Sain paketin kasaan. Huomasin laskiessani nestettä järjestelmään, että vuotaa reilusti kannen etupäästä. Hetken ihmeteltyäni tajusin unohtaneeni kannen välistä vesipumpun kumirengastiivisteen. Piti hetken keräillä positiivisempaa asennetta ennenkuin aloin jälleenpurkuhommiin. Päätin jättää imu- ja pakosarjan paikoilleen ja raottaa kantta sen verran, että saan vanhan vesitiivisteen pois ja uuden tilalle.
Konetta sai sahata jonkun aikaa, että lähti käymään. Sitten alkoi naputus, ei nakutus vaan naputus. Eihän venttiilit voi osua mäntiin kun kansi on laskettu 2mm?? Jakopää merkit on kohdallaan. Säädettävällä pyörällä olen jo kokeillut 5-asteen ennakosta parin astetta ykk jälkeen. Ykk:saa ja aste/pari jälkeen ei meinannut käynnistyä millään ja kävi matalaa käyntiä huonosti, mutta kaikilla sylindereillä.
Venttiilinvälykset oli lämpimänä 0.35-0.40mm (yhden venttiilin kohdalla 0.45) eli venttiilivälykset ei ole syynä. Eihän 2mm laskulla voi ottaa venttiilit mäntiin vaikka onkin pattipäämännät kyseessä. Tällä foorumilla on toinenkin pattipäämännillä oleva b200e, jolla laskettu 2mm.
Eikai kyseessä voi olla bensan itsesyttyminenkään?? En laskenut puristussuhdetta, mutta eikai se nyt niin överi voi olla?? Voiko olla, että saman kannen tiivisteen kiristäminen kahteen kertaan olisi puristanut liekkirenkaat sen verran kasaan, että männänlaet naputtais niitä vasten? Tai tiiviste puristunut kahteen kertaan kiristettäessä juuri sen verran, että venttiilit naputtaa kevyesti mäntiin?
Ei viitsisi heti alkaa kantta uudestaan irrottamaan. Sitten vasta kun muita vaihtoehtoja ei enää ole.