RallyBaron  Samppasport

740 Turbo [B230ET+M46] MYYTY

  • 296 Vastauksia
  • 84064 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 740 Turbokäyttis [Lisämittareiden pohdintaa]
« Vastaus #30 : 12.02.2012, 18:28:13 »
Mittareille tehty paikka, kytkemistä odottavat vielä:

On jo autossa paikallaankin, täytyy ottaa vaikka huomenna kuvaa.

Ajatuksia että mihin tuon öljynlämpöanturin laittaisi järkevästi?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: 740 Turbokäyttis [Lisämittarit paikallaan]
« Vastaus #31 : 12.02.2012, 20:00:48 »
Öljyproppuun oon nähnyt joskus laitetun, ois ainakin helppo tehdä jengat sille kun ois irto-osa.
Sais sen varmaan haaralla painekellon viereenkin.
Jos tarvit koneistus apua niin soita.

Tuo ahtopainemittari on kyllä hieno, muistuttaa VDO:ta.
Vois matkia itelle samanlaisen asennuksen  :)
« Viimeksi muokattu: 12.02.2012, 20:02:41 kirjoittanut janne81 »

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbokäyttis [Lisämittarit paikallaan]
« Vastaus #32 : 12.02.2012, 20:19:51 »
Kannattaa säilyttää kuitti jos hakee tuollaisia mittareita, mulla samanlaisessa ahtopainemittarissa takertelee neula :(
Ja biltemasta saa suodattimen alle sellaista laippaa missä on noita kierrelähtöjä valmiina, siihen sopii suoraan sen mittarin anturi, hintaa taisi olla n.25€  :)
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: 740 Turbokäyttis [Lisämittarit paikallaan]
« Vastaus #33 : 12.02.2012, 20:48:36 »
Kannattaa säilyttää kuitti jos hakee tuollaisia mittareita, mulla samanlaisessa ahtopainemittarissa takertelee neula :(
Ja biltemasta saa suodattimen alle sellaista laippaa missä on noita kierrelähtöjä valmiina, siihen sopii suoraan sen mittarin anturi, hintaa taisi olla n.25€  :)
Niin joo onhan sekin tosiaan vaihtoehto, sopiiko se suoraan suodattimen tilalle ja volvon suodatin siihen?

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbokäyttis [Lisämittarit paikallaan]
« Vastaus #34 : 12.02.2012, 20:54:22 »
Niin joo onhan sekin tosiaan vaihtoehto, sopiiko se suoraan suodattimen tilalle ja volvon suodatin siihen?
En valitettavasti osaa sanoa kun en volvoon ole sellaista laittanut.
Linkki tuotteeseen, tuossa ainakin sanotaan että kävisi volvoon mutta kannattaa varmistaa vielä että onko se samalla kierteellä  :)
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 740 Turbokäyttis [Lisämittarit paikallaan]
« Vastaus #35 : 13.02.2012, 07:23:56 »
Jos tarvit koneistus apua niin soita.
Tuo ahtopainemittari on kyllä hieno, muistuttaa VDO:ta.
Vois matkia itelle samanlaisen asennuksen  :)
Ulkonäöltään sopivia tähän tarkoitukseen nuo bilteman mittarit, katsotaan nyt että tekeekö niillä oikeasti mitään. :D Yllättävän helppo oli tehdä tuohon paikka mittareille, mutta tuon alkuperäisen lokeron joutuu kyllä teurastamaan suht täydellisesti. Ihan hyvin ne siitä näkyy, kolmosellakin keppi jää sopivasti mittareiden väliin niin voi seurailla molempia tarvittaessa.

Koneistusapua voisin kaipailla noiden etuiskareiden kanssa? ;) Heitän tänään nuo renkaat sulamaan pesuhalliin niin voisin heittää ne sulle tässä iltapäivällä? Soittelen vaikka..

Kannattaa säilyttää kuitti jos hakee tuollaisia mittareita, mulla samanlaisessa ahtopainemittarissa takertelee neula :(

Tuli tuossa huomattua ainakin semmoinen juttu kun asentelin että noiden kahden mittarin taustavalon polttimon kannat ei käy ristiin. Ahtomittarissa on jotenkin lyhyempi se polttimon kanta ja jos sinne laittaa sen pitemmän jää mittari näyttämään jatkuvasti jotain 0,5bar ylipainetta vaikka ei olisikaan kytketty mihinkään.

Öljynlämpöanturin suhteen kävi mielessä että saisikohan tuohon öljynjäähdyttimen liitäntään tehtyä jonkin jatkon mihin kävisi sitten anturi ja alkuperäinen letku kiinni? Olisi ainakin helpolla paikalla tehdä.

Tänään hakemaan töiden jälkeen lisää letkua ahtomittariin kun eihän tuo mukana tullut pätkä mihinkään riittänyt... :nohnoh
« Viimeksi muokattu: 13.02.2012, 07:35:28 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 740 Turbokäyttis [Lisämittarit paikallaan]
« Vastaus #36 : 15.02.2012, 21:19:40 »
Lisämittarit kun on paikallaan niin varmaan pitäisi siirtyä seuraavaan kohteeseen autossa. Tässä lähiaikoina pitäisi pyörähtää motonetissä hakemassa uusi moottorin lämpöanturi ja samalla vaihtuu näppärästi imusarjan tiivistekin. Jos näillä saisi eliminoitua nuo viimeisetkin käyntihäiriöt.

