KL-varaosat  Race.fi

Volvo 242 Yllätysostos ja joitakin ongelmia

  • 18 Vastauksia
  • 8818 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Volvo 242 Yllätysostos ja joitakin ongelmia
« : 25.03.2011, 00:00:08 »
Terve kaikille!

Nyt kävi niin, että vankkumattoman japaniautomiehen talliin onkin tulossa Volvo 242 vm. 1980 eli neliön muotoisilla etuvaloilla ja alumiinipuskureilla varustettu kaksiovinen malli. B19A kone+4v manuaali. Auto on seisonut kuivassa tallissa suoraan ajosta jääneenä 3 vuotta, kun omistajalla on ollut S40 ja 240 ajossa ja tämä on ollut tarpeeton. Meinasi jo mennä romumiehelle, mutta kun tein 240:een katsastusrempan, niin päästiin hyviin väleihin ja 242 vaihtaa nyt sitten omistajaa 500 euron hintaan.

Auto ollut samassa perheessä vuodesta -83 ja pidetty kuin kukkaa kämmenellä. Mittari jumahtanut vähän yli 500tkm kohdille (ei tietoa onko lukema ylä- vai alakanttiin), mutta kilometrit eivät juuri autossa näy. Ainoat ruosteet päällä hanttarin ovessa ja siinäkin vain yksi pieni kupru, pohjassa sitten tietty mallille ominaisesti ainakin hiomista tiedossa. Finikorilla tosin aikanaan käytetty ja muutenkin pidetty hyvin huolta, ei ole mikään mätäkasa alta. Auto ei ole yksivärinen, vaan kolmessa eri punaisen sävyssä. Tullut toinen auto perään -84 ja korjattu Volvon merkkikorjaamolla eli takapää maalattu. 80-luvun kitti ei ole oikein kestänyt aikaa vaan haljennut oikeasta takakaaresta, ei kuitenkaan yhtään ruosteessa. Pahempi mälli tuli 2000-luvun alussa, kun auto ajettiin katon kautta ympäri, otettiin pois kilvistä, mutta lopulta kuitenkin korjattiin Loimaan ammattikoululla. Tuloksena erivärinen katto, jossa valoa vasten näkyy kuskin kulmassa epätasaisuutta. Autossa ei kuitenkaan ole mitään naarmuja, lommoja tai rumia kittikorjauksia. EU-kilvet uudelleenrekisteröinnin seurauksena.

Auto on nyt minulla Loimaan ammattikoululla fiksattavana. Tarkoituksena tehdä autosta täysin harrastusauto eli ei mene mihinkään rällättäväksi. Hyvin pilaamaton laite, ei ole edes radiota ollut koskaan. Museorekisteriin menisi muuten, mutta maalipinta on liian eriparinen ja etupenkit vaihdettu sinisiin kattokeikan jälkeen. Sisusta muuten vaaleanruskea/beige. Kuvia autosta ei vielä ole, kun on niin ahtaassa ja pimeässä tallissa.

Muutamia kysymyksiä laitteesta nyt olisi, kun en Volvoa sen kummemmin tunne, mitä nyt tuota 240:ntä hitsasin ja palaneita sähköjohtoja vaihdoin:

-Olen kuullut, että Solexin kaasari menee heittämällä paikalleen ja on Strombergin juuttuvakurkkuista parempi, pitääkö paikkansa?

-Vasen pyyhkijä ei liiku, oikea toimii normaalisti. Missähän olisi vika?

-Matka/trippimittarit jumissa, 240:ssä oli sama juttu. Lienee jonkinsortin tyyppivika, helposti korjattavissa kenties?

