Race.fi  Puotilan autokorjaamo

6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!

  • 117 Vastauksia
  • 51927 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #30 : 14.02.2015, 11:22:24 »
Koko kone on S80:stä, etu- ja takaveto kutosten imusarjat ei käy ristiin. Pultit eripaikassa ja kanavien muotokaan ei ole sama

Edit:
Tuollaiseen kuvaan törmäsin myös: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=165077&page=3  eli sivun alaosassa on kuva RWD 6-koneesta ja siinä etuvetoisen imusarja tai onko koko kone FWD?
Olisko tuollaisesta imusarjasta hyötyä?
Toi  B6304sen orggis imusarja on kyllä aikamoinen paketti.
Kutosia erilaisia niin tulkinnanvaraa jää jos puhuu vaikka vain B6304stä, niitä kun on ollu 960 ja S80 eikä ne ole identtisiä. :)
« Viimeksi muokattu: 14.02.2015, 11:34:46 kirjoittanut pukema »
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa levis69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #31 : 14.02.2015, 11:41:44 »
Äkkiseltään voisi kuvitella, että jos pakokanavat on samalla jaolla, niin kyllä sitten pitäisi imukanavienkin olla ???

Kanavan muotokin voisi olla sovellettavissa.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Olisko kenelläkään kantta irtaallaan (B6254/6304) että voisi mitata tuon kanavien välin?

Minä puolestaan pääsen ehkä mittaamaan tuon Bmw:n kanavat tänään jos hyvä tuuri käy! ;)

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #32 : 14.02.2015, 11:46:49 »
Sylintereiden väli on 91mm tinalohkoissa ja suuressa osassa bemareiden kutosia. Kanavien väli sama.
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa levis69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #33 : 14.02.2015, 12:21:47 »
Sylintereiden väli on 91mm tinalohkoissa ja suuressa osassa bemareiden kutosia. Kanavien väli sama.
Niin on. Mitattiin juuri M3:n kansi (S50B32) ja kanavan väli on se 91mm! :)
Tästäpä on mukava jatkaa...

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #34 : 17.02.2015, 09:11:59 »
SjS

Nelinumeroinen luku missä tahansa moottorissa tarvitsee turbolta melkoisen määrän ilmaa ja ongelmaksi tulee turbon käyttäytyminen. Omassa moottorissani pro hx52 ahdin on täysin tapissaan kompurapuolesta ja se on kuristava tekijä.

Lisäksi kadulla ajettaessa yli 1000nm tuottava moottori vaatii kytkimeltä paljon. Itselläni Tilton 3 levyinen ei ole vaihtoehto, sillon voi alkaa miettimään todella tarkasti mitä laittaa tilelle. Ap racing 240mm kytkinasetelma on jäykin itselläni vastaan tullut.

Jos tämä asia korjataan tulee seuraavaksi ongelmaksi suuttimet, itselläni on 1300cc suuttimet 100% auki mitä tilalle? Huom. minä ajan bensalla ja Re-85:lla    Vanhan ajan suuttimet ei käy huonon käyttäytymisen takia.

Nokka-akselit mitkä minulla on toimivat kadulla täysin ongelmitta. Alipainealueen vääntö moottorissa on miellyttävä.
 
 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa levis69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #35 : 17.02.2015, 22:01:52 »
Onko siihen muitakin syitä kun nuo nokkien perusympyrät ettei käy uudemmista vanhempiin nuo nokka-akselit.....
Saakos uudemmista kannet sovellettua vanhempiin,tarkoitan että esim. 6294T:n kansi esim takavedon 6304:n lohkon päälle?
Pähkäilen tässä sitä että minkä kannen ottaa työn alle... Haluaisin kuitenkin nuo 6 mm varrella olevat venttiilit ja kovat nostajat kanteen...
Vai onko helpoin valita suoraan uudemmasta alakerta ja kansi?
Ja vielä yksi.... Onko kaikissa B6xxxx:ssä  saman kokoisen nostajat halkaisijaltaan...?
Sekoo pää .. Varmaan vuorokauden roikkunu netissä ja esim 12.5 puristuksilla olevia mäntiä ei löydy sopivilla mitoilla ei sitten millään...Aina mättää joku,tapin halkaisija tai muu.... Vaikeuttaa huomattavasti kun on noita kanki vaihtoehtoja liikaa,lohkoja liikaa,kansia liikaa,kampi-akseleita liikaa...Kaikkea liikaa......Ei mahdu pieneen päähän mahdottomia...  ;D
« Viimeksi muokattu: 17.02.2015, 22:07:43 kirjoittanut levis69 »

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #36 : 17.02.2015, 22:25:39 »



Tuollaset erot on ainaki 5syl tinakoneessa varmaan sama homma 6 koneessa :(

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #37 : 18.02.2015, 08:56:25 »
Saakos uudemmista kannet sovellettua vanhempiin,tarkoitan että esim. 6294T:n kansi esim takavedon 6304:n lohkon päälle?