Samalla motonetin keikalla ajattelin napata matkaan tarpeita putkiston muokkausta varten. Suunnittelin että jos vain vaihtaisi nuo vakiovaimentimet läpivirtaaviin malleihin niin eiköhän sillä pientä parannusta saisi niin kulkuun kuin soundeihinkin. Tästä kaipaisin vähän kokemuksia niiltä jotka ovat putkistoa rakennelleet. Riittäisikö tuonne etummaisen vaimentimen paikalle 1 läpivirtaava ja loppu suoraa ilman että tulee hirveä meteli kun on kuitenkin tuo T03 pakokaasujarru konehuoneessa vaimentamassa? Kannattaako ottaa kerralla simonsin pöntöt vai ajaako nuo halvemmat vastaavat asiansa yhtä hyvin?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kimmoje

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: 740 Turbokäyttis [Putkistoasiaa]
« Vastaus #37 : 16.02.2012, 10:40:17 »
Toi putkisto homma kiinnostas itseäkin.

Otitko noista lisämittareista kuvaa paikallaan? Ei ainakaan silmään osu linkkiä tai kuvaa missään  :P
Volvo 240 Turbo -83

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: 740 Turbokäyttis [Putkistoasiaa]
« Vastaus #38 : 16.02.2012, 12:49:58 »
Kyllä kannattaa laittaa toinen vaimennin. Omassa 940:ssä 3" ränni kahdella läpivirtaavalla pöntöllä ja äänet mukavan hiljaiset "normaali" ajossa, mutta sitten kun painaa namin lattiaan ni helvetti pääsee valloilleen :D
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Terhonaattori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbokäyttis [Putkistoasiaa]
« Vastaus #39 : 16.02.2012, 16:05:34 »
Kyllä maailmaan ääntä mahtuu, itsellä suora 3" tuutti, sisälle ei kuulu juurikaan mutta ulkona pauhaa tuomiopäivän pasuunat :) Leimaa varten laitan yhden vaimentimen ja sillä tulee taas liian hiljanen :D
Radical Garage

Amazon -67, Amazon -69 B20 turbo, 740 turbo -86 , Omega 3000 -90

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 740 Turbokäyttis [Putkistoasiaa]
« Vastaus #40 : 16.02.2012, 20:01:18 »
Tuli nyt sitten ostettua tuommoinen 42cm pitkä pyöreä läpivirtausvaimennin. Putkiston kokokin vaikuttanee jonkin verran kun tuo vakio on vain 2,5 tuumainen. Kokeillaan minkälaiset äänet tulee ja laitetaan lisää vaimennusta jos tuntuu että meteliä on liikaa.

Lisämittareista koitan muistaa huomenna ottaa kuvaa paikallaan, omasta mielestä suht hyvä paikka seuraamisen ja asentamisenkin kannalta.

Niin ja tarttuihan sitä matkaan myös moottorin (ohjauksen) lämpöanturi ja imusarjan tiiviste, jospa näillä nyt vihdoin loppuisi viimeisetkin käyntihäiriöt. Tänään häiriö iski pahempana kuin pitkään aikaan kun auto seisoi noin 5min lämpimänä sammutettuna. Startatessa hörähti käymään ja tukehtui välittömästi aineeseen. Tätä teki muutaman kerran ja sitten ihmeen kaupalla sain jäämään käyntiin ja tasoittui käymään taas normaalisti. Raportoidaan huomenna lisää aiheesta jos saan vaihdettua nuo osat!
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 740 Turbokäyttis [Putkistoasiaa]
« Vastaus #41 : 17.02.2012, 17:04:56 »
Tuli purettua imusarja pois ja ajatuksena oli vaihtaa tuo lämpöanturi, mutta eihän se motonetin anturi sitten käynyt kun oli liian iso kierre anturissa. Imusarjan tiiviste tuli kylläkin vaihdettua kun vanha oli tosi heikossa kunnossa. Paljastui sieltä pikkuinen yllätyskin:


Tuo on siis kylmäkäynnistyssuuttimen johto. Nappasin johdosta huonot pois, tein siihen jatkon, suojasin kunnolla ja takaisin kiinni.
Käynti tuntui hieman parantuneen mutta edelleen lämpimänä startatessa saa liikaa bensaa. Tuo anturi todennäköisesti on siihen syypää koska näytti vastusmittarilla ihan mitä sattuu arvoja ja välillä ei yhteyttä ollenkaan. Tiistaiksi lupasivat paikallisesta varaosaliikkeestä uuden anturin joten palataan sitten asialle!
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

The moose

  • Vieras
Vs: 740 Turbokäyttis [Käyntihäiriöiden selvittelyä]
« Vastaus #42 : 17.02.2012, 17:08:53 »
tilasithan oikeen värisen anturin, eli sinisen.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 740 Turbokäyttis [Käyntihäiriöiden selvittelyä]
« Vastaus #43 : 17.02.2012, 17:32:48 »
tilasithan oikeen värisen anturin, eli sinisen.
Ei, vaan mustan. Musta oli paikallaan ja sinisen sain motonetistä, joka ei käynyt.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

The moose

  • Vieras
Vs: 740 Turbokäyttis [Käyntihäiriöiden selvittelyä]
« Vastaus #44 : 17.02.2012, 17:45:52 »
Ei, vaan mustan. Musta oli paikallaan ja sinisen sain motonetistä, joka ei käynyt.

sininenhä tuos kuvassakin on paikallaan. jossain täällä ne on lueteltuna ne vastukset ja niiden arvot yms. kurkkaas takaveto faq jos täs on joku vuosimalli kohtanen ero.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2012, 17:48:39 kirjoittanut The moose »

 

Carcom Oy  Ateho