Kulkukoira  Proturbo

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 256188 Lukukerrat

Turbointtelkuurel ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #120 : 06.01.2012, 12:40:10 »
Jees :) Eka ketjukoneinen menopeli eikä oo kyllä muutenkaan tullu perehdyttyä siihen sen enemmälti, niin kyselen vissiin hiukan tyhmiä :D

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #121 : 06.01.2012, 14:35:37 »
Kiitos paljon Jule, tästä oli apua! -H-

Jos se kiristimen tappi on tullu jotain 6mm ulos, niin samapa ne on sillon vaihtaa? Mutta noi laaharit kannattaa varmaan vaihtaa, kun kerta koppa on auki?

Pakopuolen aattelin vaan kohdistaa tiivisteen mukaan ja imupuolelle oli samat suunnitelmat, mutta unohdetaan se sitten.

Voishan sille tietysti tehä painetestaukset ja sellasella testerillä katella, mikä haistelee onko pakokaasuja tms jäähytysnesteen joukossa ja sen perusteella aukoo ne kannet. Aattelin vaan sen takia ne aukoo, kun oon lueskellu että siinä 300tkm paikkeilla sanoo nuo tiivisteet sopimuksen irti ja niitä ei vissiinkään oo ikinä vaihettu.

Mutta imusarjan vois ainaki käyttää irti ja tutkia löytyykö sitä nestettä sieltä.

Pakopuolelle kyllä kannattaa tehdä jotain viritysmielessä, se on ahdas. Erityisesti pakosarja on mallia "huonoin mahdollinen".

Huomioi tuo jos irroittelet kansia: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=152.0


Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #122 : 06.01.2012, 14:50:09 »
Milläs kannalla näissä on muuten yleensä nuo sisävalot? Se keskellä kattoo oleva valohärdelli ja takapenkkiläisten lukuvalot?

Ja muistaako joku yhtään nettikauppaa mistä sais VALKOSIA ledejä? Motonetin tai bilteman valkoset ei oo lähellekkään valkosia :idiot2:

Kyllä mulla ainakin rekkarin valoihin tuli ihan valkoset kun ostin, MUTTA sitte ku ostin parkkeihin sellaset, missä on ne kolme lediä, valo oli aika sinistä, noissa 5 ledin polttimoissa valo taas on vähän valkoisempaa. Päivävalot on luku erikseen, ne on -valkoset-  :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #123 : 06.01.2012, 15:51:49 »
puppet: muilta foorumeilta vaan lukenu että sisävaloihin kun on porukka noita asennellu, niin sinisiähän ne on ollu..

Jule: Osaatko tarkemmin kertoo mitä kaikkee sinne pakopuolelle kannattais tehä? Laita vaikka YV:tä jos et tässä taho kertoilla?
Juu, tuo olikin jo oikeestaan tiedossa, autodatakin anto noi samat ohjeet jos en ihan väärin muista.

Tarttee ens viikonlopulla rueta purkamaan syyläri, ilmastoinnin kenno ja öljynjäähytin pois tieltä ja rueta sitä jakopäätä kattomaan.
Sitä ennen tosin varmaan koitan selvittää kannen tiivisteitten kunnon. Ei tuommosta pakopaasujen haistelijaa löytynytkään, enkä tiedä löytyykö paineistukseenkaan vehkeitä. Täytyy ainaki puristuspaineet katella jos ei muuta keksi.

Kannentiivisteet vaan mietityttää sen takia, kun oon aika paljon nestettä lisäilly ja aina se imee paisarin melkein tyhjäks, samaan kohtaan joka kerta. Lämmöt ei ole noussu yli puolen välin kertaakaan eikä öljy ollu mitenkään glykolimössöö tms.. Ja lämmintä riittää sisälle!
Ja lohkolämppärin vastuksen juuresta tihuutta vettä tai ainaki siltä näyttäis.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #124 : 07.01.2012, 15:27:49 »
hannu264 on noita pervon koneita enemmän virittänyt, sillä voisi olla käsitystä mitä sille pakopuolelle kannattaa tehdä. En mä sille mitään sen kummempaa osaisi tehdä kuin avartaa varovasti sen minkä pystyy, ja 3-1 peltisatsin.

Poissa Motronic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • NordicR #359
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #125 : 09.01.2012, 12:50:14 »
Milläs kannalla näissä on muuten yleensä nuo sisävalot? Se keskellä kattoo oleva valohärdelli ja takapenkkiläisten lukuvalot?