-Lämmityslaitteen moottori ei pyöri. Lämmintä tulee kyllä suuttimista, mutta moottori ei hurahda, vaikka kääntäisi maksiminopeudelle. Luin jo netistä kauhutarinoita tuon moottorin esiinkaivamisesta ja vaihtamisesta. On toiminut, kun auto on pistetty seisontaan huhtikuussa 2008. Toivottavasti nyt vain olisi sulake palanut tai muu yksinkertainen vika.
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Yllätysostos ja joitakin ongelmia
« Vastaus #1 : 25.03.2011, 10:03:07 »
Hei! Itselläkin joskus samanlaisia ongelmia 5 vuotta seisseen projektin kanssa. Akku paikoilleen ja mikään ei oikein tahtonut toimia. Lämmppärin moottori lähti pyörimään sulakkeiden pyörittelyn ja nyrkki-iskun jälkeen. Pääset ropeliin käsiksi irrottamalla keski/ylä muovihaitari putken ja vaikka hanskakotelon. Sieltä pääset pyöräyttämään sitä. Kolme eriväristä johtoa (vi/si/pu) mittaamalla jännitteen kytkimen navoista, keskikonsolia purkamalla, varmistat virran syötön. Pyyhkijöistä ilmeisesti vaijeri irronnut urastaan sieltä akselin alapäästä. Mittaristo pois ja näet sen ovaalin muotoisen kappaleen varren päässä tai näet ainakin liikkuuko varret oikein siellä rintapellissä.   

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 242 Yllätysostos ja joitakin ongelmia
« Vastaus #2 : 25.03.2011, 11:28:30 »
-Olen kuullut, että Solexin kaasari menee heittämällä paikalleen ja on Strombergin juuttuvakurkkuista parempi, pitääkö paikkansa?

-Vasen pyyhkijä ei liiku, oikea toimii normaalisti. Missähän olisi vika?

-Matka/trippimittarit jumissa, 240:ssä oli sama juttu. Lienee jonkinsortin tyyppivika, helposti korjattavissa kenties?

-Lämmityslaitteen moottori ei pyöri. Lämmintä tulee kyllä suuttimista, mutta moottori ei hurahda, vaikka kääntäisi maksiminopeudelle. Luin jo netistä kauhutarinoita tuon moottorin esiinkaivamisesta ja vaihtamisesta. On toiminut, kun auto on pistetty seisontaan huhtikuussa 2008. Toivottavasti nyt vain olisi sulake palanut tai muu yksinkertainen vika.
Solexi menee omalla imusarjallaan.

pyyhkijä mekanismi irronnut taikka hajonut, moottori on oikean pyyhkimen yhteydessä ja pyyhkimet on yhdistetty toisiinsa tangolla, hanskalokeron irroittamalla näet onko tanko irti vai kokonaan rikki. Yksi vaihtoehto että boorit menneet pyyhkijästä, mutta se pitäisi huomata ruksunasta. Nimim. Aukki voisi mahdollisesti kaupata hyvin sopuhintaan oletettavasti ehjän mekanismin.

Ehjä mittaristo on sen verran halpa, about parikymppiä joten tuskin tosta saat toimivaa halvemmalla.

Pyörittele sulakkeita, jossei auta niin suosiolla sitten vaihtaa moottorin, kun kaikk muu on vaan lyhyt aikasta, joka tapauksessa menee lähiaikoina moottori uusiksi.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Yllätysostos ja joitakin ongelmia
« Vastaus #3 : 25.03.2011, 13:31:45 »
Kiitoksia vastauksista. Sulake ainakin on tolkuttoman löysässä, ei ollut nyt akkua enää paikallaan, niin en voinut kokeilla. Nuo vanhat sulakkeet ovat kyllä kuuluisia näistä kontaktiongelmista. Täytyy myös kokeilla kopauttaa se moottori pyörimään, ei välttämättä hiilet saa kontaktia enää.

Tänään sain auton nosturille ja ruuvimeisselillä tuli hakkaavaa liikettä suoritettua runsaasti. Paikattavaa takajalkatiloissa, etujalkatilan vedenpostirei'issä, helmojen päissä takana. Takalootan on joku jo kempannut. Ruosteet lähinnä tulosta pintaruosteen päälle massaamisesta, idiotismia. Yllättäen helpompi hitsata tämä kaksiovinen, kuin neliovinen.
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Volvo 242 Yllätysostos ja joitakin ongelmia
« Vastaus #4 : 26.03.2011, 00:12:57 »
Sallinet jos vähän kuvia...  ;)



http://amazon.kuvat.fi/kuvat/Sekalaiset/

Olen siis itsekkin tuon auton kanssa paininut aikoinani kun 05-vuosikurssia tuolla suoritin. Mm. muistaakseni juuri sitä vasenta pyyhijääkin korjailin, mahtoiko olla niin että oli akseli niin jumissa että jäi laittamatta kun piti omistajan hommata tilalle uusi. Myös kattoa pakkeloitiin ja maalattiin silloin, mutta ei minun toimesta. Se katon maalaus meni ainakin silloin ihan metsään. Aika ison osan kolmesta vuodesta mitä tuolla olin, myös tuo auto siellä oleili. Kromimangelsit laitettiin siihen silloin alle ja mulla on siinä olleet vakio 14" pellitkin vielä tallessa kun omistaja ne mulle anto.

Myös sitä saman omistajan uudempaa 240sta korjailin. Hänkin yks päivä totes et teen vallan niitä volvoja kun päivä alko ton 242sen parissa, sitten siirryin siihen uudempaan 240seen ja lopuks vielä roikotin nosturilla omaa 240stä.  ::)

Jo silloin monta vuotta takaperin kehu et vois olla toi peli myynnissä. Ostin kuitenkin ton oman 240sen farkkuni sieltä rakennuspuolen opettajalta.
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 242 Yllätysostos ja joitakin ongelmia
« Vastaus #5 : 26.03.2011, 00:32:07 »
tuohan on vallan nätti ja noi mangelssit sopii täydellisesti :)

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Volvo 242 Yllätysostos ja joitakin ongelmia
« Vastaus #6 : 26.03.2011, 00:45:15 »
Ite olin jo unohtanut että aikoinaan puheli että olisi kaupan, oishan ton voinu itsellekkin lunastaa kun on nyt muutenkin vähä tollasta 2 ovista kattellu. Sit siihen ois vaan tullu pyöreet valot, pienet puskurit ja r-sport kaasariturbo pellin alle...  :pomo:
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Yllätysostos ja joitakin ongelmia
« Vastaus #7 : 26.03.2011, 20:24:25 »
Juu, samainen yksilö on kyseessä ja parin metrin päässä tuon kuvan ottopaikasta majailee nyt.  :)

Mangelsit on ikävä kyllä tässä välillä annettu/myyty johonkin Huittisiin, vakio pellit enää jäljellä kamalalla sekarengastuksella ja niistäkin kolme vannetta hopeanvärisiä ja yksi musta, joka lienee ollut vararengas. Alkuperäisiä kromikapseleita sentään täysi sarja.  Turbiinialut hommasin äkkiä tilalle ja otan käyttiksestä eli -85 Honda Preludesta kitkat alle, kun niissä ei ole enää pintaa talviajoon, mutta kesän vähäisissä harrasteajoissa menevät vielä oikein hyvin.

Katossa näkyy tosiaan kittausjäljet, huonohko kiillotus (liian kuivana tai likaisella sienellä vedetty) ja valumajäljet sadekouruissa, mutta ei nyt mitenkään mahdoton ole. Koko autoon vaan kunnollinen uusi pinta päälle. Nyt ei millään kerkeä maalailemaan tietenkään, kun ennen kesää saatava ajoon, pesen ja kiillotan vain kunnolla sekä hoidan olemassaolevat ruosteet sellaiseen kuntoon, että lahoaminen pysähtyy ja muhiminen loppuu. Hanttarin oven alalaidassa on ruoste tehtaan kitin alla ja hakkasin sitä nyt perjantaina auki ja jätin kuivumaan. Kaivelen sitten hammaslääkärikoukulla moskat pois ja putsaan muutenkin, sitten ruosteenpysäytysaine ja maalaus päälle.

Se sininen 240 oli mulla tosiaan monta viikkoa työn alla. Takalootan sivut oli aivan mädät ja vasen takajalkatila. Takajalkatila oli paikattu jo aikaisemmin, mutta ei oltu leikattu lainkaan sitä reikää suoraksi, ei maalattu sisäpuolelta ja sitten vielä jollain sikakitillä tiivistetty, niin olihan se tietty muhinut ihan tuhottomasti. Tein millin pellistä ison ja jäykän paikan rälläköityäni koko sen pokatun osuuden pois. Viisainta olisi ollut tietty hakea tarvikkeena koko se lattiapala, mutta budjettikysymykset tulivat vastaan ja kelpasi katsastusmiehelle.

