Futurez  Kulkukoira

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 256182 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #150 : 31.01.2012, 20:46:20 »
Myy kummiski mulle ensin nuo istuimet ennenku lyöt paaliin :pomo:
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #151 : 31.01.2012, 20:58:06 »
Eiköhän tämä kuntoon kuiteskin vielä pistetä. Sen verran on tullu jo rahaa tuhlattua..  :)
Vituttaa vaan suuresti, jos tää homma alkaa paisua noinkin suureksi. Ei siinä muuten mitään, jos olis kunnon tilat itellä tehä. Tällä hetkellä pystyn viikonloppusin ja iltasin rakentelemaan tuolla isän työpaikalla ja aina viikoksi/työpäiväksi on auto työnnettävä pihalle odottamaan. Ja tätä tonnikeijua en kylläkään työnnä tuonne halliin, muutakuin viikonlopuksi tai pakon edestä viikolla parin tunnin takia :D Tottakai tuossa kotipihallakin tätä vois laitella, mutta ei näin talviaikaan ole kovin houkutteleva vaihtoehto..

Täytyy katella viime kesältä kuvia ja koittaa kerätä motivaatioo, että tän sais ajoon vappuun mennessä :D Ja jos ne adapterit tulis, niin nekin vois nostaa innostusta tämän laittoo kohtaan

Tällästähän tämä vanhempien autojen kanssa eläminen on, mutta se vaan tuppaa unohtumaan kun tulee jotain vastoinkäymisiä. Olishan aina sitä vaihtoehtona pistää kaikki romut nurkista kiertoon ja ostaa vaikka polkupyörä ja liikkua sillä ees taas ja rueta vaikka kasvattamaan kukkia :D

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3470
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #152 : 31.01.2012, 22:20:46 »
Sullahan on sitten sama tilanne ku meikäläisellä, faijan duunissa pääsee nakertamaan vkl:t ja silloinkin aina tuntuu pukkaavan jotain kissan ristiäisiä niin niitäkin jää väliin. Tää on tätä kun ei ole omaa tallia, mut asiallinen projekti, älä hukkaa mihinkään  O0
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #153 : 01.02.2012, 21:22:36 »
Jepjep, kannet saan koneistamolta vissiinkin perjantaina venoineen päivineen kasattuna.

Kysäsen vielä siltä koneistajalta mielipidettä noista alatiivisteistä, ei nimittäin yksinkertaisesti aika ja innostus ei todennäköisesti tule riittämään. Jos sulla on toiminu kaks viikkoo joka päiväsessä ajossa, niin mulla se kestää koko kesän sitten. Viime kesänäkin kilsoja tuli ehkä n.1500km. Tai ehkä 2tkm.
Se koneistajakin on todennäköisesti elämänsä aikana jonkin verran tehny koneistus yms hommia noihin märillä putkilla oleviin koneisiin.

Ohjurit/laaharit tilaan tod.näk. tuolta Scandixilta. Ja pitää jotain muuta tarpeellista koittaa samaan tilaukseen mahduttaa. Eikös tuo ihan luotettava pulju kummiskin ole, vai häh??
Siniseltä tiskiltä ei noita ohjureita/laahareita saanut enää.

Siniseltä tuli tilattua virranjakajan ja kampuran stefat ja jakopään kopan tiiviste. Enää uupuu siis venakoppien tiivisteet, ö-pohjan tiivisteet, O-renkaat imusarjan alle yms pientä nippeliä ja nappelia..

Tänään tuli napattua parit kuvat valmiista penkeistä (vaihteeksi, oli tylsä pakkaspäivä)


en ymmärrä miksen saa ikinä tuosta etupenkistä oikeen väristä näihin kuviin :D Tosin se on hiukan  vaaleempi/eri sävyinen ku takapenkit..

Ja tässä vielä näkyy tuo sävyero, tuo punasempi on se millaset näitten pitäis todellisuudessa olla mun mielestä..


Tuli myös hetki istuskeltua noilla penkeillä tuolla lattialla ja koitin kerätä motivaatiota ::)
« Viimeksi muokattu: 01.02.2012, 21:24:29 kirjoittanut Sawo »

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #154 : 01.02.2012, 23:07:19 »
 :nälkä: tuli aika perskuleen hienot noista penkeistä!

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #155 : 02.02.2012, 21:10:12 »
Kiitoskiitos :) Omaankin silmään näyttää melko makoisalta, mutta hiukan enemmän ne saisi olla punertavat mun mielestä. Ja jos hiukankaan tarkemmin kattoo, niin pahimmat kulumat paistaa hiukan läpi :-\

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #156 : 02.02.2012, 22:05:16 »
Voisikohan sen putken saada vaihdettua yläkautta? Tai siis lähinnä asennettua takaisin. Mä voisin itseasiassa huomenna koittaa, mulla on yksi pata puoliksi purettuna ilman hattuja tuolla pöydällä. Voisi noiden vaihto onnistuakin kun kehittelisi sellaisen sylinteriputken sisäpuolella toimivan männänrenkaanpuristimen... 3 kpl rakotulkin 05 liuskoja? (Tarkistin kirjasta, liian paksut)

Niitä alapään tiivisteitä sen kummemmin mun mielestä tarvitse alkaa uusimaan, jos ei havaittavia vikoja ole. Jos kone ei savuttanut, niin todnäk männänrenkaat ei ole ainakaan ihan finaalissa. Muut varsinaiset tiivisteet vaihdetaan jos vuotaa, mutta ei se alapohja mitenkään herkästi tunnu vuotavan.. Itseasiassa oikeastaan ainoa sauma mistä tuo kone ei yleensä vuoda! :) Kampuiakselin etustefa nyt tietysti kannattaa uusia kun jakopää on auki, mutta toisaalta jos ei vaihda, niin sen vaihtaminen jälkikäteen nyt ei kovin kummoinen homma ole, mitä nyt ahdas.


Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #157 : 02.02.2012, 22:33:33 »
Voisikohan sen putken saada vaihdettua yläkautta? Tai siis lähinnä asennettua takaisin. Mä voisin itseasiassa huomenna koittaa, mulla on yksi pata puoliksi purettuna ilman hattuja tuolla pöydällä. Voisi noiden vaihto onnistuakin kun kehittelisi sellaisen sylinteriputken sisäpuolella toimivan männänrenkaanpuristimen... 3 kpl rakotulkin 05 liuskoja? (Tarkistin kirjasta, liian paksut)

Niitä alapään tiivisteitä sen kummemmin mun mielestä tarvitse alkaa uusimaan, jos ei havaittavia vikoja ole. Jos kone ei savuttanut, niin todnäk männänrenkaat ei ole ainakaan ihan finaalissa. Muut varsinaiset tiivisteet vaihdetaan jos vuotaa, mutta ei se alapohja mitenkään herkästi tunnu vuotavan.. Itseasiassa oikeastaan ainoa sauma mistä tuo kone ei yleensä vuoda! :) Kampuiakselin etustefa nyt tietysti kannattaa uusia kun jakopää on auki, mutta toisaalta jos ei vaihda, niin sen vaihtaminen jälkikäteen nyt ei kovin kummoinen homma ole, mitä nyt ahdas.
Oolrait, ilmottele jos saat asiaa tutkittua.
Nyt tänään kysyin siltä koneistajalta tarkemmin, niin se oli kans sitä mieltä, että ei niitä oikein uskalla mennä millään kivellä hankaamaan. Jollain tiivistejämien irrotusaineella ja lastalla vois koittaa kapia reunoilta ja sitten keksiä jonkun patentin millä saisi putkien yläpäät puhtaaksi.
Vaihdan noi stefat nyt koppa irtaallaan, kun ne on tilattukkin jo. Onpahan helpompikin, kuin koppa paikoillaan.
Öljypohjaankin vaihdan nyt tässä samalla tiivisteen.

