Carcom Oy  Ateho

Volvon T8 arkikäytössä ilman jokapäiväistä latausta

  • 16 Vastauksia
  • 1148 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maxine87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Onko tuollaisessa V90 T8:ssa mitään järkeä, jos sitä ei ainakaan toistaiseksi saa ladattua kotona mitenkään? Työpaikalla toki varmaan mahdollista järjestää. Mutta kysymys lähinnä onkin, onko näissä mitään järkeä jos ei lataa joka päivä ja rikkooko se jotain, jos näitä ei lataile koko ajan? Meneekö akut tms sähkömoottori rikki? Olisi sellainen 110tkm ajettu T8 kiikarissa.

Poissa Volga2018

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Onko tuollaisessa V90 T8:ssa mitään järkeä, jos sitä ei ainakaan toistaiseksi saa ladattua kotona mitenkään? Työpaikalla toki varmaan mahdollista järjestää. Mutta kysymys lähinnä onkin, onko näissä mitään järkeä jos ei lataa joka päivä ja rikkooko se jotain, jos näitä ei lataile koko ajan? Meneekö akut tms sähkömoottori rikki? Olisi sellainen 110tkm ajettu T8 kiikarissa.

Onhan se varmaan ihan hyvä aika-ajoin latailla ja ajella sähkölläkin niin akut kestää älyissään. Taitaa olla kuitenkin suurempi paha juuri toisinpäin eli nuukaillessa pyritään ajamaan vain sähköllä. Polttomoottori ei taida pidemmän päälle tykätä, jos on pitkiä aikoja käyttämättömänä. Talvella tosin väkisinkin käynnityy välillä mutta kesällä pystyisi aika pitkäänkin ajelmaan pelkällä sähköllä, jos akku vaan riittää päivittäisiin ajoihin.

Poissa MakeV70D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Sanoisin ettei mitään järkeä jos ei lataa. Ostaisin auton sitten dieselinä tai bensana jos tällaisen haluaa. Ja jos nelivetoa tarvii, niin vielä enemmän katsoisin muualle.
Ajossa Amazon, S60, XC60D4, V60T8

Poissa honkajuha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Itselle tulee mieleen että maksaa ihan turhasta ja ylitehoinen etuveto käytännössä.

Nimim. valitsin itsekin D4:n hybridin sijaan ihan käyttötarpeen ja latausmahdollisuuksien mukaan. Ehkä kevythybridi (B5 AWD tai B6 AWD esim.) voisi olla järkevä hankinta? Miksei jopa B4.
V60 D4 2019

Poissa Kuhaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Kysymykseen: Ei mitään järkeä

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 790
  • www.vrcf.fi
Ehkä kevythybridi (B5 AWD tai B6 AWD esim.) voisi olla järkevä hankinta? Miksei jopa B4.

B6 taitaa olla aika niukalti tarjolla, vaikka hieno auto olisikin. En ole pinkonut tilastoja, mutta ei myöskään B5 tainnut mikään täkäläinen menestys olla, ei bensana eikä dieselinä.

Oikeastaan koko T8 on paradoksi: mitä järkeä on loistavassa matka-autossa, jonka järkevä toimintamatka on 30 kilometrin luokkaa? Pätkäajoon on parempia ja järkevämpiä vaihtoehtoja. Ainoa syy ostaa T8 on mukava teho ja kiihtyvyys, vaikka ajettavuus painosta vähän kärsiikin. Oheistuotteena voi ”muka ekoilla” vähäisillä päästöillä :).

Minuakin T8 kiinnosti ja yksi nätti V60 oli lähellä tarttua mukaan, mutta järki voitti ja D4 riittää. Toki vero on kova, mutta kulutus pieni ja väliraha jäi tilille parempaan käyttöön.

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Mielenkiintoista pohdintaa kyllä tuo T8lla ajelu ilman latausta vs. joku "perusmalli" AWD kardaanilla tai T5 ilman... Tässä pari mallia vertailuun, mitenhän noiden välillä kulut jne muotoutuisivat ilman tuota latausta, hmmmm???  ::)
Eka malli T8 plugin 2021 ("long range" väärin...) vaikka taitaa olla vielä 11,6kWh akusto
https://www.auto-data.net/fi/volvo-v90-facelift-2020-recharge-t8-2.0-310hp-plug-in-hybrid-awd-geartronic-45607
Toka malli B6 kevythybridi kardaani-awd 2020 (facelift)
https://www.auto-data.net/fi/volvo-v90-facelift-2020-2.0-b6-299hp-mild-hybrid-awd-automatic-40847
Olis kyllä mielenkiintoista ajella molemmilla vaikka puoli vuotta ja sitten vertailla kulutuksia! Tuolle B6:lle laskettu keskikulutus jotain 8L tuntumaan. Matka-ajossa kulutusero saattaisi olla kohtalaisen pienikin. Onhan siinä V90 T8 kans jotenkin itselataava osittain se systeemi vaikkei piuhasta aina lataiskaan? Molemmille ilmoitettu tankin kooksi 60L, on se vissiin oikein? Meillä on 70L pönttö. Noihin auto-data.net spekseihin kannattaa kyllä suhtautua varauksella, koska esim. omaa automallia ei tuolta täysin edes löydä...
Tuostahan https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/models/v90/2021/specifications saa esim. 2021 osalta näppärästi vaikka 2 mallia (tosin siis vain samalta vuosiluvulta) rinnan ja sitten vertailla. Jännästi noissa on esim. erilainen automaattivaihteisto tai ainakin eri vaihteistokoodi.
Luulisi kuitenkin, että T8 ilman latauksia vie sen verran enemmän taajamapyörityksessä, että kevythybridi B6 tai etuvetoinen T5 olisivat pidemmällä aikavälillä varmaan paljonkin taloudellisempia vaihtoehtoja ajella. Tehoero ja nelivedon toimivuus noissa varmaan ovat niitä suurimpia eroja (T8 osittainen/sähköinen vs. B6 jatkuva-AWD/Haldex). Tosiaan ei noita B6 malleja kyllä juurikaan näe ja jos olisi myynnissä käytettynäkin, niin varmaan noiden T8 myyntimäärät pitävät niiden ostohinnat jopa alempina kuin jotkut yksittäiset B6 tai T5 yksilöt. Tänään näin dieselkevythybridi B4 XC60sen ja melkein teki mieli mennä ryömimään sinne taakse, että olis sen kardaanin kunnolla nähnyt... Paitsi että onhan niitäkin vissiin ihan etuvetoina myyty (ainakin 2020 ja 2022->) :P
« Viimeksi muokattu: 26.02.2024, 17:52:02 kirjoittanut volvoandy »
1. XC60 T8 TE MY2020 108tkm Inscription Denim Blue 19" Rial Torino alut/Goodyear EfficientGrip 2 SUV! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Maxine87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Kiitos kaikille vastauksista, paljon kysymyksiä kun eka kertaa tuli Volvo ostettua. Lopulta päädyin ostamaan tämän yksilön, ja hieno laite on kyseessä. Järkeä löytyi sen verran että sain sentään latauksen työpaikalle järjestymään. Järjellä tätä kauppaa silti ei voine perustella
« Viimeksi muokattu: 26.02.2024, 22:01:19 kirjoittanut Maxine87 »