Tarttisin tuohon nyt beiget etupenkit ja ehjät karttataskut etuoviin, niin sisustasta tulisi huomattavasti nätimpi. Lisäksi vasen ajovaloumpio on halki ja koska auto on tätä välimallia, niin vaikeahkoa löytää uutta tilalle. Fixukselta löytyi joltain toimittajalta kuvauksen mukainen, mutta ei uskaltanut tilata, kun tuotekuva puuttui.

Mitään modauksia en rupea autoon tekemään ja saa olla ihan vakio tekniikalla ainakin nyt alkuun. Enemmänkin laitteen museointi kiinnostaisi, kuin mikään virittely. Aion antaa isälleni 60 vuotislahjaksi tämän, jos vain suostuu ottamaan.

Vähän kuvia laitteesta "löytöhetkellä":











Nämä autoon tulee alle:



Vanteet ovat nyt Turussa tyttöystävän koululla restauroitavina. Puolien välit maalataan kiiltävänmustiksi ja päällipuoli kiillotetaan ja lakataan huolellisesti. Kuvassa satsin huonoin vanne, ihme kyllä vain yksi oli pahasti hapettunut.

Autoon liittyen saa laittaa yksityisviestiä, jos sattuu olemaan nurkissa ylimääräisinä:

-Oikean väriset etupenkit
-Karttataskut
-Vanteiden keskikuppeja (kaksi puuttuu)
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 242 Yllätysostos ja joitakin ongelmia
« Vastaus #8 : 27.03.2011, 10:56:40 »
jaa nyt mä ymmärrän miks näihin kaikki haluaa turbon laittaa :D eikai sinne turhaan oo jätetty noin paljon tyhjää tilaa :D

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Yllätysostos ja joitakin ongelmia
« Vastaus #9 : 27.03.2011, 11:08:56 »
jaa nyt mä ymmärrän miks näihin kaikki haluaa turbon laittaa :D eikai sinne turhaan oo jätetty noin paljon tyhjää tilaa :D

Juu, lääniä on, kun ei ole mitään varusteita. Ei kai sitä nyt esim. ohjaustehostimella 1300 kilosessa autossa mitään tee...
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Yllätysostos ja joitakin ongelmia
« Vastaus #10 : 29.03.2011, 16:43:05 »
Projekti etenee, mätähommat jatkuvat.

Tiputin tankin tänään pois ja hyvä, että tein niin. Tankin ylemmästä puolikkaasta 50% ainevahvuudesta oli ruostemujuna tankin päällä. Bensaputki katkesi välittömästi, kun sain vikan pultin irti, aivan mätä. Lisäksi tankki on jo vuotanut saumasta. Motonetissä näemmä uusi tankki 160e, mutta varastosaldo nolla, torstaina kyselemään, että saako tilaamalla vielä.

Tankin yläpuolella takalootassa oli myös mukava lahoylläri odottamassa, peltiä sai poistaa roimasti. Isoimman ongelmakohdan kemppasin jo umpeen ja huomenna olisi tarkoitus saada takalootasta kaikki reiät hitsattua. Sitten vielä takapyöränkotelot ja takapenkkien jalkatilat...

Tämä menee nyt ihan päinvastoin, mitä meikäläisen Toyota Corolla KE70 4D -83 -projekti, joka on päältä aivan mätä, mutta alta ehjä.  :)
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1876
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 242 Yllätysostos ja joitakin ongelmia
« Vastaus #11 : 02.04.2011, 14:46:12 »
Ei se solex kaasari mikään autuaaksi tekevä ole, römppäkin toimii vähäntään yhtä hyvin, ainakin jos on ehjä, joskin siinä on enemmän kuluvia osia, joten monilla on kokemuksia lähinnä enemmän tai vähemmän kuluneista römpistä.

200-sarjan konehuone on muuten ihan hyvä, mutta kun on niin pirun ahdas.

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Yllätysostos ja joitakin ongelmia
« Vastaus #12 : 18.05.2011, 16:17:28 »
Projekti alkaa olemaan katsastuskunnossa. Jarrujen ilmauksesta jäi kiinni, että tänään ei ehtinyt. Menee jarrupoljin pohjaan, niin ei asiaa leimalle ja nostureita ei ollut vapaana loppupäivästä. Voi olla, että joutuu vielä toisenkin etujarrusatulan vaihtamaan ilmausruuvien vuotamisen takia. Pesun ja vahauksen jälkeen kelpasi kuitenkin ottaa after-kuvat.

http://s13.photobucket.com/albums/a262/Gorgane/Volvo%20242%20After/

http://s13.photobucket.com/albums/a262/Gorgane/Volvo%20242%20Vanteet/

Projekti aloitettu huhtikuun alussa ja hommaa on riittänyt:

-Tulpat NGK+johdot

-Moottoriöljy+suodatin

-Vaihteistoöljy

-Peräöljy

-Ilmansuodatin

-Bensansuodatin asennettu moottoritilaan

-Bensatankki+täyttöputki uusittu ja vaihdettu bensaputken viimeiset 1,2 metriä letkuun

-Penkit ja lattiamatto pesty Kärcherin erikoispesurilla. Muu sisusta putsattu CRC:n sprayllä.

-Hitsattu takalootan pohja, takajalkatilat, takapyöränkotelot, helmoja molemmin puolin, etupalkkien vesireiät. Vaihteiston kannatinrautaa vahvistettu.

-Asennettu kaiuttimet hattuhyllylle ja vedetty niille johdot. Mankalle sulakkeella varustettu +12V johto akulta. Pioneerin kasettimankka.

-Vasen ajovaloumpio ja oikea umpion kehys vaihdettu

-Vasen etusisälokasuoja vaihdettu

-Jakohihna+kiristin ja molemmat apulaitehihnat vaihdettu

-Sytytys säädetty kohdalleen

-Vasen etujarrusatula vaihdettu tehdashuollettuun. Jarrupalojen asennussarja laitettu. Satulasta letkuihin menevät jarruputket uusittu.

-Jarruneste vaihdettu

-Jäähdytysnesteet vaihdettu

-Vasen tuulilasinpyyhkijän akseli vaihdettu. Uudet pyyhkijäsulat Champion.

-Taka-akselin pohjauskumi vaihdettu vasemmalle.

-Takapenkin turvavyöt korjattu

-Volvo Corona alumiinivanteet kunnostettu Turussa

-Päästölappu otettu 3.5.2011. Kaikki kunnossa.
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Volvo 242 Yllätysostos ja joitakin ongelmia
« Vastaus #13 : 18.05.2011, 16:45:13 »
Samalla hallipaikalla seisoi aikanaan kun kattoa pojat kittas suoraks... Betan pakit vielä kestäny, ne tuli silloin kun olin koulussa niin päästiin uusilla työkaluilla asentaan. Vieläkö kutos pakissa lukee numeron yläpuolella Slant? Se oli mun pakki...  ::)
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Yllätysostos ja joitakin ongelmia
« Vastaus #14 : 18.05.2011, 19:48:25 »
Samalla hallipaikalla seisoi aikanaan kun kattoa pojat kittas suoraks... Betan pakit vielä kestäny, ne tuli silloin kun olin koulussa niin päästiin uusilla työkaluilla asentaan. Vieläkö kutos pakissa lukee numeron yläpuolella Slant? Se oli mun pakki...  ::)

Joo, tutulla paikalla oli.  ;D Siinä opettajienkopin vieressä vanhalla tolppanosturilla tuo on ollut nyt 2kk, kun vanteita on odoteltu ja kaikkea mahdollista tehty.

Kutospakissa taitaa yhä lukea tuo.  :) Aika hyvin nuo Betan työkalut on kestäneet, lähinnä niitä on hukattu, ei niinkään rikottu. Itte en niistä niin tykkää, kun tottunut kotona Kamasan tekeleisiin, jotka ovat paljon hienostuneempia, kuin nuo. Betassa räikätkin senverta karkeita, että saa pultti tai mutteri olla jo suht piukassa ennen kuin pystyy yhdellä kädellä kiristään.
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

 

Futurez  Kulkukoira