Ja muistaako joku yhtään nettikauppaa mistä sais VALKOSIA ledejä? Motonetin tai bilteman valkoset ei oo lähellekkään valkosia :idiot2:

Ite ostin mittaristolle, rekkarille ja sisävaloille ylivieskan kärkkäisen varikolta, pyysin heti valkoisia eikä värillisiä niin löytyihän sieltä. Ja yhdet helv.. kirkkaat lasikantaset pintaliitosledit ostin motonetistä niin ne oli ainakin valkoset.
Eihän nämä nettikauppoja ole kun motonet mutta kuitenkin..
855 T-5R '95 | V70 D3 '12 | 744 D24T' 89

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #126 : 09.01.2012, 15:35:57 »
Jepjep, vieläkään ei vaan se kanta selvinny?

EDIT. Tänään lähti mersun kaivonkannet kohti uutta kotia ja kunhan matkahuolto mulle antaa rahaa, niin laitan uudet adapterit tilaukseen.

Ja eilen tuli hiukan vakoiltua ja siellä lohkojen päällä näytti olevan nestettä jonnii verran, perjantaina nappasen imusarjan irti niin pääsee enemmän ihmettelemään.

Liekkö siinä isossa kattovalossa tuommonen putkimallinen, http://xenonled.com/category/50/sv85
Ja sitten niissä kahessa etupenkkien lukuvaloissa varmaan jotku lasikantaset, mutta mitkä? Nuo? http://xenonled.com/category/46/t10-w5w
Ja takapenkkiläisten lukuvaloissa varmaankin samanlaiset kuin edessäkin?

http://xenonled.com/category/138/warm-whites Nuo houkuttelis jos vaan tuo mainospuhe pitää kutinsa. Tietty vois opetella Ebay:n käyttöö ja tilailla sieltä

EDIT.
Muutama erittäin heikkolaatunen kännykkäfoto tuli otettua eilen sisustasta, kun sen imuroin ja kevyesti putsailin



Millonkahan sais oikein aikaseks niputtaa takaovipahvit ::) Pitäs kiinnikkeitäkin hommailla ekaks.. On se vaan niin ylitsepääsemätön homma :D
« Viimeksi muokattu: 09.01.2012, 21:56:33 kirjoittanut Sawo »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #127 : 14.01.2012, 19:07:33 »
Eilen tuli tuossa iltasella nypättyä imusarja irti. Luulin että ois ollu kovinkin vittumainen homma, mutta _TODELLA_ rennolla työtahdilla sain aikaa kulumaan ehkä n. tunnin ja vartin..

Muutamat fotot eiliseltä remontilta:

Nesteet pihalle, kuva vääristää tuota väriä reilusti. Tosin melko öljysen väristä se oli oikeestikkin..


Sitten kaikenlaista pienempää nippeliä ja nappelia pois tieltä:




Ja sitten loput piuhat irti ja neljä kappaletta imusarjan kiinnityspultteja, jotka oli sormitiukkuudella..




Ja tässä kuvassa näkyvät O-renkaatko ne on mitkä tahtoo vuotaa? Ei kylläkään näkyny pahemmin vuodon merkkejä, tosin olivat kovia kun kivet.


Kuvassa näkyvä nestemäärä tuli tuolta lohkosta tuohon päälle, ei siellä noin paljoo sitä lillunu :D Tosin sen näkönen oli lohkonpäällinen että siellä on joskus ollu reilummalti sitä nestettä mutta on haihtunu pois.

Noh, tänään sitten kävin purkamassa vesipumpun ja jotain muuta pienempää irti. Todennäköisesti on kannentiivisteet sökönä ja todennäköisesti ne kannet käytän auki kunhan vaan selvitän orkkistiivisteiden hinnan..

Ja sitten vähän tämän päivän kuvasatoa



Huomenna tarttee varmaan vielä jotain pientä käydä purkamassa.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8979
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #128 : 14.01.2012, 20:21:44 »
Ja tässä kuvassa näkyvät O-renkaatko ne on mitkä tahtoo vuotaa? Ei kylläkään näkyny pahemmin vuodon merkkejä, tosin olivat kovia kun kivet.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Jep, juuri nuo.

Toinen mahdollisuus on vesipumpusta taaksepäin lähtevät lyhyet kumiletkun pätkät, iso ja pieni. Nyt kun on imusarja irti kannattaa laittaa uudet letkunpätkät ja kunnon klemmarilla kiinni.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #129 : 15.01.2012, 03:53:10 »

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Viskotuuletin tulisi säilyttää pystyssä. Voi mennä särki kun makuuttaa lattialla.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #130 : 16.01.2012, 20:24:43 »
Enpä saanu sunnuntaina muuta aikaseks, kun käydä nostamassa ropellin pystyyn :2funny:

Tuosta peltisarjasta vielä, onko kollektorien pituudella kuinka suuri merkitys? Meinasin tehä ne 3-1 sarjat ja sitten vielä ne 2 putkee yhdistyy auton alla niinkuin orkkiksenakin, ihan jees ratkasu varmaankin vai mitä mieltä ootte?