Poissa Maxine87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Mut loppui pelkotilat jakopäätä ja DPf:ää koskien. Myös vuositasolla ylläpito huomattavasti halvempaa. Edellinen siis 3.0TDI Audin kutonen.

Poissa honkajuha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Sitten vaan odottelemaan, milloin ERAD porsii...

Mukavia kilometrejä, toivotaan että mitään hassua ei käy!
V60 D4 2019

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2130
  • Tampere - Pori
Vs: Volvon T8 arkikäytössä ilman jokapäiväistä latausta
« Vastaus #10 : 27.02.2024, 15:22:46 »
Sitten vaan odottelemaan, milloin ERAD porsii...

Mukavia kilometrejä, toivotaan että mitään hassua ei käy!

Ei Erad ole mikään tyyppivika, meilläkin on nyt 220tkm ja on alkuperäinen, että jos noissa olisi perustavaa laatua olevaa vikaa niin eiköhän se olisi jo moneen kertaan mennyt. Ja vaikka hajoaisi niin 2000€ js taas mennään. VEA dieselinä on taas hajonnut monesti noihin kilsoihin ja sitä moottoria ei 2000€ laitella.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa McCloud

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: Volvon T8 arkikäytössä ilman jokapäiväistä latausta
« Vastaus #11 : 27.02.2024, 20:00:15 »
Ei Erad ole mikään tyyppivika, meilläkin on nyt 220tkm ja on alkuperäinen, että jos noissa olisi perustavaa laatua olevaa vikaa niin eiköhän se olisi jo moneen kertaan mennyt. Ja vaikka hajoaisi niin 2000€ js taas mennään. VEA dieselinä on taas hajonnut monesti noihin kilsoihin ja sitä moottoria ei 2000€ laitella.

Ei taida 2000 € olla ERAD-remontissa kuin käsiraha... eikös se lähtötaso ole noissa remonteissa kuitenkin vähintäin tuplat.

Poissa Maxine87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon T8 arkikäytössä ilman jokapäiväistä latausta
« Vastaus #12 : 27.02.2024, 22:36:57 »
Ai, onko niin että nyt pitää alkaa jännäämään milloin ERAD porsii  :'( :'(

Miten se näissä oireilee? Auto käyttäytyy hyvin, Mutta meinasin kyllä selvittää onko öljyt kyseiseen yksikköön vaihdettu. Jos ei niin vaihdatan, suositus näkyi olevan 90tkm.

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2130
  • Tampere - Pori
Vs: Volvon T8 arkikäytössä ilman jokapäiväistä latausta
« Vastaus #13 : 28.02.2024, 01:36:55 »
Ai, onko niin että nyt pitää alkaa jännäämään milloin ERAD porsii  :'( :'(

Miten se näissä oireilee? Auto käyttäytyy hyvin, Mutta meinasin kyllä selvittää onko öljyt kyseiseen yksikköön vaihdettu. Jos ei niin vaihdatan, suositus näkyi olevan 90tkm.

Jos et huomaa mitään erityistä niin kaikki on kunnossa, älä mieti eradia, on todella harvinaista sen hajoaminen.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2130
  • Tampere - Pori
Vs: Volvon T8 arkikäytössä ilman jokapäiväistä latausta
« Vastaus #14 : 28.02.2024, 01:42:33 »
Ei taida 2000 € olla ERAD-remontissa kuin käsiraha... eikös se lähtötaso ole noissa remonteissa kuitenkin vähintäin tuplat.

No jos koko paketin uusii ja teettää sen Volvolla niin 4000€ voi olla lähellä, VEA diesel vaihdettuna Volvolla 14000€. Eli eikai sitä nyt Volvolla kannata teettää ja vanhempaa Erad-yksikköön saa jopa osia erikseen ettei koko möttiä sinne tarvitse laittaa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Kulkukoira  Proturbo