Race.fi  Puotilan autokorjaamo

240 T-5 -87

  • 22 Vastauksia
  • 16368 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 00JONE00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 T5 -87
« Vastaus #15 : 09.01.2012, 18:07:13 »
Minkälainen projekti siirtää tuo virranjakaja imunokan päähän? Mulla kanssa menossa kyseinen moottori kardaani autoon.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 T5 -87
« Vastaus #16 : 09.01.2012, 21:41:49 »




Tuolla tavalla on pyörijä kiinnitettynä nokka-akseliin. Alkuperäinen kiinnitysonale otettu nokan takapäästä ja "hiukan" muokattu. Jakajan kansi kiinnittynee jonkinlaisella rosterilevystä tehdyllä tällingillä.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa 00JONE00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 T5 -87
« Vastaus #17 : 10.01.2012, 16:01:38 »
Kiitos vinkistä!! Tänään jo vähän mallailin tuota pyöriää omaani. Meinasitko esim: "vahvistaa" tuon jakopään kopan ja siihen sitten kansi kiinni vai miten olit tuon ajatellut. Koko tarkasti ja tukevasti saapi tuon jakajan kiinnikkeen rakentaa ettei jakajan kannesta lähe tinnit lenteleen. ::)

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 T5 -87
« Vastaus #18 : 11.01.2012, 00:09:46 »
Ei kun erillinen kiinnityspinta ja koppaan sitten vain tarvittavan moinen reikä. Jotenkin tuohon tyyliin:
http://www.garaget.org/?car=105861&image=1015777

Juu, tarkkuutta pitää olla noiden tekemisessä. Tuota pyörijän kiinnitystäkin sai jonkin aikaa pähkäillä, mutta ihan hyvä siitä tuli. Kiinnike keskittyy nokan päässä olevan kartion muotoisen kolon avulla.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: 240 T5 -87
« Vastaus #19 : 11.01.2012, 08:27:37 »
Sait privaa..

Poissa 00JONE00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 T5 -87
« Vastaus #20 : 11.01.2012, 16:09:52 »
Ok. Alan viikonloppuna tekeen tuota kiinnikettä/ jakajan muutosta. Pitänee ottaa siitä sitte jokunen kuva.  ;)

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 T5 -87
« Vastaus #21 : 28.01.2012, 22:43:32 »
Takaylätukivarret maalattu ja sujautettu PUR-puslat paikoilleen. Panhard-tanko myös maalattu, siihen asentuu puslat heti kun oon kurkannut 242:n alle ja katsonut kuinka päin tanko kuuluu asentaa :D Puslat nimittäin sopivat ristiin eli tangon saa molemmin päin.

Taka-akseliin asennettu jarrukilvet sekä pyörät, onpahan helpompi siirrellä ja maalipinta pysyy kunnossa kun akseli ei ota maahan.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 T-5 -87
« Vastaus #22 : 17.12.2013, 23:53:42 »
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään.
Olen kuitenkin varma että haluan vastata juuri tähän, enkä harkitse uuden aiheen aloittamista.

Autossa on taka-akseli kiinni niin että on mahdollista liikutella pyörillään. Se ja muut rojut ovat olleet jonkin aikaa väliaikaissäilytyksessä kylmässä tallissa, koska tuli tuossa hallitilojen vaihto ajankohtaiseksi. Uusi halli on nyt nosto-ovia, putkitöitä ja sähkötöitä vaille valmis ja piakkoin siirretään kalustoa sisälle. Aikeissa on asentaa kaksipilarinostin kunhan sopiva yksilö tulee tarjolle. Lattiassa on varaus nostimelle, eli neliön muotoiset lämmitysputkettomat läntit. Vanhaan nähden parempaa on paitsi suurempi koko, lattialämmitys ja vesijohto, myös se, että lato on kokonaan omassa käytössä joten saa pitää koleita ihan niin levällään kuin tykkää :D No ei, joku järjestys sentään...

Joulupukki ei ollut unohtanut tämän olemassaoloa:



Alunperinhän piti laittaa vain joku 19T ja alkuperäinen Motronic mutta saa nyt sitten nähdä :D Tatech voisi olla oiva vaihtoehto, kyseiseltä puljulta kun löytyy edustus tuosta toiselta puolen kaupunkia.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron