2017, 08:37:13 »
Olisiko mahdollista, että filmimallin immut kestäisivät paremmin painepuolella?

Olen tehnyt empiiristä koetta 12tkm ajan 960 M4.4 -511 loppuisella immulla ja hyvin tuntuu toimivan. Pari kertaa olen pessyt immun, kun kuulerin pohjalle vuosien saatossa kertynyt öljy on päässyt liikkeelle.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #55 : 01.06.2017, 16:23:18 »
Olisiko mahdollista, että filmimallin immut kestäisivät paremmin painepuolella?

On ja ei.

Lankamalleista lentää elektroniikan kotelon kansi irti. Se kun ei ole sisäisesti painetiivis, vaan kansi on tiivistetty, jottei sieltä tulisi vuoto-ilmaa systeemiin.

Olen tehnyt empiiristä koetta 12tkm ajan 960 M4.4 -511 loppuisella immulla ja hyvin tuntuu toimivan. Pari kertaa olen pessyt immun, kun kuulerin pohjalle vuosien saatossa kertynyt öljy on päässyt liikkeelle.
Tässä on yksi merkittävä syy, miksi käyttöautoissa IMMua ei pidä edes harkita painepuolelle. Koska jokainen turbo vuotaa öljyä pikkuisen ja moottoritkin huohottavat, jolloin IMMuun kertyy likaa haittaamaan mittausta.

Jossain max. 500km vuodessa ajettavassa lelussa se ei merkitse juurikaan mitään, ellei turbon öljyvuoto ole merkittävä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #56 : 06.04.2021, 16:52:55 »
IMM siirtäminen painepuolelle on erittäin hyvä ratkaisu jos tekee muutakin remppaa koneelle. Ahdin, cooleri ja paineputket kun on puhtaita - ja IMM säästyy öljysumulta - niin IMMun siirto painepuolelle onnistuu mainiosti. Voi valita vakio -016 IMMun 2,5" paineputket tai isomman 3" putket. Samalla poistuu kaikki kuristushärpätykset imupuolelta kun 100mm ahtimen imuun voi tyrkätä suoraan kartiosuodattimen.

240 LH-johtosarjaa ei tarvitse alkaa leikkelemään kun IMM liitin käy suoraan painepuolelle sijoitettuun IMMuun.

Jos se IMM imupuolella haittaa kuristuksia, niin sillon aika siirtyäkkin jo aftermarket ecuunkin.  :P
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #57 : 06.04.2021, 18:50:25 »
Sen verran monta immua meni kaverilla painepuolella tuossa talvella, että säädettävän ecun olis saanut jo samaan rahaan  :2funny:

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #58 : 06.04.2021, 22:17:12 »
Kyllä tuo IMM painepuolelle on hyvä idea. Siis sen kannalta, jolla on IMMuja myytävänä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #59 : 07.04.2021, 21:49:01 »
Kyllä tuo IMM painepuolelle on hyvä idea. .

Onks tää joku uus myytti tai ilmiö LH:n kanssa?  :P

Vähän kun mittari ei mittaa enään 3000rpm jälkeen mitään ja mitä muita legendaa yli 10v takaa? Ai että... :2funny:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Autoracing  KL-varaosat