Samppasport  Futurez

Keskustelua sytytys osista. (puolat, puolan-ja tulpanjohdot ja sytytystulpat)

  • 214 Vastauksia
  • 124713 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi

tässä mitä olen käyttäny aikasemmin
Bosh +24 (amrketista saa ja hinta on tuossa 25-30 koko setistä 5kpl)

nyt käytän
Atech ruotsissa suosittelee näitä (viritetyile tinakoneille): Bosch platina F5DPOR
hinta on suomessa näille 28€/ kpl (ainakin vaasan paikallisesta bosch liikkeestä).

ruotsista tilattuna 17€/kpl.

ja briteistä nitä saa halvemmalla.

tai englannista
http://www.GSFcarparts.com
Part Number Description Detail Price Quantity Total
SB90130 SPARKPLUG-F5DP0R

Näissä on pienempi sallittu kärkiväli 0.6 mutta taas pienempi läpöarv (7 sijaan 5) niin ne kestää :D

mulla ja Don:illa nämä olleet about 2 vuotta käytössä ja hyvin toimii!

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Hip hei! Leima nyt taas vuodeksi. Eli käy ja kukkuu. Denson Iridiumit sinne nyt tuli kun sattu siellä motonetissä olemaan kun tuota puolaa palautin. Nyt tuli vetojakin hyvin lisää  :o

Meinasin ottaa konehuoneestakin kuvan nyt kun on lisää muovia maalattu, mutta kännykästä oli virta loppu  :-\
« Viimeksi muokattu: 20.10.2011, 20:11:24 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

The moose

  • Vieras
Hip hei! Leima nyt taas vuodeksi. Eli käy ja kukkuu. Denson Iridiumit sinne nyt tuli kun sattu siellä motonetissä olemaan kun tuota puolaa palautin. Nyt tuli vetojakin hyvin lisää  :o

Meinasin ottaa konehuoneestakin kuvan nyt kun on lisää muovia maalattu, mutta kännykästä oli virta loppu  :-\

ihka oikeesti tulpatko sen eilisen teki ? uskomatonta mut kai turbovehkeen tulpat tekee ton.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
ihka oikeesti tulpatko sen eilisen teki ? uskomatonta mut kai turbovehkeen tulpat tekee ton.
Juu.. Tehotkin tosiaan kasvoi ihan persdynossa kunnolla kun vertailee vanhoilla tulpilla(silloin kun vielä jokainen antoi kipinän koko kierrosalueella) vs. uusilla. Nyt sitä ehkä ymmärtää ettei nuo suurtehopuolat oo mitään turhaa hipoilua kun tehoja haetaan, kun kerran uusilla tulpillakin saadaan tällainen ero.  :o
« Viimeksi muokattu: 20.10.2011, 21:35:39 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Lainaus
ihka oikeesti tulpatko sen eilisen teki ? uskomatonta mut kai turbovehkeen tulpat tekee ton.
Kyllä se on tärkeätä, että tavara syttyy...

Joku mainitsi boschin platinat (F5DPOR),
ne on kuraa niin vakio kuin virikoneessakin. Tällein niille käy virikoneessa:

Jokainen voi päätellä mitä tuo tekee ahtimen pakosiivelle ja pahimmillaan myös venoille.

Itse olen suosinut iridiumeja NGK BKR7EIX, noista löytyy lämpöarvojakin 6,7,8,9 (taitaapi autotechikin olla siirtynyt suosittelemaan näitä nykyisin). Noita saa englannista hintaan alta 10€/kpl, täällä noista huudellaan liki 30€/kpl. Ja yhtään tulppaa ei ole paskonut, kun vaihtoi noihin iridiumeihin.

Unohtui vielä:
joku puhui puolista jotain...
nuo volvon orkkis COP-puolat ovat TODELLA hyvät, en usko, että kenelläkään on niitä tarve vaihtaa "tehopuoliin". Nuo vakiopuolat kun taipuu todella pitkälle ( jo pelkästään neloskoneessa bensiinillä n. 1000hp ja E85:lla n. 750hp- tämä E85:lla on ihan itse koitettu).
Eli jos ajetaan bensiinillä niin alle 1000hp moottoreihin riittää mainiosti nuo vakiot.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2011, 08:31:35 kirjoittanut mikkeki »
raw d

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Kyllä se on tärkeätä, että tavara syttyy...

Joku mainitsi boschin platinat (F5DPOR),
ne on kuraa niin vakio kuin virikoneessakin. Tällein niille käy virikoneessa:
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Jokainen voi päätellä mitä tuo tekee ahtimen pakosiivelle ja pahimmillaan myös venoille.

Ok. hm.. toihan oli huolestuttavaa :(

eteenkin kun mulla ja don:illa on noi ollu käytössä jo pari vuotta ja koneisiin ei nyt tuhoa haluta  ;)

miten toi on tapahtunu ja voiko tuota vältää jollain vaihtovälillä yms? Vai onko valmistusvirhe se joka aiheuttaa tuota?


Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Lainaus
miten toi on tapahtunu ja voiko tuota vältää jollain vaihtovälillä yms? Vai onko valmistusvirhe se joka aiheuttaa tuota?
Toi meni ihan perus kenttävedossa ja sen jälkeen loppu boschilaisilla ajelut siihen paikkaan. Noi boschit ylipäätään ovat olleet lyhytikäisiä (luokkaa 10tkm) todella monella. Itelläkin aikanaan, kun oli vaan joku 300-350hp tehot niin vaihtoväli noilla boschin tulpilla oli lyhyt.
Enkä itse aikanaan uskonut, kun eräät racemiehet sanoi mulle, että noi boschilaiset on paskoja> siirry NGK:n. Lopputulos näkyy kuvasta...

Itse tosiaan suosinut noita ngk:n tulppia muutaman vuoden, eikä ole ollut ainoatakaan ongelmaa niiden kanssa. Tosiaan atechkin siirtyi myös noita suosittelemaan tuossa joskus 1- 1,5v. sitten.
Tän hetikisillä tulpilla ajeltu ehkä n. 10tkm ja tuo pitää sisällään useita satoja täyskaasuvetoja,  kokonaisia dynopäiviä useita, mailin vetoja- eli ovat siis toimineet todella ääriolosuhteissa.

Toki toi oma auto poikkeaa valtavirrasta aavistuksen, mutta pointti siinä, että jos ne kestävät ja toimivat mun käytöllä niin luulisin että kestävät ja toimivat muidenkin käytöllä.
raw d

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Kiitoksia mielipiteistä ja kokemuksista. Nuo NGK:t oisin itekkin laittanu jos ois ollu saatavissa tähän hätään. Tästä aiheestahan voisi joku tehdä aiheen tuonne viri puolelle kun tuntuu löytyvän eriäviä kokemuksia yms. Ite en ny viiti ku oon töissä.


Edit: Aihe luotu.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2011, 17:18:59 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Tuli tuolla omassa projektiosiossa keskustelua tulpista virityskäytössä niin ajattelin tehdä keskustelulle ihan oman topicin.

Minä aloitan:

Eli omassa V70R:ssä meni ensin kolmosen syttypuola pimeäksi, jonka jälkeen hain volvolta uuden (100€). Puolan vaihdettuani auto kävi välillä neljällä ja välillä viidellä --> Tulppakauppaan mars! Ostin alkuperäisten volvon R6-tulppien tilalle nämä:

Eli DENSO IK20 Iridium.

Mukavasti tuli lisäpotkua uusillä tulpilla.  8)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Yesse

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 518
  • T4 Racing
    • Kuvia
Mulla röpötteli joskus pidemmässä vedossa lastu/putkisto vireillä orkkistulpilla, Bosch F5DP0R tulpat tilalle
ja mitään tulpista johtuvaa haittaa ei oo havaittu.
Nykysellä vähän enemmän palikkaa vaihetulla setupilla toimivat vieläkin ihan yhtä hyvin.
~14-15€/kpl tais löyty ebaysta ku viime vuonna noi ostin.
S40 T4 BTCC. 310hv/425nm @1.6bar [Holset HE221w] 

 (PS. Multa ei kannata kysyä apua ku ledivaloihin, en oo tekniikkavelho)

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Onko kellään tietoa et löytyykö vinokoneeseen käypäistä iridium tulppaa?
940 classic
Amazon -68

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Onko kellään tietoa et löytyykö vinokoneeseen käypäistä iridium tulppaa?
Löytyy. Varmasti melkein joka merkiltä. Motonetti kauppaa tämmöstä:

Tuote          Nimike                          Hinta
11-1523      DENSO IW20 Iridium    17.50 €

Ei o halpa mutta ulkomailta näköjään saa tulppia paljon halvemmalla.  ;)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
« Viimeksi muokattu: 21.10.2011, 19:50:47 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Onko kellään tietoa et löytyykö vinokoneeseen käypäistä iridium tulppaa?
NGK:lta BPR6EIX
Täältä löytyy hintaan 21,25€
« Viimeksi muokattu: 21.10.2011, 20:07:44 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Löytyy. Varmasti melkein joka merkiltä. Motonetti kauppaa tämmöstä:

Tuote          Nimike                          Hinta
11-1523      DENSO IW20 Iridium    17.50 €

Ei o halpa mutta ulkomailta näköjään saa tulppia paljon halvemmalla.  ;)

Katos niimpäs onkin, pitääkin huvikseen kokeilla.
940 classic
Amazon -68

 

Proturbo  Autodiagnoosi