VinkVink http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=14527.0  ;)

Ainiin, vanteetkin oli tänään lähteny matkahuollosta uuden omistajan matkaan, varmaan keskiviikkona laitan adapterit tilaukseen.

EDIT. Adapterit laitoin juuri tilaukseen BlingFactorylta. Jospa ne ensi viikon lopulla vaikka saapuis, niin pääsis sovittelemaan vanteita ja vois päättää mitkä 2kpl laittaa myyntiin..

Edittiä lissää, tänään tilasin siniseltä tiskiltä kannentiivisteet (á n.60e) ja O-renkaat imusarjaan (á 4,70e). Täytyy joku päivä käydä hakemassa vähän kuvia ja listaa osista sieltä niin tilailen ne vesiputkien O-renkaat, jakopään tiivisteen ynnämuut tarvittavat roippeet kans.

Paikallisesta varaosapuljusta vois sitten tilailla venttiilivarren kumit, venakoppien tiivisteet ja muut tämmöset pienemmät hilppeet.

Jaksaiskohan tuota viikonloppuna nyppästä kannet irti. Jos ainakin toisen koittais saada.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2012, 20:10:16 kirjoittanut Sawo »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #131 : 20.01.2012, 22:34:12 »
Tänään en kovin hirveesti saanukkaan aikaseks, on meinaan ihan saatanan vittumainen homma tuo jakopään purkaminen!

Mistään ei löydy kunnon kuvia ajoitusmerkeistä yms, on vaan jottain entisen omistajan tekemiä tussimerkkauksia jotka ei ainakaan täsmää autodatan kuvien kanssa mitenkään päin. Eli jos jostain intternetistä löytyy, niin linkkiä kiitos!

Sain mää kuiteskin venakopat, laturin, kampuran hihnapyörän ynnä muuta pienempää purettua. Jakopäänkoppakin vaan jäi yhestä pultista kiinni. Ja se on just se vittumaisin, eli ohjaustehostimen jalan takana piilossa melko kivasti.

Huomenna jos vaan saan tehostimen irti, niin eiköhän se koppakin irtoo ja ainakin toinen kansista. Ja vois tähän laittaa muutaman kuvan tältä illalta.







Kylläpä nyt maistuu kylmä olut <Kippis>

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #132 : 20.01.2012, 23:42:56 »
Teet omat merkit sellaseen kohtaan missä ei o puristuksia missään sylinterissä,
eli kampuralta pyörittäessä ei pyri mihkään suuntaan, ts. tuntuu tyhjä kohta.
Ennen ku irrotat ketjun.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #133 : 21.01.2012, 14:14:25 »
Niin täytyy varmaan tehdä, koitan vielä ettiä merkkejä kunhan saan tuon kopan irti.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #134 : 21.01.2012, 19:39:48 »
Tänään käväsin sellaset 1,5h tämän kimpussa. Suurin osa ajasta oli pelkkää pähkäilyä ja pohtimista :D

Sain jotain irtikkin. Heti ekana lähti Ohjaustehostimen pumppu irti, ja heti sen perään sitten tuo jakopään koppa:


Ja näitten jälkeen sitten tehtiin merkkailuja, katoin tuon kampuran kiilan autodatan kuvien mukaisesti, tai ainakin sinnepäin. Ykkösen mäntä on yläkuolokohdassaan ja sitten vaan merkkejä ketjuun ja ketjupyörään ja nippusidettä varmistamaan, ettei ketju hyppää irti ollessaan.


Samalla tuli huomattua, että laaharit on muuten kuin uudet, mutta yhdestä lohkesi pala irti ja toisessa oli halkeamia reilusti. Täytyy siis uusia nekin.

Sitten vaan nyppäsin nokkien ketjupyörät irti ja kiristimet lukitsin nippusiteillä. Huomenna meen jatkamaan, tavotteena saada ainakin tuo oikeenpuolen kansi irti.


Mites näissä vehkeissä muuten tuo kansien oikaisu, eräs tuttu asentaja kertoili jotain että jos kannesta joutuu ottamaan siivun pois, niin myös lohkosta tarviis ottaa tavaraa? Pitääkö se myös tämän koneen kohdalla paikkansa?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo