Carcom Oy  Ateho

imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön

  • 298 Vastauksia
  • 171361 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EVO8

  • Vieras
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #60 : 24.03.2011, 17:54:03 »
EVO8: Minkälainen Hx35 sulla oli ja paljoko voimaa?

Ei muista enää tarkempia speksejä. Nykyisessä palapelissä Switzer jonka kanssa haettu ajettavuutta ei niinkään maks. voimaa.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #61 : 29.03.2011, 19:42:21 »
Onko kukaan tuonut ulkoista hukkaportin ulostuloa etusiiven läpi?  :pomo: vai onko kenties liian rivo 9satasen kanttivolvon kylkeen moinen laittaa?

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #62 : 29.03.2011, 20:30:14 »
Onko kukaan tuonut ulkoista hukkaportin ulostuloa etusiiven läpi?  :pomo: vai onko kenties liian rivo 9satasen kanttivolvon kylkeen moinen laittaa?

Onhan noita useasti nähty.. Katulaillinen? No comments..

T200R volvossahan tuollainen taisi olla..

Poissa MaZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #63 : 29.03.2011, 22:34:55 »
en nyt ole varma kuuluuko tähän topicciin mutta osaako joku sanoa, minkälaiset laipat löytyvät kkk k24 ahtimesta ja mistä moisia laippoja löytää? meikä on ilmeisen käsi ku en löytäny  :idiot2: taikka sitte en osannu ettiä vaan oikeista paikoista :D

volvo s80 2,5t

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #64 : 30.03.2011, 08:11:39 »
en nyt ole varma kuuluuko tähän topicciin mutta osaako joku sanoa, minkälaiset laipat löytyvät kkk k24 ahtimesta ja mistä moisia laippoja löytää? meikä on ilmeisen käsi ku en löytäny  :idiot2: taikka sitte en osannu ettiä vaan oikeista paikoista :D

tuolta?
http://www.proturbo.fi/index_fin.htm

Kuva muualta:

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #65 : 30.03.2011, 13:18:37 »
Jos puhutaan R:n ja T5:n KKK K24:sta, niin vinoon leikatun 19T:n laipat pitäis sopia suoraan.
K24:sta on olemassa vaikka minkälaisilla laipoilla joten kannattaa olla tarkkana että tilaa oikeanlaiset.
Tuossa mistan kuvassa pakosarjanlaippa näyttäis volvoon sopivalta mutta dp:n lähtö on Audin "7000" ja "7200" mallien mukainen.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #66 : 18.06.2011, 18:28:35 »
Tekeeköhän tällä pakosarjalla mitään? http://www.ahtoja.com/product/100/volvo-vinokone

Kyseessä 200sarjan pakosarja, mutta 940:iin mallatessa vesilinjoja muutettava. Lisäksi tarvii lähdön ulkoiselle portille, mutta senhän saa tuohon kyhättyä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #67 : 18.06.2011, 19:37:15 »
Tekeeköhän tällä pakosarjalla mitään? http://www.ahtoja.com/product/100/volvo-vinokone

Kyseessä 200sarjan pakosarja, mutta 940:iin mallatessa vesilinjoja muutettava. Lisäksi tarvii lähdön ulkoiselle portille, mutta senhän saa tuohon kyhättyä.

Tuo on niitä kiinalaisia kopiopakosarjoja joissa pitää rälläköidä laipat irti ja hitsata uudelleen melkein kaikki.
Kiinalaiset kopiovat kaiken, myös virheet joita niille lähettää.
Hehheh ;D

Siis osta vaan niin saat 3 kertaisen työmäärän aikomaasi
Holset siellä lukee..

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #68 : 19.06.2011, 12:51:38 »
Tuo on niitä kiinalaisia kopiopakosarjoja joissa pitää rälläköidä laipat irti ja hitsata uudelleen melkein kaikki.
Kiinalaiset kopiovat kaiken, myös virheet joita niille lähettää.
Hehheh ;D

Siis osta vaan niin saat 3 kertaisen työmäärän aikomaasi
Hyvä, kiitos. Löysin jo kuopiosta tarkoitukseen sopivat osat :) Ens viikolla tulee finturbolta sit garrett/holset hybridi mitsun 18t:n tilalle. Jospa se siitä  :pomo:
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #69 : 22.06.2011, 17:16:11 »
Onkos kukaan ostanut viimeaikoina hitsattavia teräskäyriä pakosarjan tekoon.. 48mm koossa.

