Proturbo  Autodiagnoosi

XC90 Vaimon kauppakassi

  • 62 Vastauksia
  • 22028 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #15 : 12.06.2013, 13:32:57 »
Pitänee ottaa sellainen öljynvaihto-proggis kesällä ja lirutella uudet öljyt koko autoon. Eikö toi laatikkoöljy ollut jotain kohtuullisen arvokasta tähän malliin?

Uusi läppä lähti tilaukseen.  :-\

donnari

  • Vieras
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #16 : 12.06.2013, 13:50:52 »
Riippuu mitä pitää kalliina.esim.wetterillä vaihtuu huuhdeltuna n.250e laatikkoöljyt ja jos vaihtaa 60tkm välein niin ei tuosta konkurssia saa aikaan...
Onhan se toki normi atf:ään verrattuna kalliimpaa..

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13495
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #17 : 12.06.2013, 13:52:06 »
Mitähän tässä nyt loppujen lopuks tarkotettiin ;DEli laatikkoöljyäkö tuolla etuperän öljyllä meinasit?Vai kulmavaihteen?vai haldex:in?
etuperän öljythän näistä vaihdellaan yleensä huuhtelemalla ;)ja haldex:in versiosta riippumatta öljynvaihto kaikkiin kyseisiin paikkoihin onnistuu ja on suotavaa....
Normaalitapahan on tosin:kulmavaihteeseen samalla kun se uusitaan poorien mennessä pilalle,haldex:iin kun autosta tulee etuveto ja laatikkoon kun vaihteet vaihtuu miten sattuu :P
no ei mitään korjasin lyhemmäksi typerän sepostukseni  :-[
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #18 : 13.06.2013, 10:24:47 »
Tässä pari käyttökelpoista linkkiä öljyjen viidakkoon:

Neste:
https://www.neste.fi/suositustaulukko/st_etusivu.aspx?path=2589%3b2655%3b2656%3b3314%3b13454%3b13458&lang=fi&cktest=true

Tuolta valimstajalta ei ko. autoon näköjään kauheesti öljyjä löydy:
https://www.neste.fi/suositustaulukko/st_taulukko.aspx?path=2589;2655;2656;3314;13454;13458&lang=fi

Mobil:
http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-LCW/oilselectortool.aspx

Täältä sit löytyy laatikkoonkin öljyä:
http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-LCW/carengineoils_mobil-lubricant-selector.aspx
Etuperässä pyörii ilmesesti vaihteistoöljyt, samaan tapaan, mitä etuvetoisissakin?

Kulmavaihteen öljyt joutuu ilmeisesti hakemaan TISKILTÄ samoin Haldex ja takaperän. Haldex öljy nyt on varmaan sama, on se murikka sit folkkarissa, volvossa, tai missä tahansa muussakin autossa.

Jollain valmistajilla myös suosituksia, ettei peräöljyjä vaihdettaisi välttämättä ollenkaan. Tarkkana saa olla, tossa kun plutaa voimansiirron öljyjen kanssa, että päästää oikeesta propusta tavarat pois ja lisää myös oikeesta.  ;)

Isot pojat kertoo, että muutama perä rikottu haldexöljyjenvaihdon jälkeen. ::)
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #19 : 13.06.2013, 14:05:18 »
On niitä Aisineita kuulemma rikottu öljynvaihdollakin...  :P

Tosin tähän ehkä vielä uskaltaa vaihtaa... ehkä...

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #20 : 14.06.2013, 09:57:11 »
Laitetaan nyt kuvaa ulkopuoleltakin...



« Viimeksi muokattu: 06.02.2016, 19:29:40 kirjoittanut -TICI- »

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #21 : 14.06.2013, 12:07:24 »
Onnea valinnalle !! Kutoskoneeseen tottuneena olen katsastellut T6-versiota, vaikka noita kilsoja vuodessa tuleekin paljon :)
P.S. Teilläpäin tuntuu olevan nuoriso varsin hurjaa, kun ajelevat mopoautoilla moottoritiellä ;)

Noissa on tainnut olla laatikon kanssa jonkin verran ongelmia. Onko se GM:n laatikko muka niin huono vai onko lisäpainon tuoma rasitus ollut syynä? Kyllähän T6 yleisesti kiinnostaa.

Vaparikuutoseen tulee kyllä kilsoja mukavasti :P
a car you can believe in

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #22 : 21.06.2013, 13:54:17 »
Uusi läppä on paikoillaan.

Auto ei ole enää "nilkuta kotiin"-moodissa, mutta vikaa vittuilee... pitänee käydä lukemassa koodit jossain, kunhan kerkeää.

Aikamoinen show oli uuden läpän hommaaminen. Onneksi myyjää tuntui kiinnostavan asiakaspalvelu aivan yhtä paljon, kuin minua läpän saaminen...

