Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Wilder - 08.04.2011, 22:29:17
-
Joo siis tänää tossa aamulla alko vähän outoa kolinaa kuulumaan perästä ja tuntu et vähän liikku huonommin kun aikasemmin, sitten menin parkkiin ja katoin niin sieltä takarenkaan välistä nous vähän sellasta laimeen sinistä savua ja mietin että epäilen ite että öljyä ei oo enää perässä mutta ku en sitten tiedä että onko rattaat jo menny ihan paskaks, vai auttaako öljyn laittaminen, ja sitten että tietämätön kun oon niin kertokaas vähän mistä öljyt sitten pitäis lisätä, vai onko ihan hinattava jonnekkin korjaamolle tjsp. ku ei taida ajaakkaan viittiä...
-
ettei vaan takajarru olis jumissa? joko itse palat eli käyttöjarrun tai käsijarrun kengät jotka siellä jarrulevyn sisällä näkymättömissä ovat.
eturenkaat jumitat ettei auto karkaa ja perä ylös. kaveri olis hyvä olla mukana pitääs toista puolta jumissa tai sit vaan nostat yhden kulman ylös.
öljyä lisätään perämurikan kannen tarkistus reiästä, öljy pitäis olla sen reiän tasalla silloin kun autokin on suorassa. ja vanhat öljyt valuu alimmista kannen kiinnitysruuveista. tarkastus reiän ruuvi voi olla pirun kireessä et kunnon työkalut kannattaa varata.
gl5 peräöljyä menee joku 1.6 L jos tyhjäät perän.
-
ja vanhat öljyt valuu alimmista kannen kiinnitysruuveista.
Perän alapinnassa saattaa myös olla oikein tyhjennysproppu.
-
ja vanhat öljyt valuu alimmista kannen kiinnitysruuveista.
Tää on joku uus juttu mullekkin..
-
Tää on joku uus juttu mullekkin..
No eiku kato noissa 9-satkuissa ei uudemmissa ole enää tyhjennysproppua, öljyt voi päästää ottamalla sen yhden takakannen alaruuvin pois.
Tai jos tyhjennysproppu jostain syystä vaikka sorvaa näissä vanhemmissa... :pomo:
-
Ostin sitte öljyä mutta himassa huomasin että on GL4 ku en sitä motonetin omaakaan uskaltanu ostaa niin ostin tota mobilin mutta kaippa se nyt menee, ei kai se nyt niin tarkalleen oo... Niin sitä perää on vissiin nostettava että saa öljyt sisään? Ja se seisoo siellä tien varressa, kai siin sit pitää rämpiä alle :D
-
Ostin sitte öljyä mutta himassa huomasin että on GL4 ku en sitä motonetin omaakaan uskaltanu ostaa niin ostin tota mobilin mutta kaippa se nyt menee, ei kai se nyt niin tarkalleen oo... Niin sitä perää on vissiin nostettava että saa öljyt sisään? Ja se seisoo siellä tien varressa, kai siin sit pitää rämpiä alle :D
80W-90 GL4 sinne kuuluukin.
-
No eiku kato noissa 9-satkuissa ei uudemmissa ole enää tyhjennysproppua, öljyt voi päästää ottamalla sen yhden takakannen alaruuvin pois.
Tai jos tyhjennysproppu jostain syystä vaikka sorvaa näissä vanhemmissa... :pomo:
BTW, kattelin tuossa joku päivä yhtä vanhaa 240:n perää ja mun mielestä siellä sisuksissa ei ollut mitään kanavaa mistä öljy pääsisi valumaan kopan pultinreijistä ulos. Voisiko olla niin että 1031:stä voi laskea öljyt kopan pultista, mutta 1030:stä ei? Tuo kyseinen perä oli todennäköisesti 1030.
-
BTW, kattelin tuossa joku päivä yhtä vanhaa 240:n perää ja mun mielestä siellä sisuksissa ei ollut mitään kanavaa mistä öljy pääsisi valumaan kopan pultinreijistä ulos. Voisiko olla niin että 1031:stä voi laskea öljyt kopan pultista, mutta 1030:stä ei? Tuo kyseinen perä oli todennäköisesti 1030.
Enpä oo niin perehtynyt mutta näissä uudemmissa 1031:ssä ainakin ne kannen kiinnityspulttien reiät menee läpi öljytilaan asti.
Vanhemmissa on ollut laskuproppu niin ei ole ollut tarvetta perehtyä... Olisko niissä ruuveilla umpiperä. :facepalm:
No, jos joku omaa 1030 perän, se on helppo kokeilla, yks ruuvi pois ja kattoo tuleeko mitään... :P
-
80W-90 GL4 sinne kuuluukin.
Eipäs, perään kuuluu GL5 hypoidiöljy joka on EP-lisäaineistettu.