Mietin vaan, että onko oikeasti hinnat noin paljon nousseet.. Ostin omaani aikanaan kasan käyriä ja hinta oli aikalailla euron tietämillä kappaleelta. Nykyään ovh on joku melkein 5e/kpl ja netissä ulosmyyntihinnat vaihtelee 2,38e-5e/kpl..

Esim:

TERÄSKÄYRÄ 90º ST 35.8/I

48,3X2,6 DIN 2605

LVI-numero 0560165

Hinta 2.38 € / kpl

Suositushinta 4.76 €
Näin niinkun "tilanneraporttina" tuo samainen 48,3mm käyrä maksaa saman 2,39€/kpl, 42mm käyrä on 1,70€/kpl...

otin 42 millisiä.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #70 : 24.06.2011, 16:05:39 »
^Ja #8 pakopesä ja 55mm turbiinisiipi ovat suoraan -80 luvun valmetin 4,4 l moottorin ahtimesta.
Uutuustuote siis.. voisi jopa käyttää sanontaa retro

En ota kantaa siitä mistä osat ovat kotoisin, mutta hyvin tuntuu pelaavan 2 litran koneissa jos 4050rpm tulee 600nm vääntöä täysin vakio moottorista (pakosarja ja suuttimet vaihdettu). Ja tässä moottorissa on tehtaalta lähtiessä harvinaisen mummot kärsät, suoraansanoen säälittävät.

Ja tuohon pakosarjapukitilanteeseen kommentti: 33mm reikä riittää kyllä useimpien tavoitteisiin jos ahtimena on HX35 kokoluokan ahdin. Turhaan tekee isommasta, hankkien ehdointahdoin sitä lagia. Lopputulos on se että herääminen kärsii ja sitten haukutaan ahdinta. Asia korjaantuu kun hankitaan pienellä reiällä pakosarja ja se booollllpearinggg ahdin niin johan syttyy. Garrett siis pesee Holsetin.
« Viimeksi muokattu: 24.06.2011, 16:09:33 kirjoittanut [Max] »

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #71 : 24.06.2011, 20:17:56 »
En ota kantaa siitä mistä osat ovat kotoisin, mutta hyvin tuntuu pelaavan 2 litran koneissa jos 4050rpm tulee 600nm vääntöä täysin vakio moottorista (pakosarja ja suuttimet vaihdettu). Ja tässä moottorissa on tehtaalta lähtiessä harvinaisen mummot kärsät, suoraansanoen säälittävät.

Ja tuohon pakosarjapukitilanteeseen kommentti: 33mm reikä riittää kyllä useimpien tavoitteisiin jos ahtimena on HX35 kokoluokan ahdin. Turhaan tekee isommasta, hankkien ehdointahdoin sitä lagia. Lopputulos on se että herääminen kärsii ja sitten haukutaan ahdinta. Asia korjaantuu kun hankitaan pienellä reiällä pakosarja ja se booollllpearinggg ahdin niin johan syttyy. Garrett siis pesee Holsetin.

Totta kai se holsetti toimii, onhan noilla ajeltu jo liki 15v sitten 9sek varttimailiaikoja eli H1E/D sekoitus ahdin.
Siis likipitäen muuten identtinen ahdin mutta vain kompressorisiiven profiili hiukan eri.

Ei ole paljon maailma muuttunut niistä ajoista.
Ihan yhtälailla toimii pienempi pakosarjan putki nykyään kuin aikoinaan, liian iso ei ole hyvä.
« Viimeksi muokattu: 24.06.2011, 20:26:23 kirjoittanut Solmurauta »
Holset siellä lukee..

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 454
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #72 : 16.04.2013, 17:16:26 »
onko kukaan tehny imusarjaa rosterista niin että alku pää on vakio imusarjasta ja letkut väliin, toimiikohan huonostikkaan?? jossain kuvissa olen näitä nähny, pirulauta kun ei omista ac/dc tiggiä nii ei tuo alumiinin hitsaaminen onnistu  :buck2:
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #73 : 18.04.2013, 13:20:55 »
Eihän tuossa ole mitään ongelmaa, jos sen sarjan loppuosan saa vaan tuettua johonkin järkevästi niin, ettei taita klemmariliitoksia auki.

Onhan monessa autossa ihan tehtaaltakin tuollanen kaksiosainen systeemi, esim. Volvolla kutoskoneissa. ;)

http://auctions.volvospeed.com/thumbnail.php?pic=uplimg/img_101583_6d2e64837b71425abbabf81f95006676.jpg&w=500&sq=N&b=N
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 454
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #74 : 18.04.2013, 13:27:25 »
nonii joo buimureitten imusarjoissa oon kans noita nähny...eiköhän sen tuettua saa johonki  ;)
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

 

Kulkukoira  Proturbo