Kiitos AutoPalin Huittinen...  ;)
« Viimeksi muokattu: 06.02.2016, 19:30:37 kirjoittanut -TICI- »

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #23 : 24.06.2013, 18:08:56 »
Auton toiminta normaali.

Neljä vikaa oli: Hehkuista oli kaksi vikaa ja kaasuläppään liittyviä kaksi. Vikamuisti nollattu.

Saa jäädä ainakin toistaiseksi noi pyörreläpät noin...  :pomo:

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #24 : 27.06.2013, 11:22:50 »
Toivottavasti murheet on nyt takanapäin, eihän näissä yleensä mitään ongelmia ole ollutkaan.  ;)
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #25 : 27.06.2013, 19:20:19 »
Hauska uusi ominaisuus... Moottorivalo ei syty jokaisella startilla...  :2funny:

Kävelen kohta Afrikkaan ja haen mun hiacen takas Motumbolta.  :'(

Toivottavasti ei enteile mitään kallista toi valo...

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13495
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #26 : 27.06.2013, 21:48:45 »
Onko nuo vikakoodit luettu volvolla vai jollain pajalla yleistesterillä. dice kertoo paljon enemmän kuin perus boch noista vioista. itsekkin sain mielenrauhan vasta kun volvollalukivat ja tulkitsivat koodit... tosin kulmamies ne totes jo aikasemmin edes näkemättä muuta kuin minun sepostukset.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #27 : 28.06.2013, 03:03:01 »
Bosch KTS 650 taitaa olla peli millä luettiin....
Toistaiseksi on niin kovat näytöt ollu lukijalla, että...  :pomo:
Nimeää itsensä tai ei...

Tiedossa siis on se, että toi laitos ei ole se paras lukemaan Volvojen vikoja... Toivottavasti tulevaisuudessa on parempia...
Varsinkaan kun ollaan luettu V.A.G.-konsernin laitteesta vikoja, niin tulee lähes mm-tarkkuudella viat selville. Tosin eri lukulaite.

Miten helvetissä mulle aina käy niin, että ne kalliit viat tulee mun maksettavaksi?

Peugeot -> kone meni täysin uusiksi.
Portteri -> kone tippui. Oikeasti... Räikkäliinoilla tuettuna kotipihaan ajoin.  :idiot2:
Skoda -> Ahdin meni uusiksi.
Volvo -> Kaasuläppä + ???

Ihanan kallista ollut. Jos jonain vuonna voisi lomalla pitää oikeasti lomaa...

Nyt on jo suunnitelmat Inarin matkasta vaihtuneet Volvon jarruremonttiin ja Skodan jousen vaihtoon... ja muutamaan muuhun välttämättömään huoltoon... ihanan -vitun- kallista.

 >:(

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #28 : 28.06.2013, 20:49:57 »
Taisi selvitä keulan kolina...


Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #29 : 30.06.2013, 12:09:33 »
Bosch KTS 650 taitaa olla peli millä luettiin....
Toistaiseksi on niin kovat näytöt ollu lukijalla, että...  :pomo:
Nimeää itsensä tai ei...

Tiedossa siis on se, että toi laitos ei ole se paras lukemaan Volvojen vikoja... Toivottavasti tulevaisuudessa on parempia...
Varsinkaan kun ollaan luettu V.A.G.-konsernin laitteesta vikoja, niin tulee lähes mm-tarkkuudella viat selville. Tosin eri lukulaite.

Miten helvetissä mulle aina käy niin, että ne kalliit viat tulee mun maksettavaksi?

Peugeot -> kone meni täysin uusiksi.
Portteri -> kone tippui. Oikeasti... Räikkäliinoilla tuettuna kotipihaan ajoin.  :idiot2:
Skoda -> Ahdin meni uusiksi.
Volvo -> Kaasuläppä + ???

Ihanan kallista ollut. Jos jonain vuonna voisi lomalla pitää oikeasti lomaa...

Nyt on jo suunnitelmat Inarin matkasta vaihtuneet Volvon jarruremonttiin ja Skodan jousen vaihtoon... ja muutamaan muuhun välttämättömään huoltoon... ihanan -vitun- kallista.

 >:(

Joo toi Bosch ei tosiaan funkkaa volvoissa parhaiten! Yleensä aina vaikeuksia voittaa auton luottamus, jotta päästään asiaan.  ;D Mut olihan se KTS650 tosiaan.

Ei toi nyt vielä mitenkään tavattoman kallista ole vielä ollut. Onhan kaikissa autoissa vikoja ja mitä uudempi auto, niin yleensä kalliimpi vika  :-\

Osta se takpotku benssiini volvo, niin ei tule mitään yllättävää. Menovettä kuluu hiukan enemmän, mut ei ainakaan korjaukset käy kukkaron päälle.  ;) Mä oon jo vuosia koittanu puhua tota sulle.
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

 

Ateho  Elekma