Kone ei kyllä savuttanut, eikä öljyäkään hävittänyt. Mitä nyt sen jokusen tipan maahan. Eikä pakokaasujen hajukaan ollu semmonen, että öljy olis kärynny  :)

Jospa nyt saisin hoidettua tämän sillei ettei tartteis noita putkien tiivisteitä rueta uusimaan, mutta pakkohan ne on vaihtaa jos tää siihen menee.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #158 : 03.02.2012, 00:17:03 »
Mä en ole niihin alatiivisteihin koskenut, mutta toisaalta ei ole ollut tarvetta alkaa rapsuttamaan kansipahvejakaan lohkon yläreunasta irti, vaan pahvi on lähtenyt ihan siististi (pl tuo pöydällä oleva kone josta mehut sekaisin).

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #159 : 03.02.2012, 19:05:08 »
Pitkä päivä, ei tässä kohtaa jaksa mennä räpläämään tota konetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #160 : 04.02.2012, 15:00:38 »
Ei tossakaan silleensä mitään kokkareita ole pahvista jääny kiinni. Sellanen tumma pinta on vaan tiivistepinnoissa.. Noh, koitan nyt tänä vkl saada lohkonreunat puhtaaksi ja parin viikon päästä mietin sitten noita putkien yläpäitä..

En vielä saanu tänä vkl mitään aikaseks, en vielä autookaan työntäny sisälle halliin, eilinen meni kaverin luona saunoessa.. Mutta kohtapuoliin olis tarkotus lähtee tuuppimaan auto sisälle, ja varmaankin vasta huomenna saan jotakin aikaseks, kattoo nyt.

E: hupsvaan, ei tossa lohkossa ollu juurikaan mitään sittenkään :D Riittää jos pelkästään pyyhkäsee karhunkielellä sen.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2012, 18:17:40 kirjoittanut Sawo »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #161 : 04.02.2012, 18:45:07 »
Jep, tänään kävin tuuppaamassa auton sisälle halliin ja nyppäsin takapenkit irti.
Etupenkkiäkin aloin irrottelemaan, mutta se prkl on vissiin ruostunu kiinni siitä "ohjuri"tapista.. Ulkoreuna on irti, mutta sisäreunasta on melko tiukassa kiinni vielä. Pitää huomenna koittaa piestä se irti jotenkin. Jos on jotain hyviä vinkkejä tähän, niin saa kertoilla vapaasti!

Kannetkin kävin tuossa perjantaina hakemassa, kannet siis oikastiin, venttiilit tiivistettiin, kaikki tiivistepinnat suoristettiin ja putsattiin ja olihan tuo näköjään putsaillu kanaviakin. Ja kasasi venttiilit paikoilleen.
Jos Iisalmessa tarttee koneistuspalveluja, niin voin tuota kyseistä suositella kyllä. Metallisorvaamo Lyytikäinen siis kyseessä.

Kansien asennus menee varmaan parin viikon päähän, kun tarttee uusia kuskinpuolelle pakosarjan alle jääviä letkuja ja puuttuu vielä pakosarjojen tiivisteetkin. Helpommalla pääsee, kun kasaa eka sarjat kanteen ja sitte vasta kannet paikoilleen.

Huomenna putsailen kierteitä ja sipasen noi lohkojen tiivistepinnat karhunkielellä läpi. Ja takapenkit jos saisi paikoilleen ja vänkärin penkin irti ja lattiamaton kans.

Pari huonoo kännykkäkuvaa kansista:


Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #162 : 05.02.2012, 16:29:07 »
Joo-o, menipä hienosti taas..

Mutta otetaan eka "hyvät" uutiset, sain takapenkit paikoilleen ja ai että on mukavat istua ja kyllähän nuo ihan näppärän näkösetkin on :pomo:
Ja myös vänkärinpenkki lähti irti, kun hiukan riuhto reilummin. Lattiamattoo en jaksanu vielä repiä irti..


Ehkä maailman huonoin kuva, mutta ehkä siitä sen verran selvää saa että siellä ne istuu.



Tuolta se noin niinku muuten näyttää..