Vai onko helpoin valita suoraan uudemmasta alakerta ja kansi?

N-lohkon päälle menee RN-kansi, mutta hihnapyörät saattaa olla eri linjassa.
N-koneessa termostaatti on kannessa ja RN-koneessa lohkossa.
Suoraan rn-kone vaan niin ei tarvi kikkailla.
citikka

Poissa Makru

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #38 : 18.02.2015, 10:16:54 »
Kerrankin on hyvää keskustelua tinakoneista niin pitääpä kysyä.. Vanhan mallin kansi hydraulisilla nostimilla, vakio venttiilijousilla ja vaparin nokilla, paljonko uskaltaa kierrättää? Vitos kone tosin kyseessä. Uuden mallin kansi tulossa myöhemmin..
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #39 : 18.02.2015, 14:18:07 »
No en hirveästi yli 7000 pyörittelis.  Jos oikein muistan niin oli himpun alle 30kg seetipaine.  Vakio jousi ei sitten kestä kuin 9.5mm nostoa.

Itse olen käyttänyt Ford Kent moottorin jousia Esim. Kent Cams vs5 on yksi jousinen ja vs 7 on tupla.

Toisessa omassa moottorissa seetipaine asettui johonkin 40-45kg tietämiin, tuolla VS7 jousella ja 16v retainerilla. Kestää nostoa noin 12mm 

Toisessa omassa moottorissa vs5 jousi ja noin 35kg.

Noissa tinakoneissa vanhan mallin kannella (hydrauli),  ongelma on öljyn liiallinen määrä kannessa isoilla kierroksilla, sen takia kannattaa rajoitin muutenkin pitää alle 7000, jos pitkään meinaa naputella rajoitinta vasten...
   
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa VPP700

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #40 : 18.02.2015, 14:47:44 »
Uusimmissa RN-koneissahan on aina VVT jommalla kummalla puolella imu/pako. Muistaakseni turboissa pako, vapareissa imu. Sekä osassa malleissa molemmissa nokissa(imu+pako, ainakin S60/V70R ja vm. -07 tai uudemmat 2.5T) tämä kannattaa huomioda ainakin jos koneeseen tulee säädettävä ruisku; nekun ei ainakaan suoraan osaa VVT:tä ohjata. Sitä en suoraan osaa sanoa saako sen helposti lukittua pois käytöstä?....tai valitsemalla nokka-akseli aihioiksi toinen akseli turbo autosta ja toinen vaparista?, näistä sitten hioisi/hitsauttaisi sopivat..? :) ja nyt kyseessä siis RN-sarjan koneet.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2015, 14:50:05 kirjoittanut VPP700 »

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #41 : 18.02.2015, 16:33:12 »
Uusimmissa RN-koneissahan on aina VVT jommalla kummalla puolella imu/pako. Muistaakseni turboissa pako, vapareissa imu. Sekä osassa malleissa molemmissa nokissa(imu+pako, ainakin S60/V70R ja vm. -07 tai uudemmat 2.5T) tämä kannattaa huomioda ainakin jos koneeseen tulee säädettävä ruisku; nekun ei ainakaan suoraan osaa VVT:tä ohjata. Sitä en suoraan osaa sanoa saako sen helposti lukittua pois käytöstä?....tai valitsemalla nokka-akseli aihioiksi toinen akseli turbo autosta ja toinen vaparista?, näistä sitten hioisi/hitsauttaisi sopivat..? :) ja nyt kyseessä siis RN-sarjan koneet.

vvt nokan paikalle ei sovi normaali nokka. itsellä ainakin vvt nokka paikallaan enkä sitä aatellu millään lukita/ohjata. vvt on normaali asennossa siten, että se on moottorin pyörimis suuntaa vasten paikallaan ja ei pääse itsestään säätymään :)

Poissa Makru

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #42 : 18.02.2015, 17:28:35 »
Toisessa omassa moottorissa seetipaine asettui johonkin 40-45kg tietämiin, tuolla VS7 jousella ja 16v retainerilla. Kestää nostoa noin 12mm 

Mistähä noita 16v retainereita sais?
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #43 : 18.02.2015, 18:15:01 »
vvt nokan paikalle ei sovi normaali nokka.

Tarkoitatko, että se ei sovi mekaanisesti vai sitä , että vakiokokoonpanossa ei voi korvata säätyvää nokkaa tavallisella.

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #44 : 18.02.2015, 18:50:01 »
Sitä, että ei voi ottaa turbo koneen ei vvt imunokkaa vapari kannen vvt imunokan tilalle. ei sovi mekaanisesti paikalleen.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy