Elekma  Autoracing

Erad ongelmat

  • 114 Vastauksia
  • 15323 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa t4power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 230
  • www.vrcf.fi
Erad ongelmat
« : 28.04.2023, 21:25:56 »
Pyörähdin tänään marmorilla huollon merkeissä. Oon pohtinu auton vaihtoa ja aattelin kysästä omamekaanikolta kokemuksia T8 tekniikan hybrideistä. Mietti hetken ja sanoi hiljaa että näistä kieltävät työnantajan puolesta puhumasta. Jatkoi kuitenkin että ovat vaihtaneet useita kymmeniä erad moottoreita näihin. Ja on kuulema kallis remontti uusia. Onko jengillä tietoa tai kokemuksia tästä?

Poissa Aeroad

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #1 : 29.04.2023, 09:47:04 »
Jep, itsekin olen kuullut, että näistä uudemmista malleista on eradeja hajonnut jonkin verran. Sinänsä tarkempaa tietoa ei ole, mutta ehkäpä asiaan auttaisi, jos ERADin öljyt vaihdettaisiin edes joskus. Itse vaihdatin oman V60 diesel-hybridin eradin öljyt, joka maksoi muutaman kympin sinisellä. Eipä ollut sekään omamekatsu aikasemmin vaihtanut öljyjä kenenkään eradiin, koska se ei kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan... Uuden eradin kertoi maksavan 3000e.
« Viimeksi muokattu: 29.04.2023, 09:55:54 kirjoittanut Aeroad »
V60 twin engine D5 AWD 2017

Poissa Arppa81

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #2 : 29.04.2023, 11:04:51 »
Itsellä alkaa olla 75tkm mittarissa, eikä vielä ainakaan ongelmia omassa niin voisi erad-öljyt vaihtaa. Tuskin tuohon on kukaan edellisistä omistajista niitä vaihdattanut.

Yritin nettiä selailla mutta ei osunut silmään mitä öljyä tuonne kuuluu?

Poissa Aeroad

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #3 : 29.04.2023, 13:15:52 »


Tuolla diesel-hybridi ketjussa olen aiheesta höpissyt ja niiden eradin rasva on tuollaista lootaöljyä. Siniseltä selviää onko uudemmissa eri litkut ja tuo ei ainakaan ollut kallista, kun sitä ei tarvitse kuin pari desiä...
V60 twin engine D5 AWD 2017

Poissa Arppa81

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #4 : 29.04.2023, 14:24:15 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tuolla diesel-hybridi ketjussa olen aiheesta höpissyt ja niiden eradin rasva on tuollaista lootaöljyä. Siniseltä selviää onko uudemmissa eri litkut ja tuo ei ainakaan ollut kallista, kun sitä ei tarvitse kuin pari desiä...

Kiitos

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #5 : 06.09.2023, 16:27:06 »
Vähän on ollut hiljaisempaa täällä, mutta... pitääpä laittaa omia yllätyskokemuksia XC60 T8:n suhteen. Ollut kesästä saakka sellaista, että peruutusvaihteen laittamisessa saattaa hieman "loksahtaa" ja kun pysähtyy, niin R->D liikkeelle lähtö tahmaa ja arpoo useamman sekunnin lähteäkö vai ei. Tuota ollut epäsäännöllisesti nyt kuukausi pari ja alkanut tihentyä. Polttomoottori siis hörähtää päälle. Tänään aamulla teki taas liikkeelle lähtiessä saman sekä liikenneympyrään pysähdyttyä liikkeelle lähdöstä kans. Muuten ei ole auton kanssa ollut kyllä mitään ongelmaa eli ei vaikuta muuten ajoon ja vähällä kulutuksella mennyt, nytkin kohta 1600km tripissä.
Käytin tänään aamulla tarkistuksessa ja erad-voimansiirto menee uusiksi, ei siis sentään se takasähkömoottori. Hintaa tulee, mutta onneksi oli Kamux Plus laaja turva 12kk tai 20tkm. 100€ omavastuu. Siinä se takuuturva maksaa nyt itsensä moninkertaisesti takaisin ja sitten taas toivon mukaan mennään ok...
Näyttää olevan akilleen kantapää tämä erad tosiaan noissa joidenkin tuontantoerien T8/T6 malleissa kautta mallisarjojen. Toivottavasti Volvon sähköautoissa ei ole samaa, kun tehot ja väännöt jo ihan hirveissä lukemissa. Uusimmat sähkömoottorit ovat kuulema Ruoåttin oman Skövden tehtaan tuotantoa (my2024 ainakin?) joten luulisi olevan vähän laadukkaampaa kamaa, kuin nämä aiemmat? Missähän ne erad moottorit ja voimansiirto lie yleensä valmistettu? Tuosta ei ole mitään tietoa... Kertokaa viisaammat :buck2: Eipä olis kyllä uskonut, että 7kk autokaupoista pitää n. 95tkm ajettuun autoon jo eradia alkaa vaihtelemaan :nohnoh 5-6tkm sitten vaihdatin erad-öljyt muttei silläkään näyttänyt olevan juuri mitään vaikutusta vai olisiko ollut jo tuo vika päällä joka tapauksessa...?
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa t4power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 230
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #6 : 06.09.2023, 18:28:01 »
Voi kökkö. Siinä sitten taas yksi hajonnut erad. Aika paljon niitä tuntuu hajoilevan. Ilmeisesti melko arvokas remontti on. Omistappa T8 tekniikan auto ilman takuuta  :-[

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #7 : 06.09.2023, 22:25:26 »
Voi kökkö. Siinä sitten taas yksi hajonnut erad. Aika paljon niitä tuntuu hajoilevan. Ilmeisesti melko arvokas remontti on. Omistappa T8 tekniikan auto ilman takuuta  :-[
Äläpä t4power muuta virko  :P Aivan puun takaa tämä kyllä tuli ja muutenhan tuo T8 paketti/moottorinakin on kyllä mahtava, mutta enpä olis uskonut. No onneksi oli taas tuo Kamux Laaja Plus -turva ja sopivasti meni 12kk/20tkm haarukkaan reilustikin joten eipä se auta kuin pajalla käyttää korjauksessa... Jospa se sitten taas palvelisi moitteetta. Eihän tuolla käytännössä ajoon tai hybridikäyttöön juuri mitään suurempaa vaikutusta ole. Ei vaan sähköllä pääse aina liikkeelle ja moottorilla kyllä... Kerranhan tuo teki siten, että ei lähtenyt ollenkaan liikkeelle, piti käyttää pakkia kertaalleen ja sitten suostui D-vaihteen ja vedon laittamaan päälle. Täytyy kyllä tämän keissin takia kehua edellistä V90CC D4 AWD, jossa 2 "isointa vikaa" oli aluksi 1 sulake ja sen vaihdoin itse sekä toinen pikkuvika oli ratin oikeanpuoleisen napiston mykistyminen. Auto oli meillä yli 3 vuotta ja muutapa siinä ei ollutkaan! Sekin meni Kamux takuuseen omavastuu 100€ eli kyllä voin omasta kokemuksesta nyt sanoa, että jos vähänkään mietityttää tuollaisen lisätakuun ottaminen, niin suosittelen kyllä... Monen tonnin huoltokulusäästö tässä silti tuli ja voipa senkin rahan sitten johonkin yleishyödylliseen käyttää.
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #8 : 06.09.2023, 22:35:34 »
Jep, itsekin olen kuullut, että näistä uudemmista malleista on eradeja hajonnut jonkin verran. Sinänsä tarkempaa tietoa ei ole, mutta ehkäpä asiaan auttaisi, jos ERADin öljyt vaihdettaisiin edes joskus. Itse vaihdatin oman V60 diesel-hybridin eradin öljyt, joka maksoi muutaman kympin sinisellä. Eipä ollut sekään omamekatsu aikasemmin vaihtanut öljyjä kenenkään eradiin, koska se ei kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan... Uuden eradin kertoi maksavan 3000e.
Minulla omamekaanikko Wetteriltä sanoi tänään, että se erad voimansiirtopaketti töineen maksaa sen 3400-3500€ vianhakutöineen ja itse erad-moottori peräti n. 4000€. Eradin öljyt vaihdatin tosiaan n. 5-6tkm aiemmin. Eli jos molemmat menis, niin se on konkurssin paikka aika monelle hybridivolvoilijalle  :idiot2: Pitää kysyä tarkemmin huollon jälkeen, että montako on täällä meidän alueella ylipäänsä noita mennyt ja missä vuosimalleissa erityisesti ollut tai olisiko jotain laatueroa V60/V90/XC60/XC90 väleillä, mutta aika lailla samoja kilkkeitä kai noissa kaikissa käytetään... Vuosimallien erojen suhteen ei ole mitään tietämystä ja itekin ajattelin, että tuo my2020 olis ollu varmempi valinta, kun on suunnilleen tuotannon keskivaiheilta. Mutta eipä tuollakaan näköjään kai mitään käytännön merkitystä tunnu olevan. Jospa nuo uudemmissa olisivat vähän lujempia, mutta paljonhan noita XC60siä on kyllä hybrideinä liikenteessä. Suomen suosituimpia lataushybridejä ollu vuosikausia ja Ruoåttisaki myyneet varmaan ihan älyttömiä määriä joten jospa tämä olis sitten vaan huonoa tuuria eikä mikään ennakkotapaus erityisesti 2020-mallisiin (Chengdu tehdas Kiina). Tosi paljon se edellinen omistaja kyllä oli pelkällä sähköllä ajellut eli siinä voinee olla 1 syy tähän oikutteluun.
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa t4power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 230
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #9 : 07.09.2023, 08:40:33 »
Minä tein pikku gallupin joistakin eri merkkihuolloista ja jokainen myönsi että näitä eradeja menee vaihtoon. Vaihtelee eri malleittain. Täällä foorumilla yksi long range T8 20tkm ajettu jossa jo sökö. Jos ei ole tullu siihen päivitystä niin huonolla tuurilla sataan tonniin mennessä vaihdettu monta kertaa ;D

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #10 : 07.09.2023, 08:46:11 »
Minä tein pikku gallupin joistakin eri merkkihuolloista ja jokainen myönsi että näitä eradeja menee vaihtoon. Vaihtelee eri malleittain. Täällä foorumilla yksi long range T8 20tkm ajettu jossa jo sökö. Jos ei ole tullu siihen päivitystä niin huonolla tuurilla sataan tonniin mennessä vaihdettu monta kertaa ;D
Volvolla on osille ikuinen takuu niin ei tarvi kuin kerran maksaa :D
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa t4power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 230
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #11 : 07.09.2023, 11:28:57 »
Ai tämmöinen on olemassa? Koskeeko se vain hybridejä vai kaikkia? Omasta d5 kun meni kompura toiseen kertaan niin olisivat hyvittäneen puolet osasta ja loput olisi töineen pitäny itse maksaa

Poissa JJJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #12 : 07.09.2023, 11:52:03 »
Koskee ihan kaikkia Volvoja. Mut rajoituksia tuossa on silti: https://www.volvocars.com/fi/l/volvo-alkuperaiset-varaosat/volvo-alkuperaiset-varaosat-turva/

Esimerkiks mulla OBC on uusittu kertaalleen, mut osa kustannuksista meni goodwillinä, eli joudun kaivamaan oman taskun pohjalta kun toi porsii seuraavan kerran.

Poissa Tetsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #13 : 07.09.2023, 12:29:13 »
Esimerkiks mulla OBC on uusittu kertaalleen, mut osa kustannuksista meni goodwillinä, eli joudun kaivamaan oman taskun pohjalta kun toi porsii seuraavan kerran.

Ehkäpä ei kuitenkaan..

"Onko Asiakaskohtainen elinikäinen turva Volvo Alkuperäisille varaosille voimassa, jos asiakas on maksanut osan vain osittain? Esimerkiksi, jos osuus tästä on laskutettu vakuutusyhtiölle tai hyvitetty goodwillin piirissä.

Kyllä, jos asiakas on maksanut osan osittain tai kokonaan, on Asiakaskohtainen elinikäinen turva Volvo Alkuperäisille varaosille voimassa.
"
---
V90 CC D4 AWD -20

Poissa JJJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #14 : 07.09.2023, 12:47:23 »
Katohan joo, pientä pränttiä oli vielä pitemmälle kuin aluksi näkyi. :D
Vahvasti tähän liittyen, onkohan turvan ehtoja saatavina jossain paperilla, vai vain netissä?

 

Kulkukoira  Proturbo