Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Amatzonin painelaakerin vaihto?

  • 8 Vastauksia
  • 3112 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Oswald

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Amatzonin painelaakerin vaihto?
« : 28.02.2016, 11:49:52 »
Moottori on irti ja kysymys kuuluu, miten kytkin haarukka on kiinni siinä keinupallossa ja saako laakerin vaihdettua irroittamatta kytkinkoppaa vaihteistosta. Kopan irroitus vaihteistosta on hankala ilman että pääsis kunnolla auton alle.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2016, 13:21:15 kirjoittanut Oswald »

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Amatzonin painelaakerin vaihto?
« Vastaus #1 : 28.02.2016, 12:08:10 »
Haarukka on yhdellä pultilla kiinni, mutta ei auta mitään. Sun pitää ottaa ainakin laatikko irti. Oli ainakin mulla neljällä kuusiokololla kiinni kopassa. Sen verran oli kaiken maailman töhnää suojana, että läksi helposti kuusiokolotikulla irti kun lapioi töhnät pois.

Minusta kopan irroittaminen jopa kone paikoillaan on helpompaa kuin laatikon kuusiokolojen.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Amatzonin painelaakerin vaihto?
« Vastaus #2 : 28.02.2016, 12:36:04 »
Ei tartte irrottaa kytkinkoppaa. Kopan takaa haarukan pallonivelen kiinnittävä pultti auki ja haarukka lähtee laakerin kanssa iri.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Oswald

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Amatzonin painelaakerin vaihto?
« Vastaus #3 : 28.02.2016, 12:55:37 »
Haarukka on yhdellä pultilla kiinni, mutta ei auta mitään. Sun pitää ottaa ainakin laatikko irti. Oli ainakin mulla neljällä kuusiokololla kiinni kopassa. Sen verran oli kaiken maailman töhnää suojana, että läksi helposti kuusiokolotikulla irti kun lapioi töhnät pois.

Minusta kopan irroittaminen jopa kone paikoillaan on helpompaa kuin laatikon kuusiokolojen.
Joo koppa on neljällä 9mm kuusiokololla kiinni ja ei onnistu irroittaa tasamaalla tallissa, kun ovat tosi ikävässä paikassa. Eli laakeri jää vaihtamatta jos haarukka ei lähde keinupallosta irti. Joissain autoissa palloa pidättelee jouset jotka leviää kun vääntää haarukkaa, mutta tämän taakse ei näe miten se on tuettu ettei itsekseen irtoa. Onko kellään irtonaista haarukkaa josta kiinnitys näkyisi?

Poissa Oswald

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Amatzonin painelaakerin vaihto?
« Vastaus #4 : 28.02.2016, 12:59:25 »
Ei tartte irrottaa kytkinkoppaa. Kopan takaa haarukan pallonivelen kiinnittävä pultti auki ja haarukka lähtee laakerin kanssa iri.
Moottori on irroitettu ja kytkinkoppa vaihteistoineen on autossa kiinni ja auto on tasamaalla joten laatikon irroitusta ei ole helppo tehdä. Ja ainakin takaisin laitto olisi ikävä projekti ilman monttua tai nostinta.

Poissa sopanja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: Amatzonin painelaakerin vaihto?
« Vastaus #5 : 28.02.2016, 14:18:32 »
Jos tuo on samanlainen kun 140-srj niin haarukkaa ja palloniveltä ei irroiteta toisistaan. Pallonivel on on yhdellä pultilla kiinni kytkinkopassa, pultinkanta näkyy kytkinkopan takapuolella ja on muistaakseni 1/2". Se kun irrottaa niin niin haarukan saa pois painelaakereineen. Riskinä on että pultin vastapeluri haarukan puolella lähtee pyörimään mukana niin sitten on hankalampi irrottaa. Oon kyllä irrottanut kytkinkopan laatikosta auton alla tunkin nokassa että ei sekään mahdoton ole. Myös laatikko irrotettu ja asennettu samalla metodilla (liian) monta kertaa.

Poissa Oswald

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Amatzonin painelaakerin vaihto?
« Vastaus #6 : 28.02.2016, 15:57:47 »
Kiitoksia tiedoista, pitänee kokeilla josko sen kopan sais jotenkin pois.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Amatzonin painelaakerin vaihto?
« Vastaus #7 : 29.02.2016, 16:01:22 »
Kiitoksia tiedoista, pitänee kokeilla josko sen kopan sais jotenkin pois.
Eikös se pallonivelen kiinnityspultti oo ihan helpolla hollilla siellä kopan takana,vai miksi se koppa pitäs irroittaa?
Painelaakerin takia sitä koppaa saatikka koko vaihteistoa ei kyllä tartte irti ottaa,se pultti vaan irti ja nyppäset käpälän sivuun ja otat laakerin poies ;)
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa Oswald

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Amatzonin painelaakerin vaihto?
« Vastaus #8 : 29.03.2016, 10:20:28 »
Juu, pultti on tässä vaihdelootan kohdalla, joten ei onnistunu irroittamatta kytkinkoppaa irti laatikosta.
Nyt on homma hanskassa ja täysin rempattu kone käy ja kukkuu. Oliskohan kellään alumiinistä venakoppaa b20 kanteen, kun uudellakin tiivisteelöä vuotaa takapäästä öljyä

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron