Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 370324 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mtuitto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #870 : 02.05.2023, 21:54:28 »
En edes sovittanut ilman noita palikoita... Ajattelin sen kuuluvan asennukseen ilmanmuuta. Täytyy tutkailla lisää.

Poissa mtuitto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #871 : 03.05.2023, 19:48:43 »
Kyllä tuossa säätö riitti juuri ja juuri. Auton siirtely ja keulan painelu ennen mittausta oli kriittinen tekijä. Pelkkä säädön jälkeinen lasku pyörilleen ei anna todellista tulosta. Auraus asettui noin milliin. Täytyy vielä käydä ajelulla ja tarkistaa ratin asento. Tämän jälkeen vielä lopullinen säätö muutamaa milliä enemmän auraavaksi tarvittavalta puolelta ratin suoristamiseksi. Ylimääräistä säätövaraa noissa raidepäissä ei kyllä juuri ole.

Poissa Kaasarimakkara

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • Ongelmien suhde on vakio
    • Instagram: @redbrick240
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #872 : 08.06.2023, 18:55:55 »
Pystyykö 240 etujousia leikkaamaan lyhyemmiksi paikallaan? Käytettävissä ihan perus jousipuristimet.

Entäs paljonko pitää ottaa kierroksia pois että saa pari senttiä tiputettua? Tarkoitus on jättää takapää vakiokorkeuteen ja keulasta hiukan pudottaa ettei näytä keulivalta.
Volvo 240 1990

Poissa Jortsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
200-sarjan alustavaihtoehdot
« Vastaus #873 : 26.09.2023, 10:21:10 »
Hakusessa 240-sarjalaiseen alustaa. Auto vuodelta -77 ja nykyiset kepit joka nurkasta menossa vaihtoon. Luettu 59 sivuinen 200-srj alustathreadi mutta mitään järkevää yhteenvetoa on vaikea sen perusteella toteuttaa. Onko Koni Sportit ja Lesjön madallusjouset hyvä vai suunnataanko bc racingin suuntaan? Muita luontevia vaihtoehtoja voi myös ehdottaa ja yhdistelmiä. Budjettia 1500€ ja tulossa siis -77 244 volvoon. Autoa saisi madaltaa 35-45mm väliltä.

Autossa uudet strongflexin punaiset puslat kaikkialla (jos vaikuttaa johonkin)

Poissa Beergyrs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #874 : 26.11.2023, 19:24:50 »
Hakusessa 245 kartanoon timakka ja matala alusta, säädettävä tietenkin. Onko kenelläkään kokemusta noista jspecin etutolpista, näyttää olevan korkeudensäätö ainoalla järkevällä tavalla eli samanlainen kuin bc tolpissa. Mites takapää, ei näytä tuota jspeciä saavan taakse, mutta saako nuo 700/900 sarjan takajouset ja säätöpalikat käymään 200-sarjaan? Vai pitääkö tässä tehdä korvakot takapäähän että sais coilover tolpan taaksekin..

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #875 : 26.11.2023, 21:02:37 »
se jspeckit sarja käy 200, 7 ja 9.
Takaiskarit on sellaset, että niitä ei oikeen iskareiksi voi siinä setissä sanoa. pomppukepit olis lähempänä.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: 200-sarjan alustavaihtoehdot
« Vastaus #876 : 05.01.2024, 08:26:54 »
Hakusessa 240-sarjalaiseen alustaa. Auto vuodelta -77 ja nykyiset kepit joka nurkasta menossa vaihtoon. Luettu 59 sivuinen 200-srj alustathreadi mutta mitään järkevää yhteenvetoa on vaikea sen perusteella toteuttaa. Onko Koni Sportit ja Lesjön madallusjouset hyvä vai suunnataanko bc racingin suuntaan? Muita luontevia vaihtoehtoja voi myös ehdottaa ja yhdistelmiä. Budjettia 1500€ ja tulossa siis -77 244 volvoon. Autoa saisi madaltaa 35-45mm väliltä.

Autossa uudet strongflexin punaiset puslat kaikkialla (jos vaikuttaa johonkin)
Noita millimääriä on mahdotonta vanhaan autoon sanoa. Monesti nähnyt että laitetaan 40/40 alustaa esim, ja auto ei tipu ollenkaan koska vakiojouset oli kuolleentuneet tuon verran. Jos tarkasti haluaa johonkin tiettyyn korkeuteen, niin madallusjousia on oltava valmiina rälläköimään sopivan verran tai sitten tyydyttävä siihen korkeuteen mihin ne nyt sattuu asettumaan. Tai sitten kättä taskuun vähän syvemmälle ja se BC hankintaan. Sen kanssa on vaan sitten leimalla aina vähän tippa otassa kun ei sen kuuluisi mennä läpi mutta monessa paikassa menee kyllä.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Jortsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan alustavaihtoehdot
« Vastaus #877 : 20.02.2024, 14:21:21 »
Noita millimääriä on mahdotonta vanhaan autoon sanoa. Monesti nähnyt että laitetaan 40/40 alustaa esim, ja auto ei tipu ollenkaan koska vakiojouset oli kuolleentuneet tuon verran. Jos tarkasti haluaa johonkin tiettyyn korkeuteen, niin madallusjousia on oltava valmiina rälläköimään sopivan verran tai sitten tyydyttävä siihen korkeuteen mihin ne nyt sattuu asettumaan. Tai sitten kättä taskuun vähän syvemmälle ja se BC hankintaan. Sen kanssa on vaan sitten leimalla aina vähän tippa otassa kun ei sen kuuluisi mennä läpi mutta monessa paikassa menee kyllä.

Kiitos vastauksesta, ei oo tosiaan toi millimäärä niin justiinsa, kunhan saa vähän laskettua nykyisestä hirvitornista alemmaksi. Onkohan kannattavaa investoida tuohon taiwanilaiseen bc-racing alustaan, vai olisiko järkevämpää nykyisistä iskaritorneista leikata jousikupit pois ja asentaa coilimuutossarja tilalle? Saisi ainakin hyödynnettyä silloin konin patruunoita, jotka ovat ainakin kestäviä ja kehuttuja ja olisivat soveltuvia tuohon jousivakio alueelle mikä hakusessa. Tavoitteena siis vähän laskea, mutta ei radikaalisti sillä pieni madallusvastaisuus löytyy itseltä, koska autoa madaltaessa mikään jousituksesta ei ole enään ideaalia, vaan kaikki pitäisi muuttaa vastaamaan uutta korkeutta ihan panhardin kiinnityksestä alkaen.

 

Kulkukoira  Proturbo