Nnoh, sitten vähä huonompien uutisten kimppuun. Hinkkailin karhunkielellä noita lohkon tiivistepintoja puhtaaksi ja sitte isä koitti porakoneella+teräsharjalla putsata, niin eikös perkele ruennu ykkös- ja viitospytyn sylinteriputket heilumaan :peetu: Ja siinä sitte vitutuspäissään revittiin loputki putket irti alapäästään ja hetken aikaa potkittiin kilpaa renkaita ja muita romuja siinä >:(
Kahvit hörpättiin ja rauhotuttiin ja päätettiin että tehään nyt sitten kerralla kunnolla ja napataan kone pois, maalataan lohko, uusitaan alakertaan kaikki tiivisteet ja muut osat mitkä tarttee.
Oisin varmaan saanu tänään jo nypättyä koneen pois, jos olis ollu joku kaverina, isällä oli muita hommia sillon. Noh, ens viikonloppuna käyn morjestamassa tyttöystävää välillä ja unohan volvon olemassa olon ja sitten viikolla 7 perjantaina nappaan koneen irti.

Saakohan noita putkien tiivisteitä yms vielä siniseltä?

Olut vois maistua iltasella <Kippis>

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #163 : 05.02.2012, 17:42:34 »
Nyt kun se on sulla "auki" niin voit testata saisiko ne putket jotenkin ujutettua yläkautta männän päälle. Vai suostuivatko ne putket nousemaan männältä pois?

Vantaalla vaikuttaa varaosaputka nimeltään Auto Artikkeli Oy joka on erikoistunut ranskalaisiin autoihin, näinollen voisi olettaa että myös PRV koneeseen löytyisi jotain osia. Niillä on myös nettisivut, mutta siellä ei mitään kovin järkevää ole.

Kannettoman koneen poistaminen ei ole mikään kovin paha rasti yksinään. Johtuu tietysti ruumiinrakenteesta, mutta pelkkä alakerta ei paina kuin jotain ehkä 70-80 kilon luokkaa. Muutamalla ärräpäällä se nousee sieltä yksinään. Kaverin kanssa tietysi kivempaa, ja paikkojen kolhiinuminen ei niin todennäköistä.

Itseasiassa kannellisenakaan tuon koneen siirtely ei yksinään ole mahdotonta, koneesta saa hyvän otteen kun tehtaalla on asennettu hyvät kantokahvat (pakosarjat), ja kun kone on suht lyhyt niin painopiste ei ole liian kaukana. Paikaltaan sitä ei kyllä yksin kokonaisena saa, sen verran se kuitenkin pistää vastaan, eikä sitä pääse kovin järkevästi nostamaan.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #164 : 05.02.2012, 18:27:02 »
Kiitos neuvoista taas kerran! :)

Täytyy eka kysellä avain vaunulta ja sitten suunnata kyselyt tuonne Vantaan suuntaan.

Tuo keveys olikin hyvä tietää, otan varmuuden vuoksi kaverin mukaan tuohon. On salitouhut jääny vähemmälle V:> seliseli

Aattelin kasata kannet+pakosarjat kiinni kun kone on lattialla, imusarjat sun muut sitten kone paikoillaan.

Onko muuten kytkinakseli, vai mikä se näissä tomaateissa onkaan, kuinka pitkä? Että mahtuuko kone tulemaan tarpeeksi eteenpäin jos syyläri on paikoillaan?

Otetaan uudeksi tavoitteeksi että Backwoods cruisingiin olis ajossa tai viimeistään koulujen loppuun mennessä. Tämän konehomman lisäksi on vanteet täysin koskemattomat, alusta mallia traktori, subikoteloo pitäis rakentaa uutta, sisustaa kasata ja fiksata, myllyttää yms yms yms. Ja ennen kuin joku sanoo että helposti kerkee, niin muistutan että pystyn viikossa yhden kokonaisen päivän tätä laittamaan, ja kaksi puolikasta. Ja aivan joka viikonloppu ei jouda volvon kimppuun.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron