Autoracing  KL-varaosat

Volvo 850R man. -96 mikä turbo? Mitsu 20T, Holset HY35W vai joku muu?

  • 19 Vastauksia
  • 5865 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
Olen nyt ruvennut vakavasti miettimään harraste Ärrän viritystä, kun jonkinlainen budjettikin olisi kasassa...

Autossa on tällä hetkellä:
- 16T Mitsu
- 3" downpipe+ 2.5" loppu putkisto
- avarampi pakosarja uudemmasta V70 T5:sta
- KL-Racing 40mm alucuuleri
- valkoiset suuttimet
- H-kanget
- joku custom lastu? Ahtopaineet n. 1.3-1.4bar, joilla olen ajellut ainakin pari vuotta..
- Simota vapaavirtaussuodatin orig. kotelossa

Eli olen miettinyt joko Mitsun 20T+säädätys/penkitys ( Harinen, Karala)?
Tähän setuppiin varmaan riittää bensapumpussa tuotto, suuttimet, kytkin jne...?

Mutta, entäs joku kovempi viritys, esim. Holset HY35W(näytti olevan nettiautossa yhdessä S60R), joka kenties mahtuu tuohon normi pakosarjan ja koneen väliin?
Itse en ole innokas tekemään pakosarjaa :-[, eli vähän semmoista bolt on viritystä kuitenkin haen..toki öljynpaluulinjat, ahtoputkistot jne.. voin tehdä :)
Tehotavoite 300-400hv välissä, kun kuitenkin ihan katuauto kyseessä.

Hyviä ideoita?
« Viimeksi muokattu: 11.09.2019, 20:53:59 kirjoittanut arska11 »
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Ei kumpikaan noista. Garretilta tai Precisionilta jotain, esmes Garret GTX2860R.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
Ei kumpikaan noista. Garretilta tai Precisionilta jotain, esmes Garret GTX2860R.


Joo, että sitten heti kallein mahdollinen ja väärä pakosarjanlaippa jne...ei hyvä vaihtoehto, vaikka turbo varmasti hyvä onkin :)
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi

Joo, että sitten heti kallein mahdollinen ja väärä pakosarjanlaippa jne...ei hyvä vaihtoehto, vaikka turbo varmasti hyvä onkin :)

Laipan kanssa ongelmia myös Holsetin kanssa. Garrettia kylkeen vaan, niin alkaa meno maistaa.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Hyvin mahtuu HY35W, sopii vakiopakosarjan laippaankin kun sama jako.
Linkissä kuva:

https://www.facebook.com/208633592529282/photos/a.279921302067177/758863974172905/?type=3&theater
Holset siellä lukee..

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Hyvin mahtuu HY35W, sopii vakiopakosarjan laippaankin kun sama jako.
Linkissä kuva:

https://www.facebook.com/208633592529282/photos/a.279921302067177/758863974172905/?type=3&theater
Takavetoinen ja aivan eri moottori mitä 850r  :P
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Takavetoinen ja aivan eri moottori mitä 850r  :P

 ;D , juu pitäs lukea näköjään kysymys tarkemmin. Toimii tuollane Hy uudemmassakin moottorissa
Holset siellä lukee..

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
Hyvin mahtuu HY35W, sopii vakiopakosarjan laippaankin kun sama jako.
Linkissä kuva:

https://www.facebook.com/208633592529282/photos/a.279921302067177/758863974172905/?type=3&theater

Juu, hiukan on erilainen pakosarja tuossa takapotkussa, mutta aika maltillisen kokoinenhan tuo on, että uskoisin sopivan paikalleen ilman pakosarjan muutoksia.
Minkäs kokoinen pakopesä tuossa on ja by-bassiahan tässä ei ollut, eli pitäisi laittaa ulkoinen?
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
Tuota T3/4 kiinan ahdinta on moni kehunut ja ihan hyvin on tehojakin otettu irti noilla, eikä olisi hinnan kiroissa ;)
https://www.vauhtiputka.fi/tuote/17739764
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
No niin, eli nyt olisi turbo tiedossa, 20T Mitsun kuoret, joihin laitetaan vielä isommat siivet (48pako ja 50kompura).
Tuolla pitäisi kuulemma päästä hienosti +350hv ja pitäisi olla vielä mukava ajettava normi ajossa :).

Mihin asti tuo Motronic riittää, ettei tarvisi ruveta mitään erillistä moottorinohjausta virittelemään.. :(
Alkuviikosta pitäisi tulla tietoa, että minkälaiset suuttimet ja b.paineensäädin pitäisi laittaa.
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vakio paineensäädin ja suuttimiksi esim 600cc ev14. Sen jälkeen vaa ohjelman teko kyseisille kilkkeille.
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vakio paineensäädin ja suuttimiksi esim 600cc ev14. Sen jälkeen vaa ohjelman teko kyseisille kilkkeille.

Kiitti järkevästä vastauksesta.
Mites bensapumppu, riittääkö vakio vai paljonko pitäisi olla tuottoa? Aem 320l/h katselin jossain välissä.
Ei vaan ollut Karala innokas ruveta tekemään säätöjä, eikä kyllä kerkeekään.
Ihmettelen vaan missä porukka sitten säätää näitä +300hv tinakoneita, kun nämä säätäjät on aina laittamassa erillistä moottorinohjausta, johon en ole suostumassa.
On kuulemma vaikea säätää tuo vanha Motronic...
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Paikalla JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7969
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa volvo_p

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Niin kuin Juha tossa mainitsi, kyllä se motronic säätäminen onnistuu tosi hyvin.
Ei taida olla markkinoilla missään muussa autossa yhtä hyvää alkup. ruiskua joka soveltuu auton trimmaukseen yhtä hyvin kuin Volvon motronic 4.3. Ruiskun pystyy säätään vaikka 4.0 bar asti jos on vain tarvetta. Tietenki se vaatii sen asiansa osaavan henkilön ja mistä sellaisen löytää esim. suomesta en osaa sanoa. Ruottin puolella voi auton  viedä esim. TM Racingille jossa homma kyllä onnistuu…
Volvo ei olis päästänyt tuollaista ruiskua markkinoille ollenkaan jos he olisivat tieneet mitkä "viri" mahdollisuudet
siinä on.  Alla olevissa autoissa on paikallaan tosiaan se alkup. Motronic 4.3, virityksistä huolimatta.

https://www.garaget.org/?car=174314

https://www.garaget.org/?car=231155

https://www.garaget.org/?car=151039

https://www.garaget.org/?car=235863

https://www.garaget.org/?car=310193

jos tuntuu ettei tämä kirjoitus sovi tänne tai että tuli liikaa mainosta niin voi poistaa kokonaan, en ota ollenkaan
pahasta.  (ei mene ns. herne nokkaan)

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
Mulla oli T-5R:ssä 420 hv vakioruiskulla.

Niinpä, mutta missä olet auton säädättänyt?
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

 

Ateho  Elekma